kewell79 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 klarer ikke å installere kortleser til norsk tipping, feilen ligger i win7 regner jeg med.. feil 1603 , lest litt om det men de punktene som skal forhindre dette hjelper ikke.. noen som har noen tips? fortell oss hvilken leser du har? 2020? 64bit? da må du finne drivere på siden til buypass vist jeg husker rett med 32 bit fungerer alt 100%, med 64bit kommer det titt og ofte blå skjerm med 2020 kort leser, 3020 leser fungerer perfekt på 64bit og windows finner driver automatisk Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Nå sliter jeg med at WLM-vinduer ofte tar evigheter å hente fra taskbaren. Jeg klikker på et chat-vindu, og så tar det opptil 10 sekunder før det kommer opp. Noen som har slitt med dette under Win7? Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg har et stort ønske om å innstallere W7, men jeg har et spørsmål først: Når jeg krymper en partisjon på harddisken med denne guiden: http://www.howtoforge.com/partitioning_with_gparted, vil jeg da miste det som er på den? For det er på denne partisjonen som blir til overs jeg vil innstallere W7:P Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Alt, bortsett fra spill, funker som det skal.1) Call of Duty har trøbbel med PunkBuster 2) Company of Heroes spiller i maksimert vindu og ikke fullskjem. Taskbar er synlig hele tiden + klikka etter halvannen times spilling igår. 3) World in Conflict starter noen ganger, men får feilmelding under oppdatering med beskjed om at noen filer ikke er kompatible med systemet. 4) Synd at det er noe rusk med alle spillene. Når skal de begynne å kompilere spill i 64bit? På den annen side er det en evalueringutgave, men det bør vel ikke være så forbanna mye bugfixing fra RC til Final? 1) Det er EvenBalance som ikke gidder å lage en windows 7 kompitabel versjon av Punkbuster. 2) Vet ikke om det samme gjelder for CoH, men i Crysis kan man trykke Alt+Enter for å toggle mellom fullscreen og windowed mode 3) Regner med du har prøvd reinstall/compitability mode? 4) Mange som lager 64-bits VERSJONER av spill, som Crysis (64-bits brukere får automatisk en mappe til som heter Bin64 [+Bin32 som ligger der fra før]) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 For 7.gang så skal det fungere å sette compatiblemodus/vista og admin på punkbuster filene i win 7. Dette har iallefall fungert for mange Lenke til kommentar
Androish Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Om man kjøper windows 7 ultimate engelsk vill det bli mulig å endre språk til norsk slik som på vista? jeg regner vell egentlig med det men vill ha andres synspunkter. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 klarer ikke å installere kortleser til norsk tipping, feilen ligger i win7 regner jeg med.. feil 1603 , lest litt om det men de punktene som skal forhindre dette hjelper ikke.. noen som har noen tips? fortell oss hvilken leser du har? 2020? 64bit? da må du finne drivere på siden til buypass vist jeg husker rett med 32 bit fungerer alt 100%, med 64bit kommer det titt og ofte blå skjerm med 2020 kort leser, 3020 leser fungerer perfekt på 64bit og windows finner driver automatisk hvordan ser jeg hvilken kortleser jeg har da? på den jeg har fått fra buypass står det 3021 , men den andre står det ikke noe, vet ikke hvor jeg har fått den andre fra.. kjører 64bit w7 , får ikke blå skjerm, får bare opp feilmelding ang driver installering når jeg setter kortet i kortleseren. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 3021 er den som fungerer helt fint på 64bit.. har du aktivert sånn at windows søker etter drivere? Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Om man kjøper windows 7 ultimate engelsk vill det bli mulig å endre språk til norsk slik som på vista? jeg regner vell egentlig med det men vill ha andres synspunkter. Lurer på hva som får deg til å tro at dette ikke skulle fungere... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) 3021 er den som fungerer helt fint på 64bit.. har du aktivert sånn at windows søker etter drivere? den klarer å installere kortholderen, men ikke kortet.. prøvde å laste ned programvaren for buypass kortet som jeg har.. men dette får jeg bare feilmelding på når jeg installerer det.. Endret 12. mai 2009 av toazty Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Får opp følgende feilmeding. Folder in use, selv om den IKKE er in use. Har slått av indexing. Aner ikke hvilket program det kan være. Det må være noe systemrelatert i windows. Har rebootet. Irriterende når man prøver å organisere mappene sine! Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Tja, må vel si at Boot tiden på 2 stk. X25-M i Raid0 i Win7x64, med knapt noen tweaks i det hele tatt (satt en del unyttige services på manuell/disablet), ble ganske bra med mine favoritt drivere fra Server 2008: 9.921 Sekunder. Noen bedre? Ellers synes jeg Win7 64bit er omtrent som Server 2008 64bit (ikke så overasskende, siden Win7 er basert på Server 2008), litt raskere på det meste er den, men så var jo Server 2008 raskere enn Vista, så i sum er det jo brukbart målt mot Vista.. Med PB setup 3.4 så funker det å spille på de fleste servere i COD4 (bla. TV2 serverne) uten noen som helst forandringer på PB filene... Endret 13. mai 2009 av Ourasi Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Virker ikkje det programmet med Windows 7 32-bit? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Virker ikkje det programmet med Windows 7 32-bit? Boot timeren? Den virker på alle OS... Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Hmm, ok. Køyrde programmet, tok restart som det ba om, men fekk ikkje opp noke tal når pcen var ferdig restarta. Tar å prøver eingang til. Endret 13. mai 2009 av TheOneAsk Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 ReadyBoost får jeg ikek til å funke. Har testet med tre forskjellige minnebrikker, hvorav to er 'sertifisert' for ReadyBoost. Mine målinger av pinnene er like dårlig som det W7 melder om, så feilen må ligge et annet sted. Mistenker chipsettet er for tregt så jeg får et USB-kontrollerkort idag til PCI. Får håpe det hjelper, uten at jeg forventer revolusjon med innføring av readyboost World in Conflict funka forresten som rakker'n igår på to skjermer og all ting. Hjalp å patche litt.. (noobfeil fra meg der gitt) Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Ellers synes jeg Win7 64bit er omtrent som Server 2008 64bit (ikke så overasskende, siden Win7 er basert på Server 2008), litt raskere på det meste er den, men så var jo Server 2008 raskere enn Vista, så i sum er det jo brukbart målt mot Vista.. Med PB setup 3.4 så funker det å spille på de fleste servere i COD4 (bla. TV2 serverne) uten noen som helst forandringer på PB filene... Ikke helt rett. Windows 2008 bruker Vista SP1-kjernen, mens Windows 2008 R2 bruker Windows 7-kjernen. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Hmm, ok. Køyrde programmet, tok restart som det ba om, men fekk ikkje opp noke tal når pcen var ferdig restarta. Tar å prøver eingang til. Da blir det vel blokka av win7, slå av firewall eller gi den tilgang, normalt skal du få popup når et program blir blokket, og der kan du gi programmet tilgang... Det tar noe tid etter at du kommer inn på desktop før du får boot tiden, men ikke lange tiden Endret 13. mai 2009 av Ourasi Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Ellers synes jeg Win7 64bit er omtrent som Server 2008 64bit (ikke så overasskende, siden Win7 er basert på Server 2008), litt raskere på det meste er den, men så var jo Server 2008 raskere enn Vista, så i sum er det jo brukbart målt mot Vista.. Med PB setup 3.4 så funker det å spille på de fleste servere i COD4 (bla. TV2 serverne) uten noen som helst forandringer på PB filene... Ikke helt rett. Windows 2008 bruker Vista SP1-kjernen, mens Windows 2008 R2 bruker Windows 7-kjernen. Quote fra Steven Sinofsky, Microsoft's Windows chief angående Windows 7 : "We're very clear that drivers and software that work on Windows Vista are going to work really well on Windows 7; in fact, they'll work the same. We're going to not introduce additional compatibilities, particularly in the driver model. Windows Vista was about improving those things. We are going to build on the success and the strength of the Windows Server 2008 kernel, and that has all of this work that you've been talking about. The key there is that the kernel in Windows Server 08 is an evolution of the kernel in Windows Vista, and then Windows 7 will be a further evolution of that kernel as well." Win7 er basert på Server 2008 kernelen, det kommer da klart nok frem dette, som er nøyaktig hva jeg sa ... Direkte link til intervju med Sinofsky: http://news.cnet.com/8301-13860_3-9951638-56.html Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Ja, pokker. Det var sant. Beklager. Motsatt var det. Vista SP1 var basert på Windows 2008-kjernen og Windows 7 på R2 sin. Endret 13. mai 2009 av TCi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg