Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Opplevde noe morsomt her om dagen: Var i explorer og skulle åpne et bilde. Pluselig hang "COM Surrogat" seg og måtte restarte. Prøvde så å åpne bildet igjen, men det hang seg igjen. Har opplevd dette før og erfart at det er best å restarte W7 for å unngå problemet. Gikk derfor på startmenyen, men sleivet og kom borti Sleep mens COM Surrogat fortsatt kjørte/hang. Ergret meg fælt og trykket litt på tastaturet for å prøve og avbryte innsovningsprosessen. Det nyttet ikke og den gikk i hvilemodus. Jeg vekket maskina igjen, men istedenfor å komme inn i Windows restarta pcen. Jaja, skulle jo dit uansett, tenkte jeg, i det setup'en informerte meg om at alt innhold var slettet/korrupt(!). Heldigvis fikk jeg mulighet til å trykke F2 for å gjennopprette setup defaults.

Det ordnet seg greit ved å trykke på F2 og Windows startet på riktig måte. Derimot var Norton deaktivert og produktnøkkelen borte, så jeg måtte skrive inn den på nytt. Ellers var alt som det skulle være.

Hvordan er dette mulig? Kjører W7 build 7068.

Endret av jj_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk det til! Nå må jeg bare få opprettet denne nye partisjonen. Høyreklikka på "Unallocated" og valgte "New Simple Volume". Fikk da opp en boks, men vet ikke helt hva jeg skal krysse av på de forskjellige stedene.

399530.jpeg 399531.jpeg 399532.jpeg

Noen som vet hva man skal krysse av på for å kunne installere Win7? Må bare være helt sikker, så jeg ikke gjør noe galt :)

Ingen som vet? Litt utålmodig :p

Lenke til kommentar
En kompis lurer veldig på om han "mister noe" når han oppgraderer fra Vista til Win 7. Sånn at spill slutter å virke uten reinstall, eller at passord til MSN og Steam forsvinner som han aldri husker lengre osv. Kan noen svare sikkert på det? Da snakker vi altså om Upgrade, ikke clean install.

Vil ikke at han skal upgrade og så skylde på meg når alt går dritt.

Upgrade fra norsk Vista til engelsk W7 er vel også litt dodgy?

All min info har blitt lagret og videreført hvertfall. Fra build 7000-7058-7077-7100 :) Inkl. Passord, cookies i nettleser, bokmerker. Alt. Eneste jeg har måttet gjør hver gang er å reinstallere cisco vpn klient.

Bruk de settingsa der ja LucarioX.

Lenke til kommentar
Jo å upgrade fra beta til beta er greit, men vi lurer på hvordan det er å upgrade fra vista til 7100 (som Microsoft anbefaler bortsatt fra clean install). Om noe mistes DA.

Du får feilmelding (ikke støttet) å kjøre upgrade install fra en Vista til en Win 7 med ulikt språk. Må være samme språk på fra-OS som til-OS.

Edit:

Enda en grunn til å holde fast ved Engelsk windows versjon.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Edit:

Har aldri hørt et godt argument for å ikke ha det.

Argumenter imot Norsk Windows OS

- Service Packs blir delayed

- RTM releaser får Norsk språkpakke etter RTM + 59 dager.

- Man kan ikke kjøre upgrade install fra Norsk Vista til Windows 7 RC / RTM (som er Engelsk)

- Feilmeldinger osv er lettere å finne ut av / google med Engels versjon (flere beskrevne løsninger/guides/tips og brukere globalt)

- Personlig mening : Ting er mere intuitivt i Engelsk språkversjon , mye molbo oversettelser osv

Lenke til kommentar

Etter å ha lest dette ser det ut til at de med engelsk OS glemmer hvordan man skriver norsk. :tease:

Haha. Good point :p

Jeg har hatt norsk vista før og aldri igjen. Er så utrolig mye enklere å google errors og slikt når man får feilmedlinga på engelsk.

Jeg har egentlig bare ett godt argument FOR å bruke norsk versjon, og det er hvis du skal hjelpe andre (eks: mamma/pappa, kjæreste, n00b venner) som har norsk versjon over tlf eller msn til å finne ut av ting.

Lenke til kommentar
Bruk de settingsa der ja LucarioX.

Ok :) Fikk opp denne meldingen (se bilde under) når jeg trykket finnish? Er det bare å trykke yes på den? Synes det virket litt mistenkelig.

399649.jpeg

Edit: Leif

Ikke lag dynamic disks.

Hvordan lager jeg ikke en dynamic disk?

Tror ikke jeg trykket på "Covert to Dynamic disk" :blush: Høyreklikket bare på D: disken, trykket shrink, fulgte veiviseren, høyreklikket på "unalocated", valgte "New Simple Volume" og fulgte veiviseren helt frem til meldingen kom opp. Skjønner ikke hva jeg gjør galt :dontgetit:

Lenke til kommentar
Edit:

Har aldri hørt et godt argument for å ikke ha det.

- Feilmeldinger osv er lettere å finne ut av / google med Engels versjon (flere beskrevne løsninger/guides/tips og brukere globalt)

Etter å ha lest dette ser det ut til at de med engelsk OS glemmer hvordan man skriver norsk. :tease:

Ja det kan du si :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...