covah Skrevet 29. april 2009 Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 Har du slått av UAC? Dette har vært nevnt flere ganger i tråden... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 Har du slått av UAC?Dette har vært nevnt flere ganger i tråden... Jeg har slått av UAC ja, men det funker ikke noe bedre med UAC påslått. Det er jo en gammel bug som er fikset for lengst. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. april 2009 Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 Jeg har og slått av UAC, men mine gadgets fungerer som de skal. Build 7100. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2009 Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Bruk de settingsa der ja LucarioX. Ok Fikk opp denne meldingen (se bilde under) når jeg trykket finnish? Er det bare å trykke yes på den? Synes det virket litt mistenkelig. Edit: Leif Ikke lag dynamic disks. Hvordan lager jeg ikke en dynamic disk? Tror ikke jeg trykket på "Covert to Dynamic disk" Høyreklikket bare på D: disken, trykket shrink, fulgte veiviseren, høyreklikket på "unalocated", valgte "New Simple Volume" og fulgte veiviseren helt frem til meldingen kom opp. Skjønner ikke hva jeg gjør galt Nettopp , shrink eller extend operasjonen din krever konvertering til dynamisk disk. Diskusjon rundt det samme dilemma her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073114 Endret 29. april 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2009 Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Edit:Enda en grunn til å holde fast ved Engelsk windows versjon. Har aldri hørt et godt argument for å ikke ha det. - Feilmeldinger osv er lettere å finne ut av / google med Engels versjon (flere beskrevne løsninger/guides/tips og brukere globalt) Argumenter imot Norsk Windows OS- Service Packs blir delayed Etter å ha lest dette ser det ut til at de med engelsk OS glemmer hvordan man skriver norsk. Ja det kan du si Jada. Det holder nå. Dette er ikke et rettskrivings forum hverken for Norsk eller Engels(K) , men en Windows 7 tråd og det er det som skal diskuteres her. Tastaturet mitt fusker på k - okay ! Endret 29. april 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 29. april 2009 Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 Edit:Enda en grunn til å holde fast ved Engelsk windows versjon. Har aldri hørt et godt argument for å ikke ha det. Argumenter imot Norsk Windows OS - Service Packs blir delayed - RTM releaser får Norsk språkpakke etter RTM + 59 dager. - Man kan ikke kjøre upgrade install fra Norsk Vista til Windows 7 RC / RTM (som er Engelsk) - Feilmeldinger osv er lettere å finne ut av / google med Engels versjon (flere beskrevne løsninger/guides/tips og brukere globalt) - Personlig mening : Ting er mere intuitivt i Engelsk språkversjon , mye molbo oversettelser osv Du misforstod. Jeg var ute etter gode argumenter for å ha norsk Windows OS. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. april 2009 Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 Bruk de settingsa der ja LucarioX. Ok Fikk opp denne meldingen (se bilde under) når jeg trykket finnish? Er det bare å trykke yes på den? Synes det virket litt mistenkelig. Edit: Leif Du har allerede overskridet max antall paritioner på disken din. Er kanskje sikkert på at den partition du nå prøver å lage er nr 5 (med 4 primære fra før) Du må ikke convertere. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Hvilket språk man liker, er helt opp til personen selv. Selv venter jeg på norsk utgave, og den helt ferdige. Da resten av familien bruker norsk OS, samt jobben, pluss at jeg kan bruke lisensen til jobben. Dessuten, så får jeg ikke installert build 7100 (RC), da den påstår at den mangler CD/DVD drivere. ~ Mortis360 Endret 30. april 2009 av Mortis360 Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Kort innpå, er det en plass jeg kan lovlig laste ned build 7100 x64 eller den nye som kommer i dag? (prøvde det en på forrige side sa om connect.microsoft.com, la også inn koden som ble nevnt, men det ga meg ikke tilgang til W7 i det hele tatt) Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Nokon som har høyrt om nokon som har hatt problemer med oppgradering frå 7022 til 7100? Kunne tenkt meg å prøva, men har litt kritiske dagar fram til sommaren, og det siste eg treng er ein maskinkrasj... Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Nokon som har høyrt om nokon som har hatt problemer med oppgradering frå 7022 til 7100? Kunne tenkt meg å prøva, men har litt kritiske dagar fram til sommaren, og det siste eg treng er ein maskinkrasj... Eg må visst komplisera spørsmålet litt. Eg innbilte meg at laptopen ikkje hadde støtte for 64bit. Men der tok eg ifølgje dette programmet feil. Er det slik å forstå at ein alltid bør installera 64bit dersom PC'en har støtte for det? Er det muleg å oppgradera frå 32bit til 64bit? Kjente komplikasjonar? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Nokon som har høyrt om nokon som har hatt problemer med oppgradering frå 7022 til 7100? Kunne tenkt meg å prøva, men har litt kritiske dagar fram til sommaren, og det siste eg treng er ein maskinkrasj... Eg må visst komplisera spørsmålet litt. Eg innbilte meg at laptopen ikkje hadde støtte for 64bit. Men der tok eg ifølgje dette programmet feil. Er det slik å forstå at ein alltid bør installera 64bit dersom PC'en har støtte for det? Er det muleg å oppgradera frå 32bit til 64bit? Kjente komplikasjonar? Nei, det er ikke sånn at du alltid bør installere 64 bit dersom CPUen din har støtte for det. Da må du også forsikre deg på forhånd om at det finnes 64-bits drivere for all hardwaren din. Og nei det er ikke mulig og oppgradere fra 32 til 64 og nei det er ikke vits i å installere 64 bit dersom du ikke har mer enn 3 GB ram. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Veldig informativt! Takk! Har kun 2GB ram, så då blir det 32bit på meg Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Veldig informativt! Takk! Har kun 2GB ram, så då blir det 32bit på meg Du bør også ha i mente eventuell oppgradering av ram. Jeg valgte å bruke 64-bit versjon av betaen av følgende årsaker (og kommer til å gjøre det for RC). 1. Det er stor sannsynlighet at jeg oppgradere ram til 4 GiB i løpet av 3 - 6 mnd. 2. Ga mulighet til å teste ut reell tilgjengelighet av 64-bit drivere. Ingen store problemer enn så lenge, 1 SCSI scanner og et gammelt TV-kort vil aldri virke, men de virket ikke under Vista heller og heller ikke under 32-bit. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Gullars: Ikke alltid, kommer an på. Har du 4GB eller mer så er det likså greit. Sjekk om det finnes 64-bit drivere før du eventuelt gjør det. Ellers er det ikke spesielle komplikasjoner. Så og si alle 32-bit programmer fungere på 64-bit, bortsett fra antivirus o.l. edit: Hmm.. hadde glemt å oppdatere tråden. Så ikke svaret som ble gitt. Endret 30. april 2009 av TCi Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Jeg fikk et lite sjokk og en ganske grei stopper for 64 bit på min laptop da jeg til min store overraskelse fant ut at selv om cpu er 64-bit så støtter ikke det satans hovedkortet mer enn 3 gb ram... Elendig asus. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Jeg fikk et lite sjokk og en ganske grei stopper for 64 bit på min laptop da jeg til min store overraskelse fant ut at selv om cpu er 64-bit så støtter ikke det satans hovedkortet mer enn 3 gb ram... Elendig asus. Hva er det som lager denne begrensningen? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Jeg fikk et lite sjokk og en ganske grei stopper for 64 bit på min laptop da jeg til min store overraskelse fant ut at selv om cpu er 64-bit så støtter ikke det satans hovedkortet mer enn 3 gb ram... Elendig asus. Hva er det som lager denne begrensningen? Trolig brikkesettet/kombinasjonen som er brukt. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Jeg får ikke til AVG 8.5 Free, får en "side-by-side operation" feilmelding. Noen som vet hva dette kommer av? Har sjekket FAQ, og der sier dem at jeg må reinstallere C++ Redist. 2005. Jeg pårøvde å legge inn 2008, men det hjalp ingenting.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg