Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Microsoft.Windows.7.Build.7127.x64

 

Noen som har testet denne?

Ja, den fungerer fint her, slapp å innstalere CCC på nytt igjen som jeg har måtte gjort med de andre buildene som jeg har oppgradert med tidligere, selv om jeg fikk beskjed om at den ikke ville fungere etter oppgraderingen.

 

Så til nå har jeg ingenting negativt å komme med :)

Finnes det noen som helst changelog? Er det vist i å oppgradere fra 7100? Jeg er litt vel lei av at musikken hakker :ermm:

 

Merker du noen forskjeller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det at om ikke den checkboksen er merket av så går det ikke og legge til den filen eller mappen som jeg drar ned der, oppgavelinjen vil ikke ta imot den.

Hvilken checkbox? De to jeg snakket om er to numeriske verdier. Og ingen av dem har innvirkning på å dra ting ned på oppgavelinjen.

 

Men husk at dersom du allerede har en snarvei der nede som tilhøre det samme programmet vil det ikke fungere. Du kan bare ha en for hvert program. Har du derimot noe innenfor det programmet kan du dra den over samme ikonet og legge til en sticky der,

 

F.eks<. Har du kontrollpanelet nede på oppgavelinjen kan du dra blant annet ting innenfor kontrollpanelet der. Bare naviger deg til den du vil legge ned i kontrollpanelet og dra ikonet oppe i adresselinjen ned på ikonet for kontrollpanelet.

 

Er som jeg har sagt 2 checkbokser under privecy, og når en av dem ikke er krysset av (tror det er bare den øverste av dem) så går det ikke og legge til taskbaren.

 

Og du finner dem ved og høyreklikke start og velge properties, gå under star menu taben og så står dem der under privacy.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Finnes det noen som helst changelog? Er det vist i å oppgradere fra 7100? Jeg er litt vel lei av at musikken hakker

 

Merker du noen forskjeller?

Jeg har ikke sett noen synlige endringer, og ellers så oppfører den seg som 7100, den eneste forskjellen jeg har sett til nå er som sagt CCC.

Lenke til kommentar

For meg fungerer Windows 7 Pre-RTM build 7027 32bit bedre enn Windows 7 RC-Final build 7100 32bit.

Vet ikke helt hva det var som skjedde med min 7100 installasjon, men den både føltes tregere og generelt mindre kompatibel og mer problematisk enn et par Pre-RC builds jeg har kjørt og ikke minst Pre-RTM build 7027, sistnevnte har fungert strålende til nå for min del hvert fall!

Lenke til kommentar

Er det bare musikken som hakker ?

På mediaPc-en min hakker bildet også - det kommer et lite blink av og til.

Den er også slik at startmenyen klapper sammen samtidig (om man er der da)

 

Dessuten funker ikke dvaletilstanden. Hver gang den "vekkes" så er det skjedd ett eller annet. Feks. at snarveilogoene på skrivebordet er merket - eller at når man dobbeltklikker på en, så får man egenskaper (som man gjør når man h.klikker)

Eller ett eller annet som gjør at de ikke funker.

 

I alle tilfeller er det bare å restarte, så funker b.7100 igjen.

 

Så får jeg ikke installert den på min Aspire. Er ikke USB-drivere til den i b.7100.

har noen funnet på noe lurt ?

Lenke til kommentar
det er det som er problemet med 64bit drivere, det lages drivere som fungerer flott på 32bit , men 64bit er det bare bob bob....

 

Kommer aldri til å få like sterk støtte som 32bit( ok, kanskje om 5-10 år men.....)

 

sitter jo å biter negler hver gang det kobles til noe hardware om det ikke blir noe trøbbel

 

Eller et program som trenger 64 bit driver støtte som er fraverende

 

Hva er det for 'dingser' du har som ikke du finner drivere til ?

 

Snabelen

 

 

hotspot shield har feks. ikke 64bit drivere

Lenke til kommentar

Jeg får ikke lenger lov til å pinne noe til taskbaren og når jeg er i utforsker og trykker på Favoritter på venstre siden for å få ned den lista så skjer det ingenting, jeg kommer bare inn i Favoritter mappa med selve ikonene den inneholder istedet. Noen andre som opplever det samme og/eller har en løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Microsoft.Windows.7.Build.7127.x64

 

Noen som har testet denne?

Ja, den fungerer fint her, slapp å innstalere CCC på nytt igjen som jeg har måtte gjort med de andre buildene som jeg har oppgradert med tidligere, selv om jeg fikk beskjed om at den ikke ville fungere etter oppgraderingen.

 

Så til nå har jeg ingenting negativt å komme med :)

Finnes det noen som helst changelog? Er det vist i å oppgradere fra 7100? Jeg er litt vel lei av at musikken hakker :ermm:

 

Merker du noen forskjeller?

