Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes brannmuren til Windows 7 er skikkelig kjip. rotete , med masse undermenyer og innstillinger.

Om du bruker det avanserte filteret ja. Skal du konfigurere som vanlig velger du bare "allow a program or feature through Windows firewall". Dette er den som er i Vista.

Lenke til kommentar
Då var alle 3 maskinene i huset oppdatert til versjon 7201.

For et slit.

Merket noen umiddelbare endringer? Jeg kjører 7100 nå, men tror ikke jeg oppdaterer noe mer før RTM. Har kjørt Win7 som eneste OS (eller, dvs, har dual-boot - men starter aldri Vista) siden pre-beta, og har strengt tatt merket ekstremt få endringer siden den første installasjonen. Driverstøtten har vært helt lik hele veien, de to jeg måtte installere manuelt første gangen, måtte jeg også installere sist, og ellers er det dønnstabilt. De få endringene jeg har merket har vært delvis visuelt, og litt på ytelsessiden (feks ble start meny-søket raskere ved en av buildene for lenge siden). Så med mindre jeg ser rapporter om større endringer, så er dette kanskje den siste installen min i 2009, til jeg kjøper ny maskin med Win7 våren 2010. =)

Lenke til kommentar

Oppgraderte til build 7137 (joda, vet 7200 er ute men hadde kun tilgjengelig denne) og opplever nå at ting går rett og slett tregt.

 

Må nesten sjekke at jeg ikke har vært uheldig of fått en infisert versjon, dog litt rart da MBM og hash stemte.

 

Noen som vet hva som er kjennetegnene til en infisert versjon?

Lenke til kommentar

Har det merkeligste problem! Kjærer dual screen med 3870 og når jeg trykker auto config på skjerm nr 2 drar den deler av bildet ut av skjermen, men når jeg tar full skjerm(hvilket som helst program(spotify, msn, Firefox, live mail osvosv)) blir det riktig, om jeg "restore down" og prøver igjen, blir det feil igjen. Må gjøre det hver gang maskinen skrur av skjermene.

Lenke til kommentar

Hvis du eier noe som kalles en retail-utgave så kan du det i utgangspunktet etter det jeg vet, problemet blir det at jeg ikke har noe retailversjon av windows vista å prøve med. Grunnen til at jeg velger å si windows vista er fordi aktiveringssystemet til Vista og Windows 7 er rimelig like.

Anbefaler at du kjøper flere retail-utgaver.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Lisensvilkårene til Microsoft er faktisk ikke så vanskelige å forstå. Jeg nevner kort når det gjelder fullversjoner, dvs retail.

 

- Med unntak av det som er angitt under Enhetstilkoblinger (alle utgaver), Ekstern påloggingsteknologier (Home Basic og Home Premium) og Andre påloggingsteknologier (Ultimate-utgaven), har bare én bruker rett til å bruke programvaren om gangen.

 

- Du har rett til å avinstallere programvaren og installere den på en annen enhet for egen bruk. Du har ikke rett til å gjøre dette for å dele lisensen mellom enheter.

 

Man finner alle Microsoft sine lisensvilkår på denne siden. Man blir nesten skremt av begrensingene også på fullversjon.

 

Så har man tre maskiner som brukes om hverandre, så trenger man tre lisenser. En klar grunn for meg som ikke har tilgang til "billige/gratis" lisenser til å velge alternativer på store deler av maskinparken (6 maskiner). At Microsoft ikke ser at hjemmemarkedet endrer seg, og begynner å tilby fornuftig priset ikke-kommersielle lisenser for dette markedet forundrer meg. Sikkert fordi de selger 90 - 95 % via OEM.

 

Edit: Så vidt jeg har forstått var potensiell konkurranse fra OpenOffice en grunn til Office for Home and Students, som gir tre ikke-kommersielle lisenser til en rimelig penge. Så hvorfor ikke prøve å påvirke markedet.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...