Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan får jeg mpc til å bli default for video? Jeg velger associations inne i mpc men det blir aldri laget pga WMP11 alltid starter opp med neste fil jeg prøver å spille.

 

Høyreklikk på ei videofil og velg 'Open with...'. Finn deretter mpc i dialogen som dukker opp, og påse at 'Always use the selected program to open this kind of file' er krysset av.

Du må gjøre dette for alle typer videofiler (.avi, .mpg, etc)

Lenke til kommentar
Har hatt litt problemer med Windows 7 de siste dagene. Etter at jeg klarte å skru av maskinen mens den deframenterte disken med Windows 7 (program: Defraggler) går alt mye tregere og programmer henger seg ofte. Stabiliteten jeg opplevde tidligere er nå helt borte. Programmer henger og krasjer like ofte (om ikke oftere) enn i Vista og alt går mye tregere. Har prøvd å defragmentere på nytt igjen, (med Defraggler og også det innebygde verktøyet for defragmentering i Windows) men ser ikke ut som om det har hjulpet stort.

 

Du får formatere da sjø :) Eneste løsning

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg mpc til å bli default for video? Jeg velger associations inne i mpc men det blir aldri laget pga WMP11 alltid starter opp med neste fil jeg prøver å spille.

 

Høyreklikk på ei videofil og velg 'Open with...'. Finn deretter mpc i dialogen som dukker opp, og påse at 'Always use the selected program to open this kind of file' er krysset av.

Du må gjøre dette for alle typer videofiler (.avi, .mpg, etc)

 

Ok, stress... :( Men forhåpentligvis trenger jeg bare gjøre det en gang. Ingen måte å få funksjonen i mpc settings til å funke på?

Lenke til kommentar

Ok, har nå hatt 7100 innstallert i ca 2 uker og merker blandt annet :

 

Cpu bruk er konstant på mellom 10-25% , den skyldige er selvsagt SearchIndexer. Det synnes jeg er litt for mye spesielt når systemet er Idle.

 

Noen som har testet å disablet Superfetch / prefetch?

Lenke til kommentar
Ok, har nå hatt 7100 innstallert i ca 2 uker og merker blandt annet :

 

Cpu bruk er konstant på mellom 10-25% , den skyldige er selvsagt SearchIndexer. Det synnes jeg er litt for mye spesielt når systemet er Idle.

 

Noen som har testet å disablet Superfetch / prefetch?

 

Win7 slo av Superfetch automatisk på mine SSD'er, dog jeg gikk inn å slo av allt i registeret selv for sikkerhets skyld...

Booter nå Win7 RC 64bit på 9.36 sekunder, og kan ikke si annet enn at ting ser ganske OK ut :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg mpc til å bli default for video? Jeg velger associations inne i mpc men det blir aldri laget pga WMP11 alltid starter opp med neste fil jeg prøver å spille.

 

Høyreklikk på ei videofil og velg 'Open with...'. Finn deretter mpc i dialogen som dukker opp, og påse at 'Always use the selected program to open this kind of file' er krysset av.

Du må gjøre dette for alle typer videofiler (.avi, .mpg, etc)

 

Ok, stress... :( Men forhåpentligvis trenger jeg bare gjøre det en gang. Ingen måte å få funksjonen i mpc settings til å funke på?

 

Burde vel ha funka der også, men antagelig funker akkurat det dårlig i mpc. Jeg bruker å gjøre det på denne måten iallefall.

En annen metode er å velge 'Default Programs' som ligger til høyre i startmenyen. Der kan du assossiere hvilke filer som skal åpnes i hvilke program.

Lenke til kommentar

Har testet et par småting nå.

Slo av Windows Search Indexer. Cpu bruk gikk ned betydelig, resultat -10C på cpu.

Slo av Superfetch, ikke noe spesielt stor forskjelle ved minnebruken men definitiv litt tregere oppstart på ofte brukte programmer (firefox etc).

 

Kan nevne at det som skulle indekseres ikke var så utrolig mye, dvs mine dokumenter og to tre mapper på C , føler ikke at det er noe nevneverdig ytelseforskjell ved søk men at det er verdt den mindre cpu / strømbruken over tid.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Har testet et par småting nå.

Slo av Windows Search Indexer. Cpu bruk gikk ned betydelig, resultat -10C på cpu.

Slo av Superfetch, ikke noe spesielt stor forskjelle ved minnebruken men definitiv litt tregere oppstart på ofte brukte programmer (firefox etc).

 

Har du mekanisk disk, så bør du nok minst ha prefetch på, superfetch er selv på disse diskene ikke strengt tatt nødvendig så lenge prefetch er på, om du vil slippe den maniske tygginga. Måten du fikser det på er å la Superfetch servicen stå på automatisk, og sett enablesuperfetch til 0 og la enableprefetch stå på 3 i registeret.. Etter å ha åpnet de fleste programmene 1 gang vil de åpnes raskere neste gang etter en reboot, uten den noe brutale minne/disk bruken til superfetch...

 

Har du f.eks. WD GP disk som OS disk, ville jeg hatt superfetch på, siden denne disktypen er nærmest lydløs, men har sugen søketid og random read/write. Ideell kandidat for superfetch....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Noen som har problemer med at Spotify har problemer med å starte i 7100 32bit? Det pleier somoftest å gå, men det tar gjerne 30 sek før det starter, og spotify ikonet blir unhighlightet(som om det var lukket) før det starter etter en stund.

 

 

Aldri tatt lenger enn 3 sekund hos meg

Lenke til kommentar

Har lagt inn RC på en Lenovo T400, gikk helt smertefritt. Fant alt av drivere selv og koblet meg rett på trådløsnettet osv...

 

Kjapp sett i forhold til Vistaen som fulgte med maskinen.

 

Nede på 90 sekunder fra jeg trykker power til jeg har lastet hjemmesiden i iE. Ikke akkurat som med X25 i raid, men ok 7200 rpm disk.

 

Våkner umiddelbart fra hvilemodus. Dette kunne ta et minutt i Vista.

Lenke til kommentar
Hei

 

Installerte windows 7 RC her tidligere i dag, men får ikkje lyd ut av pc'n. Etter som eg kan sjå har alle driverar komme på plass.

 

Nokon som har nokre idear om kva som kan vera gale?

Du kan jo først gå inn på device manager, og se om det ligger en kategori som heter "other devices" der. Ligger en "multimedia device" under der, er nok ikke lydkortet rett installert.

Hvis ikke, kan du se i kategorien sound devices som beskrevet her.

Hvis alt her ser ut til å fungere som det skal, og det ikke er noen konflikter, ville jeg dobbeltsjekket at kabelen faktisk er koblet til rett hull, og forsøkt også med et headset direkte på lydkortet for å dobbeltsjekke.

Hvis dette ikke fungerer, ville jeg letet etter en annen versjon av lydkortdriveren.

Har du W7 x64? Nyeste driverversjonen til Windows Vista x64 vil da sannsynligvis fungere bra.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...