 

Det hakker like jævelig. Eneste måten jeg har funnet for å bli kvitt hakkingen på min maskin er å deaktivere det trådløse nettverkskortet, eller å avinstallere driveren til det eksterne lydkortet (i build 7100 så fant faktisk windows lydkortet mitt og brukte en generisk usb audio driver. Den driveren hakket ikke, men Creative sin driver hakker som faen i kombinasjon med det trådløse nettverkskortet).

Lenke til kommentar

Litt OT.

At et Creative lydkort hakker, er ikke så rart. Creative gir faen i kundene sine, såfremt de får solgt den neste versjon av lydkortet de lager. Da Vista kom, tok det lang tid før de laget drivere til mitt gamle kort. Dette viste seg å inneholde flere 16-bits biblioteker, noe som førte til en rekke problemer. Da SP1 til Vista kom, svartelistet Microsoft dette lydkortet, så det var ikke engang mulig å installere SP1, grunnet den ufattelig dårlige driveren.

 

Ta et lite søk på google, så finner du en haug med sider om problemer folk har med lydkortene dems.

Lenke til kommentar
Litt OT.

At et Creative lydkort hakker, er ikke så rart. Creative gir faen i kundene sine, såfremt de får solgt den neste versjon av lydkortet de lager. Da Vista kom, tok det lang tid før de laget drivere til mitt gamle kort. Dette viste seg å inneholde flere 16-bits biblioteker, noe som førte til en rekke problemer. Da SP1 til Vista kom, svartelistet Microsoft dette lydkortet, så det var ikke engang mulig å installere SP1, grunnet den ufattelig dårlige driveren.

 

Ta et lite søk på google, så finner du en haug med sider om problemer folk har med lydkortene dems.

Ta enda et søk på Yahoo.com (bare for å brife litt med SafeSearch filteret deres), så vil the internets fortelle deg at Creative har gitt ut betadrivere for Win7 for en evighet siden.

 

Creative Xmod lydkortet (som installerte seg selv i løpet av praktisk talt et sekund) mitt er det beste som har hendt meg, nest etter Creative X-Fi hodetefonene.

 

EDIT: Forøvrig kan jeg være enig i at de har vært noen drittsekker. Med trykk på har vært altså. Det ser ut som den tragiske økonomien med dyttehjelp fra finanskrisen har fått dem på bedre tanker.

Endret av PowerTorsk
Lenke til kommentar

Bruker selv Creative's W7 BEAT driver på mitt X-FI ExtremeMusic. Det er den eneste driveren som ikke automatisk var på plass etter W7-installasjon. Ikke noe å klage over for en beta-driver. På den annen side krevde den restart (det trengte jeg ikke når jeg oppdaterte ATI-drivere!) og Audio Control Panel er merket med 32bit til tross for at driveren tilsynelatende var for 64bit systemer.

 

Creative har vel fått noen seriøse konkurrenter etter DX10 kom på banen og EAX-opplegget falt vekk. X-FI kortet var uansett en ny verden da jeg kjøpte det til BF2 i sin tid. Så produktet er bra, til tross for at drivere til tider har sugd sju sorter skit ;)

Lenke til kommentar

fant noen corupte filer jeg ikke for slettet eller tilgang til. det er ei temp mappe i user katalogen min.

 

CCleaner ber meg om å kjøre scan disk men problemet er at scan disk ikke vil starte. Det står at det skal starte etter restart men det skjer aldri. så noen tips til hvordan jeg får rettet på denne feilen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Må bare slenge meg på bølgen med Windows 7 og laste ned og prøve det. Det høres virkelig ut som om det er Vista som det skulle være. Vista hadde sine positive sider det også, men det var mye negativt også. Gleder meg faktisk for en gangs skyld til å prøve et Windows beta-produkt :p

Lenke til kommentar
Måtte bare gi opp å kjøre Firefox 32 bit med W7 64 bit. Lagg å hangs over en lav sko !

 

Nå bruker jeg Minefield 3.6a1pre 64bit. mye mer stabilt. dog ikke noe flash støtte . så må bytte mellom IE8 og Minefield alt etter hva jeg skal

Rart, her funger da Firefox 32bit perfekt under 64 RC1.

 

Jeg blir gal av at nye samtaleemner i Windows Live Messenger henger seg ved oppstart, er det noen som sliter med det samme, eller som har en løsning?

Lenke til kommentar

Har hatt litt problemer med Windows 7 de siste dagene. Etter at jeg klarte å skru av maskinen mens den deframenterte disken med Windows 7 (program: Defraggler) går alt mye tregere og programmer henger seg ofte. Stabiliteten jeg opplevde tidligere er nå helt borte. Programmer henger og krasjer like ofte (om ikke oftere) enn i Vista og alt går mye tregere. Har prøvd å defragmentere på nytt igjen, (med Defraggler og også det innebygde verktøyet for defragmentering i Windows) men ser ikke ut som om det har hjulpet stort.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...