Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan redigere den når som helst. En formatering vil ikke hjelpe da denne ligger nå i boot-sektoren til disken.

 

For å redigere den bruker du bootsect via kommandokonsollet. Finnes sikkert enkle programmer også som kan fjerne oppstartsvalgene.

Lenke til kommentar
Jeg formaterer ofte, og da mener jeg ofte. Har vel formatert 10 ganger på en uke før, og jeg formaterer vel jevnlig. Kanskje 3 ganger i mnd.

Jeg anbefaler deg å bruke 20min på å lære deg virtualisering hvis du tester så mye at det er påkrevd med mer eller mindre ukentlige formatteringer. Det er en usedvanlig tungvint og tidkrevende løsning hvis du skal basere deg på å jobbe slik som du gjør.

Installasjon av W7 krever på ingen måte formattering. Velger man 'custom installation' så beholdes all data på C: og de gamle katalogene Windows\, System and Settings\ og Program Files\ blir flyttet inn i en katalog som får navnet Windows.old\

Da har man mao muligheten til å hente ut data fra sin gamle installasjon, det er alltid noe man har glemt. Den brua er brent ved formattering og installasjonen er uansett ren. Det er ingen oppgradering, så registerfiler osv er rykende ferske.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke til å "mappe network drive". Det fungerte en stund (fikk mappet den), men så en dag sluttet den å koble til. Det virker fortsatt på laptopen min, som også kjører 7068 X64. Jeg fjernet nettverkspartisjonen og skulle legge den til på nytt, men nå vil den ikke koble til. "Cannot find name" etc. Serveren er oppe.

Lenke til kommentar
Vel, jeg formaterer ikke pga jeg har testet noe, men jeg elsker følelsen av å clean pc.

Som du vet så kan man fjerne alle Windows.old mappene, og det gjør jeg med en gang når jeg har formatert.

Når du formatterer så fjerner du ALT, windows.old vil mao ikke være der i det hele tatt..

Lurer på hva du egentlig driver med som må formattere og reinstallere Windows en gang i uka ;)

 

All testing bør du gjøre via en virtuell maskin, virtualbox/vmware e.l.

En annen metode som kan spare deg for mye fuzz er å opprette et 'restore point' når du har en ny ren windows installert, da tilbakestiller du alt når du vil.

 

Du gjør selvsagt akkurat som du ønsker, men jeg vil ikke anbefale en rutine hvor man må formattere flerre ganger i måneden. Det er mange grep man kan gjøre for å ha en frisk maskin uten å begynne med blanke ark, men det får vi ta i annen egnet tråd.

Lenke til kommentar

Noen her som kan litt om azureus ? tingen er det at den legger hele torrent innholdet i stedet for og gi meg valg mulighet til og velge det innholdet jeg selv vil.

 

Altså normalt sett når man åpner en torrent så får man opp ett vindu hvor man kan huke av for hva som skal legges til, men det vinduet kommer ikke lenger opp...

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Så langt er det eneste som irriterer meg litt og som jeg ikke helt har skjønt det at jeg må enable lagring av siste brukte programmer\dok i start menyen for å av det hele tatt kunne dra ting til taskbaren....de to tingene henger jo egentlig ikke sammen så, syntes det var dumt, om ikke det faktisk kan være en bug da.

 

Og et liten bug eller noe som hindret at jeg fikk innstalere spillet the witcher, sa at jeg måtte kjøre det i admin mode....men det gjorde jeg jo. Men er vel hva jeg kan forvente siden det er RC da tenker jeg.

 

1. Kanskje pga programmets jump list. sist brukte dokumenter finnes jo ikke lenger.

 

2. er enig med han som sa det heller er resultatet av et dårlig skrevet spill.

Lenke til kommentar
Så langt er det eneste som irriterer meg litt og som jeg ikke helt har skjønt det at jeg må enable lagring av siste brukte programmer\dok i start menyen for å av det hele tatt kunne dra ting til taskbaren....de to tingene henger jo egentlig ikke sammen så, syntes det var dumt, om ikke det faktisk kan være en bug da.

 

Og et liten bug eller noe som hindret at jeg fikk innstalere spillet the witcher, sa at jeg måtte kjøre det i admin mode....men det gjorde jeg jo. Men er vel hva jeg kan forvente siden det er RC da tenker jeg.

 

1. Kanskje pga programmets jump list. sist brukte dokumenter finnes jo ikke lenger.

 

2. er enig med han som sa det heller er resultatet av et dårlig skrevet spill.

Programmet ? altså windows 7 da ? Vet ikke hva jumplist er for noe, men hvis du går på start menyen>properties>start menu tabben under privacy så står det 2 check boxer der. og når de er krysset av så lagrer den jo de sist brukte dokumenter og slikt.

Lenke til kommentar

Den øverste er for hvor mange nylig brukte programmer som vises i start menyen. Og den andre er hvor mange dokumenter/filer som jumplist skal inneholde.

 

Vet ikke helt hva du vil fram til. Når du drar ting ned på oppgavelinjen vil det programmet legges der, ikke selve filene. Om du vil legge til ting i jumplist manuelt er det bare å dra filen eller mappen ned på det programmet som den filen bruker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Noen andre som har problemer med at spotify ikke lenger fungerer under w7 RC? (build 7100)?

 

Det har fungert helt fint frem til i dag, hvor det plutselig bestemmer seg for å ikke lengre fungere.

Prøvd reinstall av spotify, men det hjalp ikke. Har heller ikke installert noen nye programmer siden sist spotify fungerer.

Noen som har noen tips?

 

Problemdetaljene som kommer opp i spoileren nedenfor

 

 

 

Problem Event Name: APPCRASH

Application Name: spotify.exe

Application Version: 0.3.15.16431

Application Timestamp: 4a09703e

Fault Module Name: StackHash_0a9e

Fault Module Version: 0.0.0.0

Fault Module Timestamp: 00000000

Exception Code: c0000005

Exception Offset: 00000000

OS Version: 6.1.7100.2.0.0.256.1

Locale ID: 1044

Additional Information 1: 0a9e

Additional Information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Additional Information 3: 0a9e

Additional Information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

 

Read our privacy statement online:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104...mp;clcid=0x0409

 

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:

C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

 

 

Lenke til kommentar
Den øverste er for hvor mange nylig brukte programmer som vises i start menyen. Og den andre er hvor mange dokumenter/filer som jumplist skal inneholde.

 

Vet ikke helt hva du vil fram til. Når du drar ting ned på oppgavelinjen vil det programmet legges der, ikke selve filene. Om du vil legge til ting i jumplist manuelt er det bare å dra filen eller mappen ned på det programmet som den filen bruker.

Er det at om ikke den checkboksen er merket av så går det ikke og legge til den filen eller mappen som jeg drar ned der, oppgavelinjen vil ikke ta imot den.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...