LucarioX Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Bruk de settingsa der ja LucarioX. Ok Fikk opp denne meldingen (se bilde under) når jeg trykket finnish? Er det bare å trykke yes på den? Synes det virket litt mistenkelig. Edit: Leif Du har allerede overskridet max antall paritioner på disken din. Er kanskje sikkert på at den partition du nå prøver å lage er nr 5 (med 4 primære fra før) Du må ikke convertere. Har allerede fire partisjoner ja, stemmer det. C:, D: og to partisjoner man kan bruke til å gjenopprette PCen til slik den var før. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Er nok ikke hardware feil er noe med windows 7 Windows 7 er det ikke noe galt med. Dette er mest sannsynlig drivere eller annen med selve spillene. Har brukt 64-bit siden 2007 og har aldri hatt noen problemer med spill. Selv ikke gamle. Både Vista og Win 7 fungerer som bare det. Hvilke spill er det snakk om her? Et spørsmål her; kan noen si meg hvordan jeg kan flytte "Vis skrivebord" knappen?Jeg skulle gjerne sett den større, og i det området den var i Vista. Bare lag din egen knapp og egen quick launch. Burde fungere fint i Win 7 å lage en slik knapp også. link. En ny quick launch fikser du selv på under 1 minutt. Mener jeg laget en guide i denne tråden en plass også. Endret 1. mai 2009 av TCi Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Virker da smått unødvendig å putte ting som Media Center inn i en Pro / Business utgave?Grunnen til at jeg kjører Windows Vista Business er fordi da slipper jeg det meste av dilldall jeg finner unødvendig til mitt bruk, med Windows 7 ser jo Pro / Business ut til å nærmest bare bli en Home Premium Business Edition? Hvordan det? Mange privatpersoner kjøper disse, ikke bare bedrifter. Virker mer rotete å ha utvalgte funksjoner i hver utgave (i større grad enn dette). Listen er ganske grei den. Og godt at Business blir endret til Professional. Jaja, krysser fingrene for en 7lite eller noe slikt som lar meg fjerne det jeg ikke ønsker Det er jo det som er mye av det store med Windows 7. Du kan så og si legge til og fjerne alt du ønsker. Vista hadde noe, men Windows 7 er langt mer modulært. Joda, men selv om du deaktiverer det så ligger det å tar opp plass uansett, er fremdeles bedre om det overhode ikke var der til å starte med Men all skryt til Microsoft som har gjort Windows7 såpass modulært! Det gjør nok ting 100x lettere når det kommer til å fullstendig fjerne ting fra Windows7 installasjonen også Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Tenker du på med tanke på at det letter slipstream? Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Hmm, driver å prøver å aktivere win7 nå.. Jeg har lagt inn Home Premium på en av laptop'ene i huset, men jeg får ikke aktivert den. Har prøvd alle de 5 forskjellige key'ene som er postet noen sider tilbake som er for 32bit system.. Noen som har noe forslag? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Snålt, jeg har alltid fått aktivert med en gang. Du har ikke lasta ned en modifisert versjon som krever activation crack? Har sett noen torrents som sier de inneholder "activation crack". Aldri sett poenget med det siden den ordentlige versjonen er autentisk uansett. Jeg passerte tilogmed authentication checken på MS.com når jeg henta DX9 igår. (til en gammel emulator) Endret 1. mai 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Hmm, driver å prøver å aktivere win7 nå.. Jeg har lagt inn Home Premium på en av laptop'ene i huset, men jeg får ikke aktivert den. Har prøvd alle de 5 forskjellige key'ene som er postet noen sider tilbake som er for 32bit system.. Noen som har noe forslag? Test/beta lisensene er for Ultimate versjonen. Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Ja riktig.... Kun for ultimate versjonen ja.. Ajajajaj... Hmm, derfor det gikk så smertefritt når jeg la inn Ultimate på min maskin og Home Premium på den andre. Damn ass.. Hva gjør jeg nå da? Forslag? Er eneste løsning og formatere og legge inn på nytt? * Krevere ultimate en del mer av pc'en en de andre enklere utgavene? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Nei, det er bare flere tilleggsprogrammer. Ingenting som krever en mere "Ultimate" maskin. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Ja riktig.... Kun for ultimate versjonen ja.. Ajajajaj... Hmm, derfor det gikk så smertefritt når jeg la inn Ultimate på min maskin og Home Premium på den andre. Damn ass.. Hva gjør jeg nå da? Forslag? Er eneste løsning og formatere og legge inn på nytt? * Krevere ultimate en del mer av pc'en en de andre enklere utgavene? Bare kjør pånytt med Ultimate som valgt OS versjon og velg *upgrade* Edit: Ultimate *krever* ikke noe mere av maskinvaren annet enn at noen flere services installeres og autostartes (litt mere used ram overhead) , dette kan du uansett tilpasse selv via add/remove windows components selv til en viss grad. Edit: LucarioX Hvis din eksisterende D: partisjon er *uten OS* kan du godt installere Win 7 på den. Under installasjonen velger du eksisterende partisjon og sier *keep filesystem intact* dvs ingen formattering skjer og ingen data/filer forsvinner og eneste endring blir opprettelse av en \Windows og \Users katalog - resten blir liggendes. Endret 1. mai 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Det er ikke mulig å oppdrive noen Business / Pro nøkler altså? