Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en pc som jeg oppdaterer drivere, os og hardware fordi jeg liker å ha det nyeste og beste. Det er tross alt min hobby :D

 

jeg har en fetish for beta drivere, beta bios og os tror jeg :p

 

Det fnnes også late folk som bare spør og spør om hvilken drivere som er best til ditt og datt. Teste drivere for å finne det ut selv gidder de ikkje nei.

 

Er nesten alltid med på betatesting på forskjellige spill også. Ganske gøy å teste spill før mange andre.

 

Lenge leve betatestere sier jeg :new_woot:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Jeg har en pc som jeg oppdaterer drivere, os og hardware fordi jeg liker å ha det nyeste og beste. Det er tross alt min hobby :D

 

......

 

Lenge leve betatestere sier jeg :new_woot:

 

Nå er det ikke alltid det nyeste er det beste da!

 

Betatestere er bra å ha, men jeg tror de fleste som er bitt av versjonshysteria ikke akkurat er betatestere per se. Regner at 80 % aldri har eller kommer til å sende en "bugreport".

 

Ellers er det en plass jeg ikke ønsker å være skikkelig betatester, og det er på MS sine produkter. At jeg har RC (7100) på en bærbar er mest for å sjekke ut om det vil fungere for den PC-en jeg må ha Windows på grunnet noe sær programvare.

Lenke til kommentar

Å lage og overføre en "Transfer File" er noe av det mest geniale jeg har prøvd. Måtte bytte PC, og alle innstillingene og stedene til filene mine (til og med de på den andre disken) ble overført.

 

Det er som å ha den gamle PCen igjen, bare i et annet skall, bortsett fra det med nye drivere og nedlasting av programmer på nytt. Av en eller annen grunn har den også husket innstillingene mine i de programmene jeg hadde før; Zune og Messenger så helt like ut som på den gamle, selvom de ikke ble overført og innstallert via Transfer filen (i tillegg til FF og IE, selvfølgelig).

 

EDIT: Ser ut til filasossiasjoner ikke ble overført, ei heller i Zune softwaret. Merkelig å overse dette da til og med bakrunnsbilde og skjermsparer var husket.

Endret av PowerTorsk
Lenke til kommentar

Har et merkverdig problem med build 7100 RC, lanforbindelsen blir brutt med jevne mellomrom, både med kabel og trådløs, helt vilkårlig kan det virke som, men aller helst når man streamer .feks, winamp radio og browser og spiller samtidig så det er noe der som skurrer, har foreløpig disablet det ene nettverkskortet i bios, og disablet tcpip 6 i windows, ser ut som det går bra hittil etter noen timer testing med torrents (lovlig, ja de fins )pluss winamp, wow,og 7 8 faner med ie gående, hadde ikke dette problemet i hele tatt med beta 7000. tipper det var tcpip 6 som gjorde utslaget, ser allefall ut til og fungere fram til nå..får komme med en videre update vist W7 kutter lan igjen senere. kan nevne at hver gang det skjer så må den lokale forbindelsen resettes fordi det ikke er forbindelse med gatewayen, en enkel reset fikser det menmen..

Lenke til kommentar

Da er jeg virkelig frelst etter å hatt build 7201 et par dager :

 

 

*Innstalasjonen går raskt (set dog ut som den ikke var helt happy med min dvd), det jeg derimot er mest imponert av er at ALT og da mener jeg ALT blir riktig gjennkjent, konfigurert og fungerer. Selvsagt en del programmer sliter (SE suite) men ofte kan man kjøre de i kompabilitetsmodus.

Sammenligner jeg med Vista / XP så ser jeg at jeg glatt går ned fra 2 - 4 timers prossess (fra scratch om du ikke har laget egen innstalasjons cd /dvd) og antall restarter er sikkert godt over halvert.

 

*Ytelsemessig virker build 7201 (clean innstall) langt kjappere enn feks vista og xp, build 7201 har også langt mindre cpu forbruk og disk access er minimal.

 

*Minneforbruken for 64bits versjonen rett etter innstall er på ca 1.74Gb , muligens så vil dette gå ned om jeg fintuner services etc men akkurat nå er alt default.

 

*Language packs eller Mui for 7201 er tilgjengelige på windowsum , desverre pr dags dato 11/6 så er ikke norsk frigitt enda. Om noen har en link til norsk 7201 mui så setter jeg pris på det.

 

Så langt virker for meg personlig build 7201 som langt mer stabil enn feks build 7137, den er også raskere og henger seg mindre enn lavere builds i spill.

Lenke til kommentar

liten update så, streamet winamp og torrent, og kjørte igang 10 nedlastninger fra firefox på småfiler ca 500kb og da ble lan/internet kutta tvert av W7 måtte resette lokaltilkoblingen på nytt igjen, hm nei får teste noe nyere enn build 7100rc..detta ble for dårlig.

 

edit : veldig rart at beta build 7000 sku være så dønn stabil på dette :s

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar

ARgh!!!

Blue Screen loop of death! Yay for Nvidia...

nvlddmkm.sys Problemer tydeligvis, med en gang windows 7 laster inn denne får jeg bsod, oppstart i safe modus går greit og kan velge oppløsning opp til 1024.

 

Noen som har vært borti noe lignende?

 

Ved å rename nvlddmkm.sys til nvlddmkm.sys.old i system32/drivers og så kopiere over nvlddmkm.sy fra Nvidia folderen og cmd : expand nvlddmkm.sy nvlddmkm.sys så kommer jeg meg inn utenom safe modus.

 

Får teste litt videre.

 

Prøvde selvsagt å avinstallere hele nvidia dritten, men w7 lastet inn driverne på nytt ved omstart og så hadde jeg loop of death på ny.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Hmm, har nå testet Windows7 siden før BETA og har aldri hatt bluescreen, men nå fikk jeg plutselig tre stykker på løpende bånd iløpet av 1-2timers tid?

 

Mistenker at GeForce 186.06 kan ha noe med det å gjøre? Selv om jeg har kjørt den i noen dager uten problemer?

Nå slippes 186.10 WHQL snart, så håper den eventuelt kan rette på dette problemet :)

Lenke til kommentar

En ting som nesten plager meg litt med Win7 (som faktisk egentlig er positivt for forbrukere) er at Win7 er så utrolgi rask med å legge inn drivere.. Når jeg skal oppdatere en driver, avintallere jeg den, restarter og før maskinen er ferdig med oppstarten er driveren lagt inn igjen..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...