Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Steam og alle spillene jeg har prøvd har fungert under 7 hos meg hvertfall. (Half-Life 1, HL Source, HL2, HL2EP:1, HL2EP:2, Team Fortress Classic, Team Fortress 2, CS 1.6, CS Source, CS:CZ, CS:CZ:Deleted Scenes, DoD Source, Bioshock, TMNations, Portal etc. etc.). Så det skal nok gå bra :)

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Hei,

 

Har store problemer med Windows 7 etter at jeg oppgraderte HW.

Hadde tidligere Asus Maximus Formula hovedkort med 4GB minne og Q6600 CPU. Hadde ingen problemer å kjøre Windows 7.

For noen dager siden oppgraderte jeg hovedkort til Asus P6T SE med 6GB minne og i7 920 CPU. Windows 7 installerer uten noen problemer, men så snart jeg installerer nye device drivere får jeg BSOD ved reboot. Har ikke noe å si hvilke drivere jeg installerer eller vilken rekkefølge. Har ett 8800GTS skjermkort og Terratech Cinergy PCI S2 HD satelitt tuner kort.

 

Noen som har noe erfaring med Asus P6T SE og Windows 7? Har sluppet opp for ideer om hva som er feil. Rammen er DD3-1600, men jeg har prøvd å sette ram speed på auto uten at det hadde noen invirkning. Rammen kjører da på 1066.

 

Kjører nå Vista og der er det ingen problemer. Alle device drivere installerer uten problemer.

 

BSOD som jeg får med Windows 7 er STOP 0000007E som indikerer feil med ram. Har kjørt memtest86+ gjennom alle testene uten å få noen feil, så det kan ikke være noe feil med minne. Dessuten kjøer jo Vista uten problemer.

Lenke til kommentar
Er det at om ikke den checkboksen er merket av så går det ikke og legge til den filen eller mappen som jeg drar ned der, oppgavelinjen vil ikke ta imot den.

Hvilken checkbox? De to jeg snakket om er to numeriske verdier. Og ingen av dem har innvirkning på å dra ting ned på oppgavelinjen.

 

Men husk at dersom du allerede har en snarvei der nede som tilhøre det samme programmet vil det ikke fungere. Du kan bare ha en for hvert program. Har du derimot noe innenfor det programmet kan du dra den over samme ikonet og legge til en sticky der,

 

F.eks<. Har du kontrollpanelet nede på oppgavelinjen kan du dra blant annet ting innenfor kontrollpanelet der. Bare naviger deg til den du vil legge ned i kontrollpanelet og dra ikonet oppe i adresselinjen ned på ikonet for kontrollpanelet.

Lenke til kommentar

Grovt "forklart:"

64bit gir bedre ytelse (i 64bit programmer)

Mye mye mye mer ram. 32bit gir vel omlag 2,5-3GB ram til bruk, mens 64bit gir tilgang til mer enn du sikkert har bruk for :) (Gidder ikke å gjøre noe særlig matte på hvor mye nå, men er betydelig mer enn 3GB ihvertfall).

 

64bit koster som regel det samme som 32bit og du kan ikke velge slikt under installeringen (egen dvd for 32 og 64bit).

 

Uansett, du velger 64bit. Er i mine øyne tull og bortkasta penger å gjøre noe annet. Før i tiden var det noen driverproblemer med 64bit, men er ikke et problem nå lenger.

Lenke til kommentar

Haha

 

er fortsatt mye driver problemer på 64bit, så mye problemer at jeg hoppet tilbake til 32bit etter 2 uker

 

med 32bit fungerer min relativt nye PC med alt av dingser jeg har 100%

 

 

med 64bit var det flere programmer jeg bruker ofte som ikke finnes 64drivere til, norsk tipping leser ga meg blå skjerm ofte og digital kamera dukket opp når det følte for

 

 

som sagt....fungerer toppers med 32bit

 

skal selfølgelig gi windows 7 en ny sjanse når RTM kommer

Lenke til kommentar
skal selfølgelig gi windows 7 en ny sjanse når RTM kommer

Eller når blant annet Norsk Tipping gir ut drivere som er bedre. Det blir ikke automatisk bedre bare fordi RTM kommer. En dårlig driver er en dårlig driver.

 

Problemet med 64-bit drivere er selvsagt tilstede ennå, men langt i fra så galt som det en gang var. Men har du en noenlunde kjent enhet er det store sjanse for en 64-bit driver eksisterer.

Lenke til kommentar

det er det som er problemet med 64bit drivere, det lages drivere som fungerer flott på 32bit , men 64bit er det bare bob bob....

 

Kommer aldri til å få like sterk støtte som 32bit( ok, kanskje om 5-10 år men.....)

 

sitter jo å biter negler hver gang det kobles til noe hardware om det ikke blir noe trøbbel

 

Eller et program som trenger 64 bit driver støtte som er fraverende

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg hadde veldig problemer med wow og 64bit. Hver gang jeg gikk inn i stormwind frøys hele pc'n. Etter at jeg byttet til 32bit har dette aldri skjedd igjen ;)

 

Jeg har aldri hatt problemer med dette, WoW har for meg fungert fint under build 7068 og 7100. Jeg har dog i det siste hatt endel uforklarlige problemer med at WoW krasjer tilfeldig (Gjerne når en skal inn i dungeons). Og at spotify ikke lengre vil fungere.

 

Tror jeg muligens skal prøve en reinstall snart, selv om det ble gjort for ikke så mange dagene siden.

Lenke til kommentar
noen som vet når man MÅ aktivere windows7 RC ? har en bror som er treg med å få ut fingern å instalere/oppdatere fra 7000. den slutter jo å funke om et par mnd.

 

Du kan aktivere RC når du vil bare du har nøkkel. Så vidt jeg husker går betaen (build 7000) ut i august så han har jo god tid i så fall.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...