Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jøss, det var jo merkelig. Daemon Tools fungerer helt topp her, det er vel samme versjonen :)

Det kan jeg nå bekrefte, problemet var ikke relatert til DT allikevel! Med DT avinstallert, fikk jeg allikevel en freeze nå nettopp! Noen tips? Har formatert og installert på nytt, problemet er der fremdeles. Har forsøkt med tre forskjellige skjermkortdrivere, det er ikke problemet. :( Problemet var der både med build 7077 og 7100.

Hvis det er musikk på, loopes et halvt sekund av denne musikken i det uendelige, musepeker er fryst, og pcen reagerer ikke på noenting! :(

Lenke til kommentar

Angående Beta Keys lagt i første post.

Er usikker om disse 10 går om hverandre mellom X86 og X64.

Litt rart er at jeg har fått en helt annen Win 7 X64 key i beta subscription programmet for build 7000 som ser slik ut : GCWYT-XXXXX-XXXXX-XXXXX-686XX og er en annen enn disse omtalte 10 nøklene .

( får holde den for meg selv ...)

The five (5) product keys to activate the evaluation copy of Windows 7 Beta for unlimited times are listed below.

Windows 7 Beta 64-bit Product Key

7XRCQ-RPY28-YY9P8-R6HD8-84GH3

RFFTV-J6K7W-MHBQJ-XYMMJ-Q8DCH

482XP-6J9WR-4JXT3-VBPP6-FQF4M

JYDV8-H8VXG-74RPT-6BJPB-X42V4

D9RHV-JG8XC-C77H2-3YF6D-RYRJ9

Windows 7 Beta 32-bit Product Key

6JKV2-QPB8H-RQ893-FW7TM-PBJ73

TQ32R-WFBDM-GFHD2-QGVMH-3P9GC

GG4MQ-MGK72-HVXFW-KHCRF-KW6KY

4HJRK-X6Q28-HWRFY-WDYHJ-K8HDH

QXV7B-K78W2-QGPR6-9FWH9-KGMM7

Edit:

Cursio ! Let etter feilen via EventViewer og "Reliability Monitor"

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Edit:

Cursio ! Let etter feilen via EventViewer og "Reliability Monitor"

Takk for tips! Jeg kikket, det jeg fant her, var "Windows was not properly shut down" og "The system has rebooted without cleanly shutting down first."

Så feilmeldingene kom vel på grunn av at jeg tvang frem en restart, var ikke noe nyttig å få ut av dette her. :(

Lenke til kommentar
Jeg brukte den øverste 64-bit keyen både på 7068 og 7100.

Keyene virker på alle builds fra 7000 og oppover til nåværende RC.

Det jeg var usikker på er om de går om hverandre mellom 32bits og 64bits - e.g om alle de 5 første funker med 32bits og alle de 5 nederste virker på 64bits.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
*snip*

Windows 7 Beta 64-bit Product Key

RFFTV-J6K7W-MHBQJ-XYMMJ-Q8DCH

Windows 7 Beta 32-bit Product Key

*snip*

Keyene virker på alle builds fra 7000 og oppover til nåværende RC.

Det jeg var usikker på er om de går om hverandre mellom 32bits og 64bits - e.g om alle de 5 første funker med 32bits og alle de 5 nederste virker på 64bits.

Uthevet nøkkel fungerer hvertfall om hverandre på 32bits og 64bits.

Lenke til kommentar

Hei. Er det andre enn meg som har problemer med spill på Windows 7? Jeg la inn etqw på de tidligere buildsene og fikk samme problem som jeg vil beskrive om litt, men hadde håpet å bli kvitt problemene på rc builden.

På bildet vil dere se to pausede videoklipp, det ene er tatt via fraps og selv om kraftig flimring var tilstede på skjermen under opptaket ble ikke noe av denne flimringen overført til klippet. Den andre videoen er fra et opptak gjort på min telefon som viser en stripe midt i videoen for å illustrere hvordan det oppleves. Denne og andre striper flimrer opp og ned på skjermen når jeg prøver å spille. Jeg kan heller ikke kjøre spillet i windowed mode noe jeg kunne i Vista.

UT3, EVE online og diverse andre spill fungerer prikkfritt. Jeg har prøvd å leke rundt i nvidia kontrollpanelet for å se om noen av innstillingene der kunne hjelpe, men jeg merker ingen forskjell. Bios er siste uppdate, alle drivere er siste versjon. Spillet fungerte også helt fint på samme maskin i Vista. Spillet og andre spill jeg har testet er orginale. Dette er det eneste som ikke fungerer som det skal. Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette.

Dette er min 3de freshe install av en windows 7 build så noen reinstall trengs nok ikke. Fint hvis noen kommer med forslag til ting de tror kan hjelpe. Siste patch er også innstallert.

Edit: Dette problemet ble løst ved å innstallere de siste driverne til windows 7 64-bit

post-131222-1240945137_thumb.png

post-131222-1240945164_thumb.png

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Noen som har brukt den laptopVideo2Go siden før? jeg fant ikke helt ut hvilken driver jeg burde velge.. Har et Nvidia 9600M - GT 512 kort..

Siste driveren jeg fant for det var denne: http://www.laptopvideo2go.com/drivers/vista/180.70

For å installere:

Last ned driver

Last ned modded inf

Unpack driver

Flytt modded inf inn i mappa du unpacka til

Si ja når den spør om replace

Installer and be happy.

Okei :) Men modded inf.. hmm, er ikke helt med her. Stod at driveren var til Vista, men det er kanskje det som er greia med modden?

Er det trygt det her da? Bruke uoffesiell modda driver?

Lenke til kommentar
Noen som har brukt den laptopVideo2Go siden før? jeg fant ikke helt ut hvilken driver jeg burde velge.. Har et Nvidia 9600M - GT 512 kort..

Siste driveren jeg fant for det var denne: http://www.laptopvideo2go.com/drivers/vista/180.70

For å installere:

Last ned driver

Last ned modded inf

Unpack driver

Flytt modded inf inn i mappa du unpacka til

Si ja når den spør om replace

Installer and be happy.

Okei :) Men modded inf.. hmm, er ikke helt med her. Stod at driveren var til Vista, men det er kanskje det som er greia med modden?

Er det trygt det her da? Bruke uoffesiell modda driver?

Du må bruke den til vista for at den skal funke i win 7. Og ja det er trygt :) Den moden er bare for at det skal fungere for laptop skjermkort. Hvis du f.eks hadde prøvd å kun laste ned driveren (som er den samme fila som du ville fått fra nvidia) ville du ikke fått installert, da nvidia ikke offisielt støtter oppdatering av laptop drivere, men gir ansvaret til laptop produsenten (asus, hp, acer etc.) å oppdatere driverene sine selv for å passe til laptop skjermkortene. Og som de fleste vet, så SUGER laptop produsentene til å oppdatere driverene sine og dermed har laptopvideo2go funnet en måte å modde den inf fila slik at vi alltid kan få de (nesten) nyeste driverene til laptopene våres :)

editleif

Endret av Feh
Lenke til kommentar

lovlig beta av RC1 kommer i morra på connect

login på http://connect.microsoft.com

sett in invite kode "Win7-3HQW-RF74"

så får du alt der (kan laste ned build 7000 derifra enda) 7100 RC1 kommer i morra

Below are Product Keys for Windows 7 Beta. Each key may be used on multiple machines.

Windows 7 Beta Ultimate 32-Bit (X86) Product Keys

Windows 7 Beta Ultimate 64-Bit (X64) Product Keys