Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan kan jeg partijonere min c: som vista ligger på så jeg får dual boota? og jeg vil helst slippe å reinnstallere vista eller noe sånt liksom bar elage en partisjon som jeg får innstallert w7 rc på

er det ingen som kan hjelpe meg her? det haster

 

Du trenger ikke "lage" en partisjon til Win 7 på forhånd. Trenger egentlig bare å sørge for at du har unallocated space på disken (stor nok i antall GB) - da vil Win 7 installeren kunne lage partisjon for deg der og blir da selvfølgelig dual-boot med eksisterende (når du velger install to unallocated space).

 

Ellers har du en tutorial med forhånds preparering av partisjon og bilder her:

http://lifehacker.com/5126781/

Lenke til kommentar
hvordan kan jeg partijonere min c: som vista ligger på så jeg får dual boota? og jeg vil helst slippe å reinnstallere vista eller noe sånt liksom bar elage en partisjon som jeg får innstallert w7 rc på

er det ingen som kan hjelpe meg her? det haster

 

Du trenger ikke "lage" en partisjon til Win 7 på forhånd. Trenger egentlig bare å sørge for at du har unallocated space på disken (stor nok i antall GB) - da vil Win 7 installeren kunne lage partisjon for deg der og blir da selvfølgelig dual-boot med eksisterende (når du velger install to unallocated space).

 

Ellers har du en tutorial med forhånds preparering av partisjon og bilder her:

http://lifehacker.com/5126781/

ok hvordan skal jeg startye den da? når jeg starter opp også velger jeg custom og bare velger c: eller?

Lenke til kommentar
hvordan kan jeg partijonere min c: som vista ligger på så jeg får dual boota? og jeg vil helst slippe å reinnstallere vista eller noe sånt liksom bar elage en partisjon som jeg får innstallert w7 rc på

er det ingen som kan hjelpe meg her? det haster

 

Du trenger ikke "lage" en partisjon til Win 7 på forhånd. Trenger egentlig bare å sørge for at du har unallocated space på disken (stor nok i antall GB) - da vil Win 7 installeren kunne lage partisjon for deg der og blir da selvfølgelig dual-boot med eksisterende (når du velger install to unallocated space).

 

Ellers har du en tutorial med forhånds preparering av partisjon og bilder her:

http://lifehacker.com/5126781/

ok hvordan skal jeg startye den da? når jeg starter opp også velger jeg custom og bare velger c: eller?

 

C nei .

Aldri benytt stasjons bokstaver som referanser i partisjonering fra offline OS . Gi partisjonene dine volume navn (etikette) i ditt nåværende OS , ellers må du identifisere dem vha partisjons størrelsen i setup med nytt OS.

 

Gi navn høyre klikk partisjon (bokstav) i windows explorer (Min Datamaskin) valg : properties/egenskaper:

post-35394-1241963417_thumb.png

Lenke til kommentar

Er det slik at om en kjøper en ny data med Vista på, etter 26. Juni, så får vi oppgradere til Windows 7 helt gratis?

 

Eller?

 

Ja, enig.. Noen som vet svaret?

 

Det stod inne på itavisen at dette gikk.

Men tidene har jo forandret seg.

Noen som vet hva?

 

Helst skriv med en gang, planlegger også å kjøpe ny pc ;)

Endret av -Adrian-
Lenke til kommentar
Er det slik at om en kjøper en ny data med Vista på, etter 26. Juni, så får vi oppgradere til Windows 7 helt gratis?

 

Eller?

 

Ja, enig.. Noen som vet svaret?

 

Det stod inne på itavisen at dette gikk.

Men tidene har jo forandret seg.

Noen som vet hva?

 

Helst skriv med en gang, planlegger også å kjøpe ny pc ;)

 

Det er "annonsert" et slikt program fra Microsoft. Om det blir tilgjengelig i Norske markedet og eventuelt gjennom hvilke OEM leverandører gjenstår å se. Er som kjent OEM OS avtaler på all windows OS sw som leveres på bærbare eller "ferdig PCr".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...