Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda ikke fått lagt inn Windows 7 jeg. Er nok altfor pysete, redd for å fucke opp hele maskinen og måtte ut og betale en ny Vista licens til flere tusen. Ganske synd siden Vista funker skikkelig dårlig på maskinen, krasjer ofte og lyden funker ikke som den skal...

Sånn ca. hvor stor sjanse tror dere det er for å fucke opp hele maskinen om jeg følger denne guiden?

Lenke til kommentar
Var det jeg tenkte. Prøvde å sette av 22000MB nå og trykket shrink, men skjedde ikke annet ikke annet enn at timeglasset kommer opp når jeg går inn i Disk management stedet. Skal dette ta tid? Er det bare å vente? Ser ut som om harddisken jobber.

Du lager ikke ny partisjon slik, du bare krymper en allerede eksisterende en. I dette tilfellet d:

Det burde komme opp et "ledig, ubenyttet område" i behandleren. Du kan velge denne og deretter lage en ny partisjon :thumbup:

Håper jeg ikke misforsto...

Lenke til kommentar

Vet det, men første må jeg jo krympe den jeg allerede har, for deretter å lage ny partisjon? Var det jeg prøvde ;) Nå krasjet forresten windows explorer her så hele oppgavelinjen og skrivebordet har forsvunnet. Harddisken har også sluttet å jobbe. Får vel ta en restart og håpe at jeg ikke trenger å formatere hele greia.

Kan ikke si annet enn at jeg virkelig elsker Vista...

Lenke til kommentar

Fikk det til! Nå må jeg bare få opprettet denne nye partisjonen. Høyreklikka på "Unallocated" og valgte "New Simple Volume". Fikk da opp en boks, men vet ikke helt hva jeg skal krysse av på de forskjellige stedene.

399530.jpeg 399531.jpeg 399532.jpeg

Noen som vet hva man skal krysse av på for å kunne installere Win7? Må bare være helt sikker, så jeg ikke gjør noe galt :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

En kompis lurer veldig på om han "mister noe" når han oppgraderer fra Vista til Win 7. Sånn at spill slutter å virke uten reinstall, eller at passord til MSN og Steam forsvinner som han aldri husker lengre osv. Kan noen svare sikkert på det? Da snakker vi altså om Upgrade, ikke clean install.

Vil ikke at han skal upgrade og så skylde på meg når alt går dritt.

Upgrade fra norsk Vista til engelsk W7 er vel også litt dodgy?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...