Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Microsoft Windows 7 Build 7231 x86 VHDFile-iND samt Microsoft Windows 7 build 7229 x64-iAPULA lekket visse plasser :D
Ville hold meg unna filer med de navnene.

7229.0.090604-1901_x86fre_client_en-us_OEM_Ultimate-GRMCULFREO_EN_DVD.iso (MD5: B4C090F45F2A6CE136C4413A8E56A631) og

7229.0.090604-1901_x64fre_client_en-us_OEM_Ultimate-GRMCULXFREO_EN_DVD.iso (MD5: B32460CB7ABB9BF5EAC65AEA7034C798B) er vel de rette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleide å ha veldig mange "quick launch" ikoner på de gamle windowsene. For at det ikke skulle bli for mange ikoner/vinduer på én linje gjorde jeg slik at taskbaren var to "etasjer" høy.

 

Det var også deilig å ha ikonene på faste plasser, nå beveger de seg litt mer rundt nede der og jeg må lete litt for å finne riktig ikon/vindu.

 

Det er sikkert en vanesak, men er det noen som vet om det går an å gjør slik at programmer/vinduer som er i bruk flyttes til den nedre delen av taskbaren, mens de ubenyttede ikonene forblir øverst?

Lenke til kommentar

Med mine awesome paint skills har jeg prøvd å vise hva jeg vil frem til. Dette går ikke an manuelt, men kanskje det finnes et program, eller en instilling i Win7 som gjør dette mulig.

 

Altså at programmer som er i bruk blir flyttet ned, mens ikoner som er ubrukte forblir øverst.

 

post-19461-1244927445_thumb.jpg

 

 

Edit: Og når programmene/vidnuene lukkes flyttes de opp igjen til sine vante plasser.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Med mine awesome paint skills har jeg prøvd å vise hva jeg vil frem til. Dette går ikke an manuelt, men kanskje det finnes et program, eller en instilling i Win7 som gjør dette mulig.

 

Altså at programmer som er i bruk blir flyttet ned, mens ikoner som er ubrukte forblir øverst.

 

post-19461-1244927445_thumb.jpg

 

 

Edit: Og når programmene/vidnuene lukkes flyttes de opp igjen til sine vante plasser.

 

 

Og poenget med dette er? ser jo hvilken program som er i bruk da Ikonene er uthevet.

Lenke til kommentar

Køyrer UAC på nest lavaste nivået.

"Varsle meg berre når programmer prøver å foreta endringar på datamaskinen (ikkje ton ned skrivebordet).

* Ikkje varsle meg når eg foretar endringar i Windows-innstillingane.

 

UAC reagerer når eg starter Warcraft III, sidan når eg skal logge på bnet så laster ned den fil til pcen, og når eg køyrer Garena og skal starte Warcraft III via det programmet.

 

Finner ikkje UAC like plagsom som den er med Vista, og har ikkje trengt å slå den av enda.

Lenke til kommentar

2 valg: Enten brenne ISO filen på DVD og boote den og kjøre fresh install eller å mounte den i deamon tools eller lignende og fortsatt velge fresh (heter vel "new") install, men ved siste måten så får du en mappe på disken din som heter Windows.old hvor den gamle windowsen vil ligge. Eller så kan du mounte og installere på en annen partisjon og du vil da få dualboot (hvis jeg ikke tar feil).

Lenke til kommentar

Og du skal velge "Burn Image" i brenneprogrammet ditt, IKKE åpne alle filene på ISO'en og legge de på DVD'n.

Da vil den ikke fungere. DVD-brenner er mere normalt enn CD-brenner i disse dager i PC, så du skaffer en til 100-200kr.

 

Etter det er det bare å dytte i DVD'n, reboote og klikke deg frem i MS sine hjelpsomme menyer. Bare husk at du fjerner alt på C:-disken hvis du formatterer. Så hvis du vil ta vare på ting som emailer, dokumenter i mine dokumenter, savegames eller slikt, ta backup av disse tingene FØR du rebooter. Email og bookmarks kan lagres med å velge "File/Export" i de aller fleste programmer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...