Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Plages litt med at jeg må dra ut og sette inn datamusen min for å få scrollhjulet til å fungere av og til. Tror dette kan ha en sammenheng med at jeg har den koblet til en hub på litt for lang skjøyteledning, men alikevel, det burde ikke påvirke om scrollhjulet virker etter at os-et ser den igjen, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er signaltap pga lang ledning så skal ikke en av flere funksjoner falle ut. Det er digital dataoverføring, så enten funker det eller ikke. Sånn teorietisk.

Jeg har et annet problem med litt lignende symptomer og det er at f.eks at skjermen ikke slår seg av etter noen dager uten reboot. Dvs noe funksjonalitet faller fra. Antar det er et eller annet program/spill jeg har kjørt som lager noe fuzz, men den er ikke god å feilsøke. Kan jo være noe av det samme du er ute for siden grunnfunksjonen i musa fortsatt funker.

 

Jeg har fulgt med vår nye IT-driftsfyr på jobben endel og etter jeg begynte å kikke litt i event-logging osv så er det i alle fall uendelig antall muligheter for feil. Rart dette systemet fungerer i det hele tatt når det kommer til stykket ;)

Lenke til kommentar

Vil nesten påstå at det er noe galt med musa og ikke USB-enhetene/hubene. Slik jeg har erfart det så er det som Mozze sier at enten så funker de eller så funker de ikke i det hele tatt. Rett meg hvis jeg tar feil, men når eller hvis en USB-enhet skulle overskride maks båndbredde for USB så vil vel enheten bare falle ut og slutte å fungere intill du enten reconnecter den eller frigjør båndbredde på en annen måte.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Vel, den fungerer 100% pålitelig om den er plugget rett inn i maskinen.

 

Virker som om W7 laster inn feil driver når den kommer tilbake etter at signalet faller ut. Standarddriveren støttet heller ikke scollhjulet, måtte laste ned ny fra windows update.

 

Sære greier, kansje bare en bug i driverne til W7?

Lenke til kommentar
Jeg bruker også ganske mange:

Mus, tastatur, webcam og en usb-disk er alltid på.

To porter har propritære kameraledninger koblet på til enhver tid.

Kortleseren til Norsk-Tipping

To usb-flash minnepenner

Ni porter er opptatt..

Det enkle faktum at Mac har så få porter er grunn nok alene for meg til å velge Win7. Bruker alle fire nesten hele tiden, og hadde satt stor pris på enda et par til. Heldigvis for meg har Win7 fungert knirkefritt, imponerende og effektivt så langt, bortsett fra den der bugen som gjør at PCen våkner opp fra ventemodus uten grunn :dontgetit: Noen som vet noe om den? Jeg er litt lost...

Lenke til kommentar

Jeg har en pussig greie med en usb-hub jeg også.

 

Like etter jeg plugget den i for å ha mus og tastatur i den (logitech illumiated keyboard og mx518), så begynte nettverket å falle ut hele tiden.

 

Det kunne virke fint i 10 minutter, så fikk jeg plutselig 404 på alt mulig, og så virket det like etterpå ,og så kunne msn falle ut.

Dette slet jeg med i hele går kveld i god tro om at det var ISP som hadde trøbbel.

Men når det fortsatte likedan i dag ettermiddag, ble jeg mer skeptisk.

 

Resatt routeren og sjekket alle ledninger, men det hjalp ikke.

 

Koblet fra hub'en og vips. Stabilt.

 

Nå har jeg plugget den tilbake igjen i en annen port for å se det an.

Foreløpig ser det lovende ut, men det har ikke gått 10 minutter enda.

 

Jeg har en pussig greie med en usb-hub jeg også.

 

Like etter jeg plugget den i for å ha mus og tastatur i den (logitech illumiated keyboard og mx518), så begynte nettverket å falle ut hele tiden.

 

Det kunne virke fint i 10 minutter, så fikk jeg plutselig 404 på alt mulig, og så virket det like etterpå ,og så kunne msn falle ut.

Dette slet jeg med i hele går kveld i god tro om at det var ISP som hadde trøbbel.

Men når det fortsatte likedan i dag ettermiddag, ble jeg mer skeptisk.

 

Resatt routeren og sjekket alle ledninger, men det hjalp ikke.

 

Koblet fra hub'en og vips. Stabilt.

Lenke til kommentar

Satt inn et PCI kontrollerkort for USB idag, med 4porter. Kosta bare 180spenn. Jeg har ikke fått lov å kjøre ReadyBoost med minnepinner tidligere, men det nye kortet gjorde susen. Søketiden mot flashbrikka falt fra 3,7ms til 0,75ms. Da snakker vi en ganske kraftig bedring. Overføringshastigheten økte også med 70-80%. Mitt gamle chipsett/HK er tydeligvis modent for skrothaugen!

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Jeg har for øyeblikket 70 ikoner på min quick launch meny. Har jeg mulighet for å importere denne til W7 på en måte siden W7 visstnok ikke har quick launch? Jeg kan rett og slett ikke ha store ikoner for da vil jeg ikke ha plass til alle shortcuts. Den må se ganske lik ut som i Vista.

post-5892-1242241449_thumb.png

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Jeg har for øyeblikket 70 ikoner på min quick launch meny. Har jeg mulighet for å importere denne til W7 på en måte siden W7 visstnok ikke har quick launch? Jeg kan rett og slett ikke ha store ikoner for da vil jeg ikke ha plass til alle shortcuts. Den må se ganske lik ut som i Vista.

 

Windows 7 har faktisk quick launch.. Fant det ut nettopp:

 

Bring Quick Launch Back from the Dead

 

The Quick Launch is superfluous with the presence of the updated Taskbar, but you can still bring it back with the following steps:

 

• Right-click the Taskbar, hover over Toolbars, and select New Toolbar.

• In the Folder selection field at the bottom, enter the following string:

%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

• Turn off the “lock the Taskbar” setting, and right-click on the divider. Disable “Show Text” and “Show Title” and set the view option to “Small Icons”.

• Drag the divider to rearrange the toolbar order to put Quick Launch where you want it, and then right-click the Taskbar to lock it again.

 

Hentet fra: http://www.maximumpc.com/article/features/...d_date?page=0,3

 

:)

Lenke til kommentar

Du kan få tilbake quicklaunch baren. Og dersom alle programmene er installert på nøyaktig samme plass, med spesielt trykk på nøyaktig, kan du nok kopiere mappen der quick launchen lagrer snarveiene sine, og kopiere den til W7 sin tilsvarende mappe.

Men du bør kanskje finne en annen måte å sortere programmene dine på. Ser ikke særlig oversiktlig ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...