Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) La inn RC x64 i går på Macbook Pro, men F-funksjonene øverst (volum, lysstyrke, eject, mute etc.) fungerer ikke til tross for at Bootcamp 2.1 er lagt inn. Hvis noen tester dette på MBPro og får det til hadde jeg satt pris på en PM. Søkt masse på nettet men ikke funnet noen løsning. iSight, blutooth, lyd, nettverk osv fungerer. Endret 2. mai 2009 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
molland Skrevet 2. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 Kunne jo lagt til att dette ikke er en laptop som det er snakk om, vanlig desktop Men for all del, det er gjerne en slik funksjon på den også? frode Nettopp fordi det er desktop som hibernate og suspend er "dodgy" til tider. Ofte slipper hk produsentene BIOS rettelser som har med dette (S1/S3) å gjøre. Hei Jeg har nå iallefall slått av denne funksjonen, så får vi se i morgen Takker for tips Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 SATAN! Tidligere i dag forberedte jeg meg på å reinstallere alt sammen ved å flytte alt av filer jeg ville ta vare på over til en annen harddisk ("D"). Det var blant annet over 2000 bilder, noen videosnutter og en del dokumenter. Alt dette flyttet jeg fra "C" til "D" en god time før jeg skulle reinnstallere. Skulle oppgradere fra build 7000 til 7100 skjønner dere, og tenkte det at en komplett reinstallasjon måtte da være det beste. Da kunne jeg fokusere på å beholde bare det jeg trengte. Så jeg satte i gang og formaterte "C" og installerte over den, mens jeg tenkte at filene på "D" skulle være trygge der de lå. Så feil kan man ta. Alle filene jeg tidligere hadde flyttet over fra "C" var ikke lenger der. Det innebærer da alle bildene mine, videoene mine, alt for mange bokmerker til Firefox og annet rask som jeg så gjerne ville ta vare på. All musikk osv som lå der fra før jeg flyttet disse filene over var der enda. Så nå sitter jeg her med en nyinnstallert 7100 build med musikken min, og uten alt det viktige. Fuck. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Systemkravene for Windows 7 RC gitt The system requirements published yesterday for the official Release Candidate are the following: 1 GHz or faster 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor 1 GB of RAM (32-bit)/2 GB of RAM (64-bit) 16 GB of available disk space (32-bit)/20 GB (64-bit) DirectX 9 graphics device with Windows Display Driver Model 1.0 or higher driver The only real changes to the system requirements since January are slightly bumped up ones for the 64-bit version, though we suspect anyone who plans to run the x64 build will have a machine that's way beyond the minimum (having at least 4 GB of RAM would be a good starting point). While the system requirements posted yesterday apply to the Release Candidate, Microsoft told ZDNet that they were 'final', though it's unknown if there will be different requirements between different SKUs such as Starter Edition or Ultimate Edition. “"The system requirements are final and not SKU-specific", said a Microsoft spokesperson. Those who plan to run XP Mode will need at least 2 GB RAM, 15 GB of additional hard drive space and a processor that supports hardware virtualization. According to early tests, Windows 7 performs better than Windows Vista on the same hardware. "It's been a long time since we've had a version of Windows that will actually run better [than the previous version] on the hardware that most customers have," Mike Nash, corporate vice president of Microsoft's Windows product management group, said during a conference call with reporters, quoted by ComputerWorld. Windows 7 does carry with it slightly heftier system requirements than Vista does, despite it being a better performer. From one generation to the next -- and three years later -- Windows 7's system demands does seem positively modest. For reference, Windows Vista’s system requirements are: 1 GHz processor (32- or 64-bit) 512 MB of RAM (for Home Basic); 1 GB of RAM for all other versions 15 GB of available disk space Support for DirectX 9 graphics and 32 MB of graphics memory (for Home Basic); 128 MB of graphics memory plus WDDM support for all other versions Link: http://www.tomshardware.com/news/windows-s...re-rc,7701.html Lakus: Virker som en mennesklig feil et sted. Ligger fremdeles D-disken der? Om ikke kan du prøve å kjøre filgjennoppretting på hele disken. Bruker selv et program som heter Recuva. Endret 2. mai 2009 av TCi Lenke til kommentar
