Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Har hørt at WC3 ikke fungerer i w7, noen som vet noe om dette?

 

Kamerat av meg sa han testet dette under TG, men fikk det ikke til å fungere. Jeg sjekket aldri det selv, så er ikke sikker på om han har prøvd alle muligheter.

WC3 inkludert TFT, Ghost(one) og Eurobattle fungerer knerkefritt på 7068 x64

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hurra.

 

Fikk nettopp vite at ingen får ta med seg egen data på skolen lengre og koble seg på nettet. Dette gjelder alle videregående skoler fom. skolestart 2010. Det vil si at jeg sitter fast med dørgende kjipe WinXP på en laptop skolen gir meg neste år. Blir ikke rullet inn Win7 før SP1 om jeg kjenner systemet riktig.

 

"Power to the people!"

 

Vurderer å kjøpe mobilt bredbånd, dette er søren ikke tålbart.

Lenke til kommentar
Hurra.

 

Fikk nettopp vite at ingen får ta med seg egen data på skolen lengre og koble seg på nettet. Dette gjelder alle videregående skoler fom. skolestart 2010. Det vil si at jeg sitter fast med dørgende kjipe WinXP på en laptop skolen gir meg neste år. Blir ikke rullet inn Win7 før SP1 om jeg kjenner systemet riktig.

 

"Power to the people!"

 

Vurderer å kjøpe mobilt bredbånd, dette er søren ikke tålbart.

Hvor fikk du høre noe sånt?

Lenke til kommentar
Hurra.

 

Fikk nettopp vite at ingen får ta med seg egen data på skolen lengre og koble seg på nettet. Dette gjelder alle videregående skoler fom. skolestart 2010. Det vil si at jeg sitter fast med dørgende kjipe WinXP på en laptop skolen gir meg neste år. Blir ikke rullet inn Win7 før SP1 om jeg kjenner systemet riktig.

 

"Power to the people!"

 

Vurderer å kjøpe mobilt bredbånd, dette er søren ikke tålbart.

Hvor fikk du høre noe sånt?

er vell på grunn av eksamens gjennomføring

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hurra.

 

Fikk nettopp vite at ingen får ta med seg egen data på skolen lengre og koble seg på nettet. Dette gjelder alle videregående skoler fom. skolestart 2010. Det vil si at jeg sitter fast med dørgende kjipe WinXP på en laptop skolen gir meg neste år. Blir ikke rullet inn Win7 før SP1 om jeg kjenner systemet riktig.

 

"Power to the people!"

 

Vurderer å kjøpe mobilt bredbånd, dette er søren ikke tålbart.

 

Rart, jeg jobber i IT-avdelinga på en vgs. i Akershus og har enda ikke fått noe beskjed fra høyere hold om at noe slikt skal gjennomføres.

 

Ser heller ingen grunn til å gjøre det heller, når en sørger for at nettet er adskilt skolens servere og lignende.

Et slikt system er rullet ut på alle vgs. i Akershus for lenge siden.

Lenke til kommentar
Hurra.

 

Fikk nettopp vite at ingen får ta med seg egen data på skolen lengre og koble seg på nettet. Dette gjelder alle videregående skoler fom. skolestart 2010. Det vil si at jeg sitter fast med dørgende kjipe WinXP på en laptop skolen gir meg neste år. Blir ikke rullet inn Win7 før SP1 om jeg kjenner systemet riktig.

 

"Power to the people!"

 

Vurderer å kjøpe mobilt bredbånd, dette er søren ikke tålbart.

Hva er det du har en PC på skolen for egentlig? Du får gjort akkurat samme jobben på XP som Windows 7.

Lenke til kommentar
Hva er det du har en PC på skolen for egentlig? Du får gjort akkurat samme jobben på XP som Windows 7.

Desiiign! :)

Det er jo windows 7 sitt design som er mye kulere :)

 

Og hvis du personlig liker f.eks Word bedre enn OO Writer, så bør du jo få ha med din egen pc som har Word.

 

Våre skolelaptopper har OOO 2.0 elns.. Funker jo nesten ikke xd

Lenke til kommentar

Jeg fikk høre det av mannen som er IT-asnvarlig på skolen. Jeg var innom kontoret hans da jeg nylig fikk 7 på skolelaptopen for å få nettverksnøkkel for nettet beregnet på de som ikke har skolePC. Han sa at fra og med 2010 ville ikke det lenger være mulig å bruke noe annet enn de skolen gir deg og at alle skoler over hele landet ville få samme oppsett og samme PC.

