loathsome Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Har faktisk prøvd CoreAVC også. Er vel bare å konkludere at kodekene funker som de skal, er en eller annen intern bug i W7/ATI og sammenhengen med DirectX eller noe i den dur ... edit: har ingenting med CPU-en å gjøre, mkv går tregt selv om den står på 2%. Endret 28. mai 2009 av loathsome Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jukser litt med 1080p jeg. Nvidia CUDA + coreavc gir meg ca. 5% cpubruk og flytende avspilling av alt av 1080p. Flyter tilogmed om jeg stresser maskinen ellers. Hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Dette har ingenting med den gående diskusjonen å gjøre, men... Zune softwaret er ti ganger bedre enn WMP. Prøv det ut. Viser sanginfo i Live Messenger faktisk, akkurat som WMP. Nå skjønner jeg hvorfor noen mener Microsoft bør scrappe WMP til fordel for Zune. www.zune.net Endret 28. mai 2009 av PowerTorsk Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) MediaMonkey is the shit. Stabilt som fjell under alle MS OS også. Endret 29. mai 2009 av loathsome Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Foretrekker foobar2k jeg. Men plages med at W7 ikke lar foobar ta eksulsiv kontroll over lydkortet, noe som jeg trenger for å få native 192khz/24bit avspilling uten å stille om manuelt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Prøv å få diskusjonen tilbake til Windows 7. Hvilken media avspiller som er best er en diskusjon som sikkert finnes i flere ti-talls tråder allerede. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Prøv å få diskusjonen tilbake til Windows 7. Hvilken media avspiller som er best er en diskusjon som sikkert finnes i flere ti-talls tråder allerede. Noen som har testet 7137? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hva anbefales på en bærbar med 3 gb minne? 32bit eller 64bit av win7? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Linken til 64bbit funker ikke. Jeg prøver å laste ned fra windows siden, men kommer bare til en side med en roterende "loading" ting og ikke videre. Link til 64bit download? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Du må bruke IE. Fungerte fint i firefox hos meg Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Da har build 7137 dukket opp og den er visst kompilert for kun en uke siden. noen som har changelog på den? hva nytt er fixet / er med som ikke build 7100 har`? Lenke til kommentar
hessel Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Changelog finner du vel på Microsoft sine sider? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Ser nok ut som jeg må nedgradere til XP igjen ... bugen jeg beskriver over er for kritisk til at jeg ikke skal gå på nervene hver gang jeg skal åpne en videofil har installert Rc1 nå og har ikke probleme du beskriver. du kan jo bruke en anne video spiller enn VLC? jeg har faktisk gått over til windows media player på W7 har du prøvd eldere versjoner av VLC? Prøvd 20 forskjellige mediespillere, inkl. mange eldre versjoner av VLC, ja. Hvilket skjermkort har du? Har forresten prøvd mange forskjellige skjermkortdriver, inkl. den som shippes med W7. Arrhhhhhhggggg. http://www.cccp-project.net/forums/index.php?topic=3269.0 http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=...549&start=0 http://www.sevenforums.com/graphic-cards/1...deo-issues.html http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=772834 for å nevne et par. Screenshot fra VLC: er MANGE som irriterer seg grønn over det samme. Well, I'm back to Windows XP... only because of this poor video quality...I must admit that I LOVED Win7. I would probably stayed with Win7 if I didn't have this problem... Cheers everyone Har lite lyst å reinstallere enda en gang, nå, men jaja. Er jo RC, var på en måte forventet at det skulle oppstå noen småbugs .. men at videoavspilling ikke fungerer tilfredsstillende er skuffende. I'm working around it by using "Direct X video ouput" in vlc, it switches to windows basic theme as long as vlc is running but since I watch fullscreen videos while vlc is running it's not that big of a deal.nonetheless, I would love a real solution for this. dette funker, men det er sykt irriterende at Aero forsvinner (slik at thumbnails i taskbar osv forsvinner), pluss at jeg må åpne videoen et par ganger før den faktisk vises. Dette skjer med folk både i 32/64-bit, og uavhengig om det er nVIDIA eller ATI. siden innlegget jeg svarer på er så stort setter jeg det i spoiler. måten jeg løste problemet på var: MPC og så brukte jeg wmr9 renderless med 3d surfaces så blir bildet smoth igjen. edit: jeg har samme problem på min laptop med vista og ati skjermkort. så det er mulig det ligger i driverne. Endret 29. mai 2009 av kjeLL// Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 kjeLL//: hvordan er ytelsen om du spiller av en 1080p fil i MPC? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 man skal vell klare å spille av 1080p@24fps h264 med en core2@2ghz med min gjeldene maskinvare: HD4850 og phennomII 940 @800mhz kom den ikke over noe serlig over 50% på 4 tråder. med ffdshow. (bruker så lite kraft at den ikke trenger å klokke seg opp) Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 I Vista har mann sånne poeng i en OEM-Versjon. Når man skiftet en hardware-del, så mister/bruker man en viss mengde poeng, og når du får 25(eller hva det var), så må du reinstallere OS'et. Er detsånn i Windows 7 og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg