Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Ok, har nå hatt 7100 innstallert i ca 2 uker og merker blandt annet :

 

Cpu bruk er konstant på mellom 10-25% , den skyldige er selvsagt SearchIndexer. Det synnes jeg er litt for mye spesielt når systemet er Idle.

 

Noen som har testet å disablet Superfetch / prefetch?

 

Win7 defragmenterer også når den er idle. Derfor ser du den % i CPU bruk.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg formaterte igjen i går, da med den offisielle RC. (x64)

 

Har brukt en "annen versjon" fram til nå (a)

 

Noen som vet hva dette skyldes?

 

50p0dt.jpg

 

To foxxer, bare en kjører. Kan bare flytte på den ene..

Jeg pleier å ha den helt til venstre ved startmenyen, så det er litt uvant^^

 

Jeg restarta Explorer i går, funka ikke da heller :(

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar
Ok, har nå hatt 7100 innstallert i ca 2 uker og merker blandt annet :

 

Cpu bruk er konstant på mellom 10-25% , den skyldige er selvsagt SearchIndexer. Det synnes jeg er litt for mye spesielt når systemet er Idle.

 

Noen som har testet å disablet Superfetch / prefetch?

 

Win7 defragmenterer også når den er idle. Derfor ser du den % i CPU bruk.

 

Jeg har hvertfall slått av SearchIndex . Mye mer rolig harddisken nå. bråker ikke mer. Men noe spesiell hastighetsøking kan jeg ikke merke.

 

Slo av pagefile siden jeg har 4gb ram. synes det gjorde susen for maskinen min

Lenke til kommentar

Har eit problem med at nokre spel ( der eg ikkje kan sette oppløysinga på widescreen ), at dei ikkje brukar heile skjermen. Warcraft III til dømes, dekker ikkje heile skjermen, blir svart både på høgre og venstre sida. Counter Strike 1.6, som eg kan køyre i Widescreen går fint, (dersom eg har valgt widescreen format).

 

Køyrar til vanlig 1680 * 1050 oppløysning på skrivebordet.

Har eit Nvidia 8600M GT skjermkort, og har drivar versjon: 8.15.11.8585

 

Eg har hatt same problemet sidan build 7000.

Lenke til kommentar

MEd 64-bit vil du få utnyttet pittelitt mer av minnet, begrensning på 3GB i 32-bit. Om du vil få så veldig mye mer ut av 64-bit vet jeg ikke. Forskjellen blir nokk bedre når du kommer opp mot 6 og 8 GB minne. Men jeg kjører 64-bit rett og slett for at være en av brukermassen og derfor få produsentene til å lage mer for 64-bit (og ja, alle brukerer drar!!! :p)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så Windows 7 har også begrensning på 3GB greia?

 

Alle 32bit OS har den begrensingen, samme om det er windows, linux eller noe annet.

Nå finnes det riktignok teknologier for å omgå dette, men de er så "stygge" at jeg ikke har lyst til å nevne de, og de fungerer ikke så godt i praktisk bruk.

Lenke til kommentar
Hei

 

Installerte windows 7 RC her tidligere i dag, men får ikkje lyd ut av pc'n. Etter som eg kan sjå har alle driverar komme på plass.

 

Nokon som har nokre idear om kva som kan vera gale?

Du kan jo først gå inn på device manager, og se om det ligger en kategori som heter "other devices" der. Ligger en "multimedia device" under der, er nok ikke lydkortet rett installert.

Hvis ikke, kan du se i kategorien sound devices som beskrevet her.

Hvis alt her ser ut til å fungere som det skal, og det ikke er noen konflikter, ville jeg dobbeltsjekket at kabelen faktisk er koblet til rett hull, og forsøkt også med et headset direkte på lydkortet for å dobbeltsjekke.

Hvis dette ikke fungerer, ville jeg letet etter en annen versjon av lydkortdriveren.

Har du W7 x64? Nyeste driverversjonen til Windows Vista x64 vil da sannsynligvis fungere bra.

 

Alt såg bra ut i enhetsbehandlinga. Tok å installerte lyddriver for xp. Fungerte faktisk.

 

Takkar for hjelpa.

Lenke til kommentar
Har eit problem med at nokre spel ( der eg ikkje kan sette oppløysinga på widescreen ), at dei ikkje brukar heile skjermen. Warcraft III til dømes, dekker ikkje heile skjermen, blir svart både på høgre og venstre sida. Counter Strike 1.6, som eg kan køyre i Widescreen går fint, (dersom eg har valgt widescreen format).

 

Køyrar til vanlig 1680 * 1050 oppløysning på skrivebordet.

Har eit Nvidia 8600M GT skjermkort, og har drivar versjon: 8.15.11.8585

 

Eg har hatt same problemet sidan build 7000.

 

Slik var det med WC3 i XP også, da måtte du inn i registeret. Sjekk denne linken.

 

Har ikke sjekket dette selv i Win7, men om du leter litt så finner du sikkert.

Endret av CK_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har hørt at WC3 ikke fungerer i w7, noen som vet noe om dette?

 

Kamerat av meg sa han testet dette under TG, men fikk det ikke til å fungere. Jeg sjekket aldri det selv, så er ikke sikker på om han har prøvd alle muligheter.

Lenke til kommentar

WC3 virker fint i Windows 7. Einaste eg har problem med er at spelet ikkje bruker heile skjermen. Har og fått ein feilmelding når eg skal innpå battle.net, som eg ikkje har sitt før, men har gått lei battle.net så har ikkje prøvd å gjere noke med det.

 

Takk for lenkja CK_, skal teste snart.

Edit: Det virka som ein drøm :)

Endret av TheOneAsk
Lenke til kommentar
Jeg har hvertfall slått av SearchIndex . Mye mer rolig harddisken nå. bråker ikke mer. Men noe spesiell hastighetsøking kan jeg ikke merke.

 

Slo av pagefile siden jeg har 4gb ram. synes det gjorde susen for maskinen min

Hvordan? :D

Jeg har 6Gb, så hvis det blir bedre da, gjør jeg gjerne det:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Bare et lite spørsmål; Hvor godt utnytter Windows 7 nettverk og slikt? Jeg har prøvd en del Windows XP/Ubuntu opp igjennom og jeg blir like overrasket hver gang over at Ubuntu jevnt over kjører med omkring 300-500 kbps bedre enn Windows når jeg laster ned og slikt. Vet ikke om jeg er den eneste som har det, men jeg bare lurer på Windows 7 er noe bedre enn XP f.eks. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...