 

Høres en smule sykt ut, og ikke minst unødvendig. Blir det gjennomført, kan de glemme at jeg samarbeider :realmad: Tror nok ICE.net får enda en kunde fra familien min, ja.

Lenke til kommentar
Hva er det du har en PC på skolen for egentlig? Du får gjort akkurat samme jobben på XP som Windows 7.

Desiiign! :)

Det er jo windows 7 sitt design som er mye kulere :)

 

Og hvis du personlig liker f.eks Word bedre enn OO Writer, så bør du jo få ha med din egen pc som har Word.

 

Våre skolelaptopper har OOO 2.0 elns.. Funker jo nesten ikke xd

 

Også er det det med og ha sin egen PC, total frihet av hva du kan innstalere o.s.v. Vet ikke helt hvordan dette er på de laptopene du får utdelt på VG da, men uansett.

 

Også er det det med filer, i allefall for oss som bruker data til noe mer en bare og surfe på nett, msn skolearbeid :p

 

Ja, det blir nok i allefall en til kunde på mobilt bredbånd eller ICE i fra familien min om noen år frem i tiden :p

Lenke til kommentar
Jeg fikk høre det av mannen som er IT-asnvarlig på skolen. Jeg var innom kontoret hans da jeg nylig fikk 7 på skolelaptopen for å få nettverksnøkkel for nettet beregnet på de som ikke har skolePC. Han sa at fra og med 2010 ville ikke det lenger være mulig å bruke noe annet enn de skolen gir deg og at alle skoler over hele landet ville få samme oppsett og samme PC.

 

Dette var OT i denne tråden by the way.

 

Men jeg tror man skal ta disse opplysningene med en klype salt (stor klype). Det er en lang rekke grunner til at dette praktisk, juridisk og på andre måter ikke lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Hurra.

 

Fikk nettopp vite at ingen får ta med seg egen data på skolen lengre og koble seg på nettet. Dette gjelder alle videregående skoler fom. skolestart 2010. Det vil si at jeg sitter fast med dørgende kjipe WinXP på en laptop skolen gir meg neste år. Blir ikke rullet inn Win7 før SP1 om jeg kjenner systemet riktig.

 

"Power to the people!"

 

Vurderer å kjøpe mobilt bredbånd, dette er søren ikke tålbart.

Hvor fikk du høre noe sånt?

er vell på grunn av eksamens gjennomføring

 

Du kan kjøre dual boot, og en venn av meg vet hvordan du får alle windows pcer til å koble seg til pednet'tet . Så det er fullt mulig å være online på skolen meg egen MS os innstalasjon selv om ikke gjestenettet er tilgjengelig.

 

På eksamen bruker du bare xp.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
Kan jeg få høre én av de juridiske grunnene?

 

1. Kommunalt selvstyre, dvs. at den enkelte skoleeier (fylkeskommunen) står fritt hvordan han organiserer og løser blant annet læremateriell så lenge det er innenfor opplæringsloven med forskrifter og gjeldende læreplan.

 

2. Det er også betydelige spørsmålstillinger knyttet til en slik fellesanskaffelse i henhold til reglene for anskaffelser i det offentlige.

Lenke til kommentar

 

Hva er det du har en PC på skolen for egentlig? Du får gjort akkurat samme jobben på XP som Windows 7.

Desiiign! :)

Det er jo windows 7 sitt design som er mye kulere :)

 

Og hvis du personlig liker f.eks Word bedre enn OO Writer, så bør du jo få ha med din egen pc som har Word.

 

Våre skolelaptopper har OOO 2.0 elns.. Funker jo nesten ikke xd

 

Også er det det med og ha sin egen PC, total frihet av hva du kan innstalere o.s.v. Vet ikke helt hvordan dette er på de laptopene du får utdelt på VG da, men uansett.

 

Også er det det med filer, i allefall for oss som bruker data til noe mer en bare og surfe på nett, msn skolearbeid :p

 

Ja, det blir nok i allefall en til kunde på mobilt bredbånd eller ICE i fra familien min om noen år frem i tiden :p

 

 

Jeg driter i åssen PC skolen gir meg så lenge de fremdeles holder seg til Dell sine herlige tastaturer og stabiliteten på Dell maskiner generelt. Jeg vil bare at det fremdeles skal være Widescreen og med Win7 :dribble: Da er jeg en happy camper :p

 

Btw, må jeg si noe når det gjelder hakkingen i musikken i Win7; den forekommer bare under mer avanserte stykker, ikke rolige (synd for meg som liker rock). I tillegg har hakkingen blitt litt mer sjelden med noen av oppdateringene. Håper virkelig dette fikses i tide.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...