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 nVidia har forøvrig lagt ut nye Windows 7 185.81 WDM1.1 BETA drivere. nVIDIA GeForce 185.81 BETA Desktop driver for Windows7 (WDM1.1) x86 (32-bit) nVIDIA GeForce 185.81 BETA Desktop driver for Windows7 (WDM1.1) x86-64 (64-bit) nVIDIA GeForce 185.81 BETA Notebook driver for Windows7 (WDM1.1) x86 (32bit) nVIDIA GeForce 185.81 BETA Notebook driver for Windows7 (WDM1.1) x86-64 (64bit) Informasjon: This is a Beta driver for GeForce 6, 7, 8, 9, and 200-series desktop GPUs. New in Release 185.81: Adds support for the new GeForce GTX 275 GPU. Adds support for Ambient Occlusion – the newest NVIDIA Control Panel feature to offer enhanced 3D gaming realism exclusively to GeForce GPUs. Adds support for CUDA 2.2 for improved performance in GPU Computing applications. See www.nvidia.com/cuda for more details. Accelerates performance in several 3D applications. The following are examples of improvements measured with Release 185 drivers vs. Release 182 drivers (results will vary depending on your GPU, system configuration, and game settings): Up to 25% performance increase in The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena Up to 22% performance increase in Crysis: Warhead with antialiasing enabled Up to 11% performance increase in Fallout 3 with antialiasing enabled Up to 14% performance increase in Far Cry 2 Up to 30% performance increase in Half-Life 2 engine games with 3-way and 4-way SLI Up to 45% performance increase in Mirror's Edge with antialiasing enabled [*]Automatically installs the new PhysX System Software version 9.09.0203. [*]Supports GeForce Plus Power Pack #3. Download these FREE PhysX and CUDA applications now! [*]Numerous bug fixes. Refer to the release documentation notes. Existing Support: Supports single GPU and NVIDIA SLI technology* on DirectX 9 and OpenGL, including SLI support on SLI-certified Intel X58-based motherboards. Includes full support for OpenGL 3.0. Supports NVIDIA SLI Multi-monitor support, giving you the ability to use two monitors with your GeForce graphics cards in SLI mode. Learn more here. Supports NVIDIA PhysX acceleration on a dedicated GeForce graphics card. Use one card for graphics and dedicate a different card for PhysX processing for game-changing physical effects. Learn more here. Note: GPU PhysX is supported on all GeForce 8-series, 9-series and 200-series GPUs with a minimum of 256MB dedicated graphics memory. Supports GPU overclocking and temperature monitoring by installing NVIDIA System Tools software. De inneholder dog en "ikke-oppdatert" PhysX versjon 9.09.0203, siste versjon kan du laste ned her! Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Er det ein fordel å laste ned f.eks DX9 for bedre kompabilitet i gamle spill? Spiller for tiden Mafia, og har problemer med skygger som "flikker/flimrer". Endret 1. mai 2009 av Ed Hunter Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Har ingen problemer med å ha både DX9c (redist) og DX10 inne samtidig, hvertfall. En gammel dreamcast-emulator nekta å starte uten en dx9 dll-fil, så jeg lasta ned dx9c, installerte, så funka emulatoren. Tror filene har forskjellige navn så du ikke ødelegger noe. Bare pass på å ikke få ned SDK-kiten, den er mye større og installerer masse developer-tull du ikke trenger. Det er den første som kommer frem når jeg søker på Direct x 9 i google. Måtte navigere rundt på microsoft.com for å finne redist-versjonen istedet. Endret 1. mai 2009 av Bytex Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 nVidia har forøvrig lagt ut nye Windows 7 185.81 WDM1.1 BETA drivere.Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Informasjon: Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor versjon 9.09.0203, siste versjon kan du laste ned her! prøvde å laste ned denne: nVIDIA GeForce 185.81 BETA Notebook driver for Windows7 (WDM1.1) x86-64 (64bit) men fikk en heller merkelig error melding: >setupNew\setup.cpp(138)PAPP: PVENDOR: PGUID: $14.0.0.162 @Windows Vista Service Pack 0 (7100) Non IE/Netscape 44682.140 Dette er på en Laptop Nvidia Geforce 9500M (GF 9400MG + GF9200MGS) som kjører Win7 7100. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Sitter fremdeles på Build 7000, da den har vist seg å være utrolig stabil og fin for meg, men har lyst til å laste ned RC på den 6. Mai når den skal bli public (?). Greia er da at jeg lurer på om det er noen vits for meg å vente til man kan laste den ned "Lovlig" den 6. Mai eller kan jeg bare laste den ned nå uten noen form for ekstra risiko for feil etc? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Build 7100 er Build 7100. Det er mange her som har brukt 7100 i en uke no uten noe problem inkludert meg selv. Kjører build 7100 på 2 maskiner og har ikke noe problemer over hode. Det er 100% trygt å laste ned build 7100 no så lenge du leser litt om torrents før du laster ned så er du trygg. Lenke til kommentar
_Johan_ Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) - Endret 3. mai 2009 av sveinj Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Build 7100 er Build 7100. Det er mange her som har brukt 7100 i en uke no uten noe problem inkludert meg selv. Kjører build 7100 på 2 maskiner og har ikke noe problemer over hode. Det er 100% trygt å laste ned build 7100 no så lenge du leser litt om torrents før du laster ned så er du trygg. Ikke nødvendigvis, har lest masse om at det er noen false ISOer ute og går. Tror de hadde lagt inn noen virus inn i ISOen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Står stort sett i comments feltet under torrent hvis den er bogus og full av virus. Finn en der kommentarene sier "excellent build" eller "works perfectly, no virus" e.l. Endret 1. mai 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg