Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Build 7100 er Build 7100. Det er mange her som har brukt 7100 i en uke no uten noe problem inkludert meg selv.

Kjører build 7100 på 2 maskiner og har ikke noe problemer over hode. Det er 100% trygt å laste ned build 7100 så lenge du leser litt om torrents før du laster ned så er du trygg.

Ikke nødvendigvis, har lest masse om at det er noen false ISOer ute og går. Tror de hadde lagt inn noen virus inn i ISOen.

sorter etter seeds, les litt komentarer så er du sikra en ren og god kopi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installerte 7100 RC1 nå på laptopen, og er meget fornøyd. Alle drivere ble installert smertefritt fra windows update, og alt går raskere, spesiellt hibernate funksjonen. Er også veldig praktisk OS iforhold til vista :) Eneste jeg prøver å finne ut nå er hvorfor det kommer en windows lyd ca hvert 2 minutt? Noen som vet hva det kan være? Tenkte det var action center, men der står det: No current issues detected :hmm:

Lenke til kommentar
Har du fingertrykkleser?

Ja stemmer, prøve å slå den av?

Hadde samme situasjon på min fars laptop (vista da men..), lagde klikkelyd med jevne mellomrom. Logga ut og inn eller no, husker ikkje heilt ka eg gjorde, men er mulig den som er synderen. Du får teste litt med å slå av osv..

Lenke til kommentar
Prøvd å logge inn/ut?

Jepp, logga ut også inn igjen, og kort tid etter så begynte lyden å begynne igjen. Den varier veldig, noen ganger etter 1min, 20sekunder og noen ganger etter 3min osv....

Lyden heter: Windows - hardware remove!

Har alle drivere installert.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Får håpe pc produsentene snart begynner å selge bærbare og minibærbare med gratis oppgradering til windows 7 når det kommer, for jeg må snart kjøpe ny bærbar til kjæresten, samt en minibærbar til meg selv, men tanken på å måtte kjøpe 7 frittstående windows 7 lisenser skremmer meg.

Lenke til kommentar

Heisann

Har kjørt win 7 (build 7077 tror jeg) men flere ganger over natta så står det neste dag att windows har blitt gjenopprettet etter uventet nedstenging, noe i den duren.

Da begynner jeg helt på "nytt" Dette er på en 64 bit maskin og ja har korrekt os til den.

Kan dette være pga att det er beta os som gjør slikt? Hvis jeg installerer rc 7100, vil jeg da kun kunne oppgradere uten å formatere hd(ene)?

frode

Lenke til kommentar
Får håpe pc produsentene snart begynner å selge bærbare og minibærbare med gratis oppgradering til windows 7 når det kommer, for jeg må snart kjøpe ny bærbar til kjæresten, samt en minibærbar til meg selv, men tanken på å måtte kjøpe 7 frittstående windows 7 lisenser skremmer meg.

Sa ikke microsoft noe om at de som kjøpte PCer med Vista etter 1. januar 2009 eller no skulle få gratis oppdatering til Win7 når det kom ut?

Lenke til kommentar

Sa ikke microsoft noe om at de som kjøpte PCer med Vista etter 1. januar 2009 eller no skulle få gratis oppdatering til Win7 når det kom ut?

Ikke etter 1.1.2009, men etter 1.7.2009. Så vidt jeg vet er ikke dette 100 % offisielt ennå. My Digital Life har en grei gjennomgang.

Minibærbare vil neppe få noen som helst "free upgrade". Både fordi de i dag selges med XP, og at prisen på OS-et er så sterkt rabattert her. Home basic versjoner vil uansett ikke ha fri oppgradering. Minibærbare leveres med en versjon som tilsvarer Home Basic.

Vanlige bærbare vil nok ha, men det avhenger faktisk av om OEM-leverandøren deltar i oppgraderingskampanjen. Det var flere som ikke deltok i Vista kampanjen.

Gratis er vel å ta litt hardt i. Men billig stemmer nokk. Når vista oppdateringen kom, så kosta det jo frakt og litt snax. 400,- elns å få det... Men jeg har ikke hørt noe om det der denne gangen..

I realiteten var det bare frakt, ca en 100 kr.

Lenke til kommentar
Heisann

Har kjørt win 7 (build 7077 tror jeg) men flere ganger over natta så står det neste dag att windows har blitt gjenopprettet etter uventet nedstenging, noe i den duren.

Da begynner jeg helt på "nytt" Dette er på en 64 bit maskin og ja har korrekt os til den.

Kan dette være pga att det er beta os som gjør slikt? Hvis jeg installerer rc 7100, vil jeg da kun kunne oppgradere uten å formatere hd(ene)?

frode

Mener det er pga den går i sovemodus, har lest det har skjedd hos noen

hos meg låste pcen seg når den gikk i sovemodus, bruker også 64bit

default så går den i sovemodus etter 30 minutt, har skrudd den av nå

Lenke til kommentar
Kunne jo lagt til att dette ikke er en laptop som det er snakk om, vanlig desktop :)

Men for all del, det er gjerne en slik funksjon på den også?

frode

Nettopp fordi det er desktop som hibernate og suspend er "dodgy" til tider.

Ofte slipper hk produsentene BIOS rettelser som har med dette (S1/S3) å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...