Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om jeg ikke tar feil så gjelder det bare hosten (står jo egentlig), ikke gjesten. Altså kan du styre PC-er som har remote desktop.

Stemmer dette, hvis det er som tidligere, der man kan styre en Pc med Vista Premium men ikke en som kjører Home Basic for eksempel.

Ja, det ser vel ut som det "alltid" har gjort; man kan fjernstyre FRA "hva som helst", men for å la seg fjernstyre trenger man XP PRO, Vista Business/Ultimate, og nå med 7 er Business blitt Professional, så man trenger det eller Ultimate på den maskinen som skal fjernstyres. Ellers ser jeg at Mediacenter nå er blitt med i Professional, noe den ikke var i Business.

Lenke til kommentar

Virker da smått unødvendig å putte ting som Media Center inn i en Pro / Business utgave?

Grunnen til at jeg kjører Windows Vista Business er fordi da slipper jeg det meste av dilldall jeg finner unødvendig til mitt bruk, med Windows 7 ser jo Pro / Business ut til å nærmest bare bli en Home Premium Business Edition?

Jaja, krysser fingrene for en 7lite eller noe slikt som lar meg fjerne det jeg ikke ønsker :)

Lenke til kommentar

Jeg er helt ening med deg RamGuy, et merkelig valg.

Jeg syns forøvrig Business utgaven av Vista er den beste nettopp grunnet remote desktop, backup-funksjonen, samt å slippe mediacenter og denslags dill. Nå har jeg ikke noe i mot Mediacenter, og har en dedikert maskin for det, men hva man skal med Mediacenter på en arbeidstasjon eller laptop skjønner jeg ikke helt. Egentlig syns jeg det begynner å utspille sin rolle på moderne TV'er også, et tregt, tungkjørt, og tungvindt, skall for å spille musikk eller se film...

Men liker TV delen da, og siden Fiji oppdateringen som ble lovet til Vista Mediacenter i 2008 aldri kom, er jeg glad for å se de små endringene som er gjort med Mediacenter i 7. :)

Lenke til kommentar
Virker da smått unødvendig å putte ting som Media Center inn i en Pro / Business utgave?

Grunnen til at jeg kjører Windows Vista Business er fordi da slipper jeg det meste av dilldall jeg finner unødvendig til mitt bruk, med Windows 7 ser jo Pro / Business ut til å nærmest bare bli en Home Premium Business Edition?

Hvordan det? Mange privatpersoner kjøper disse, ikke bare bedrifter. Virker mer rotete å ha utvalgte funksjoner i hver utgave (i større grad enn dette). Listen er ganske grei den. Og godt at Business blir endret til Professional.

Jaja, krysser fingrene for en 7lite eller noe slikt som lar meg fjerne det jeg ikke ønsker :)

Det er jo det som er mye av det store med Windows 7. Du kan så og si legge til og fjerne alt du ønsker. Vista hadde noe, men Windows 7 er langt mer modulært.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Ok, Jeg er veldig noob...... OK bare for å spørre. Jeg har fått meg ny pc og tenkte og bruke windows 7 rc når den kommer ut. Også lurte jeg på 1. hvordan får jeg tak i det. Legger microsoft det ut på sine nettsider? Spm 2. Når jeg ahr skaffet det er det sånbn at jeg må legge det voer på en cd før jeg kan instalere det eller kan jeg bare ta og instalere det fra Xp som jeg kjører nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
1. Ja 5mai.

2. Du må må legge det på dvd.

Ad 2.

Man kan godt "ekstrahere" .iso filen til ett valgfritt sted på HD/USB-stick og installere derfra (fra f.eks XP/Vista).

Det fungerer faktisk "best" (såfremt det ikke er feil på nedlastningen).

Å "brenne" DVDS fra .iso er (dessverre) fremdeles en liten "risiko" mtp feilbrenning (dårlige DVD-brennere).

Ikke så ille som i CD-brennernes "barndom", men jeg er ikke imponert over de billigste DVD-brennerne (som jeg ofte kjøper/monterer bare "for å ha det"). :)

Lenke til kommentar
1. Ja 5mai.

2. Du må må legge det på dvd.

Ad 2.

Man kan godt "ekstrahere" .iso filen til ett valgfritt sted på HD/USB-stick og installere derfra (fra f.eks XP/Vista).

Det fungerer faktisk "best" (såfremt det ikke er feil på nedlastningen).

Å "brenne" DVDS fra .iso er (dessverre) fremdeles en liten "risiko" mtp feilbrenning (dårlige DVD-brennere).

Ikke så ille som i CD-brennernes "barndom", men jeg er ikke imponert over de billigste DVD-brennerne (som jeg ofte kjøper/monterer bare "for å ha det"). :)

Takker for svar... Tror jeg velger minnepenn... Takk

Lenke til kommentar
Støtter ikker premium remote desktop? Da blir det stress å styre home serveren min!

www.logmein.com

Gratis og genialt.

RDP er fortsatt best på internt nettverk. Om man skal styre fra andre steder er jeg ikke fullt så sikker da.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som sliter med spill i w7 x64.

Jeg har hatt samme problemet nå siden eldre versjoner av windows 7.

Når jeg starte et spill så er det 50/50 kjangs for at alt låser seg og det kommer helt tett med striper og farger frem på skjermen og jeg må holde power knappen inne for og skru av pc´n.

Har nå testet windows 7 drivere og kjører nå sist vista 64 drivere og det samme skjer der.

Har testet ting som kjøre i compability mode med vista osv.

Noen som har en løsning ? ellers er det tilbake til vista på meg

Edit: Core i7 , nvidia gtx 280

Endret av Digidice
Lenke til kommentar
skal på LAN i dag,

er det noen ulemper med win7 på lan?

bare husker før i tiden ( i 19pilogbue ) at det var problemer hvis noen kjørte andre OS , og vi skulle spille sammen , overføre filer fra pc til pc osv..

Bare slå av passordbeskyttet deling og brannmuren så skal det gå fint. Aldri hatt problemer med hverken Vista eller Windows 7 og deling mot andre OS.

Har ikke hatt noe problemer med spill i noen versjoner. Selv ikke den første betaen. Virker som et driverproblem. Du kan prøve å feilsøke litt. Ta ut komponenter du ikke trenger for å starte opp maskinen. Som nettverkskort, lydkort, andre disker. Har du kjørt inn driverne som kommer opp via Windows Update?

Lenke til kommentar
skal på LAN i dag,

er det noen ulemper med win7 på lan?

bare husker før i tiden ( i 19pilogbue ) at det var problemer hvis noen kjørte andre OS , og vi skulle spille sammen , overføre filer fra pc til pc osv..

Bare slå av passordbeskyttet deling og brannmuren så skal det gå fint. Aldri hatt problemer med hverken Vista eller Windows 7 og deling mot andre OS.

Har ikke hatt noe problemer med spill i noen versjoner. Selv ikke den første betaen. Virker som et driverproblem. Du kan prøve å feilsøke litt. Ta ut komponenter du ikke trenger for å starte opp maskinen. Som nettverkskort, lydkort, andre disker. Har du kjørt inn driverne som kommer opp via Windows Update?

Tror testet dem som va på update og ja, og dem som ligge på nvidia siden.

Er nok ikke hardware feil er noe med windows 7

Endret av Digidice
Lenke til kommentar
Hvordan det? Mange privatpersoner kjøper disse, ikke bare bedrifter. Virker mer rotete å ha utvalgte funksjoner i hver utgave (i større grad enn dette). Listen er ganske grei den. Og godt at Business blir endret til Professional.

Det er jo det som er mye av det store med Windows 7. Du kan så og si legge til og fjerne alt du ønsker. Vista hadde noe, men Windows 7 er langt mer modulært.

Jada det er jo sant, det har blitt åpnet for å skru av flere Windows- funksjoner, og det er bra.

Om det heter Business eller Professional har ingen betydning for min del, og jeg snakker som privatperson, men hvis det at Mediacenter har blitt en del av denne versjonen innbærer en enda høyere pris, så syns jeg det var et dårlig valg.

Et spørsmål her; kan noen si meg hvordan jeg kan flytte "Vis skrivebord" knappen?

Jeg skulle gjerne sett den større, og i det området den var i Vista.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...