molland Skrevet 2. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 @ Lakus Derfor kobler jeg alltid av diskene som ikke skal formateres før en install av ett nytt os hvis man er redd for filene man har.. Kan jo heller koble dem til etterpå, når "C" disken er ok. Men som nevnt så finnes det flere "rednings" program. Prøv dem før du gir opp bildene. Frode Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 Skal ikke stole på stasjonsbokstaver da de tildeles dynamisk og ikke er fast bundet til partisjoner annet enn i ett og samme OS. Bruk navn/label på partisjone så unngår man slike feil. F.eks (har dual boot Vista/Win7) så er min partisjon1 labeled Vista C: når Vista bootes. Og Partisjon2 labeled Win7 C: når Win7 bootes . Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 Programmet det ble linket til fant igjen de aller fleste av bildene mine, og det er mer enn nok. Tusen takk for tipset. Skal være litt mer forsiktig neste gang jeg gjør dette ja. Men jeg hadde jo gjort det så mange ganger før at det skulle bli plankekjøring... Hah. EN lærer så lenge en lever. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 Microsoft.Windows.Server.2008.R2.64Bit.Build.7100 Endelig Lenke til kommentar
Espenooop Skrevet 2. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 Hvis jeg skal skifte fra Vista til Windows 7 kan jeg da bruke lagre ting på hardisken D: mens jeg installerer Windows 7 på C:? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Åjada, så lenge du installerer 7 på samme partisjon som Vista er på nå. Eksempel under installasjon: Disk 0 Partition 1. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Min install av RC1 gjor at andre del av C: disken mista partisjonsbokstav, men var bare å assigne ein bokstav, så gjekk det fint. Lenke til kommentar
Espenooop Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Så hvis jeg kopierer over alle filene jeg vil lagre til D: fra C: så unngår de å bli slettet når jeg installerer RC1? Husker jeg mistet utrolig mange bilder å sanger sist gang jeg skiftet OS men har ikke mye erfaring med bytte Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Så hvis jeg kopierer over alle filene jeg vil lagre til D: fra C: så unngår de å bli slettet når jeg installerer RC1? Husker jeg mistet utrolig mange bilder å sanger sist gang jeg skiftet OS men har ikke mye erfaring med bytte Burde ikke miste noe hvis man har to partisjoner, og partisjonerer riktig manuelt når man installerer OS. Er ingen superekspert, så skal ikke påstå noe. MEN! Hvis partisjonen D: er en annen fysisk harddisk, pleier jeg å fysisk koble den fra, så er jeg bombesikker på å ikke miste VIKTIGE ting Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 hvor lenge er 7100 gyldig? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Ja i dag oppgraderte jeg fra 8800GTS til GTX 275 og satte inn 2 gb xtra ram slik at jeg nå har 6 gb. Samtidig så gikk jeg fra build 7077 til build 7100, 64 bits. Aldri har jeg hatt ett mer responsivt system, samtidig som det ser bra ut. Eneste som kan gjøre dette raskere nå er en ssd systemdisk, men det får jeg ta senere. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Tester litt Server 2008 r2 7100 må. Det syke er at boottiden er ca 5 sekunder! Dette er med noen ssd i raid da Med win 7 så bootet jeg på ca 11 sekunder Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Har installert RC nå, men sliter med lang boot tid, og da mener jeg et par min. Noen tips til hva det kan være? specs i sig. Edit: Avinstallerte itunes så bootet den på 11-12sek Endret 3. mai 2009 av TommyTheGun Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Har engelsk vista 64-bit nå, men kunne tenkt meg win7 siden så mange skryter av det. Men hva er anbefalt, funker det greit med upgrade eller burde jeg formatere og kjøre clean install? Lenke til kommentar
Espenooop Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Sorry at jeg maser . Må du kjøre en clean install for å gå fra 32 bit vista til 64 bit Windows 7? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg