Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et lite sjokk og en ganske grei stopper for 64 bit på min laptop da jeg til min store overraskelse fant ut at selv om cpu er 64-bit så støtter ikke det satans hovedkortet mer enn 3 gb ram... Elendig asus.

Hva er det som lager denne begrensningen?

Chipset brukt i laptop. Min Thinkpad x60s kan fint ha 4gb ram montert, men vill ikke vise/benytte mer en 3gb grunnet begrensning i intel 945 chipettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk et lite sjokk og en ganske grei stopper for 64 bit på min laptop da jeg til min store overraskelse fant ut at selv om cpu er 64-bit så støtter ikke det satans hovedkortet mer enn 3 gb ram... Elendig asus.

Hva er det som lager denne begrensningen?

Chipset brukt i laptop. Min Thinkpad x60s kan fint ha 4gb ram montert, men vill ikke vise/benytte mer en 3gb grunnet begrensning i intel 945 chipettet.

Stemmer det. Elendig av en laptop jeg kjøpte ny for 11 laken for nøyaktig ett år siden.

Lenke til kommentar
Edit:

Cursio ! Let etter feilen via EventViewer og "Reliability Monitor"

Takk for tips! Jeg kikket, det jeg fant her, var "Windows was not properly shut down" og "The system has rebooted without cleanly shutting down first."

Så feilmeldingene kom vel på grunn av at jeg tvang frem en restart, var ikke noe nyttig å få ut av dette her. :(

For dem som lurte på dette, var problemet relatert til rammen min. Tok ut et par brikker, plutselig, ingen hangups lenger :D

Build 7100 fungerer sweet forresten! :) Har sjekket MSDN selv, står ingenting om Windows 7 der enda nei... Men siden det skal være samme build, holder jeg meg nok til denne!

Lenke til kommentar
Ja men brukernavn.

Tast inn brukernavn:

Tast inn passord :

Eneste jeg noengang setter eller får opp en passordet.

Lag nytt nettverk, her er passordet, lykke till det er alt.

Så krever det brukernavn.

Slå av passordbeskyttet deling i avanserte delingsinstillinger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...