Bytex Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Ting er litt nye og ser ikke akkurat ut som Vista. Sure. Det er jo et nytt OS. Men ikke gi opp etter 1 dag, bare bli vant med daglig bruk. Om ett-to års tid er det ingen som har Vista uansett, fordi det er er søppel-OS som failet fullstendig. Da er det like greit å være 100% komfy med det nye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Har brukt Avast Antivirus (gratis) i godt over et år nå problemfritt. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 jeg kjører også x64 versjonen, og den bruker rundt 45 sek på oppstart, nå skal det sies at den bruker 20sek for å komme seg forbi bios, maskinen har en tendens til å bare skru seg av, men det kan jo være litt småproblemer i begynnelsen, men oppstartstiden er horribel... og så likte jeg ikke at f.eks : alt som har med msn å gjøre er innbakt i en "fil" på startlinjen Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 jeg kjører også x64 versjonen, og den bruker rundt 45 sek på oppstart, nå skal det sies at den bruker 20sek for å komme seg forbi bios, maskinen har en tendens til å bare skru seg av, men det kan jo være litt småproblemer i begynnelsen, men oppstartstiden er horribel... og så likte jeg ikke at f.eks : alt som har med msn å gjøre er innbakt i en "fil" på startlinjen Oppstartstid: Kjør msconfig og under Boot \ Advanced options setter du Number of Processors til maks antall. MSN: Sett Live messenger sin kompatiblitet til Vista, da vil vinduet vises i Tray istedet. Maskinen skrur seg av? Hva mener du, blåskjerm? Bortsett fra med defekt hardware så har jeg ikke opplevd en eneste frys i Windows 7 som restartet maskinen. I forhold til Vista RTM hvor stabiliteten stabiliserte seg etter noen dager så har Windows 7 vært stabil fra første boot for meg. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Oppstartstid: Kjør msconfig og under Boot \ Advanced options setter du Number of Processors til maks antall. Det viste jeg ikke om. Er det W7 spesifik, eller fungerer det i Vista også? Er det noen sider som har slike "tweaks"? Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Oppstartstid: Kjør msconfig og under Boot \ Advanced options setter du Number of Processors til maks antall. Det viste jeg ikke om. Er det W7 spesifik, eller fungerer det i Vista også? Er det noen sider som har slike "tweaks"? Denne fungerer også i Vista. Litt usikker hvorfor den ikke er på ved installasjon, kan være pga kompatiblitet\spesielle programmer. Jeg har ikke merket noen problemer med det, heller ikke hørt noen andre som har merket noe. Denne hjelper jo i stor grad hvis du har en eller flere servicer som tar litt tid. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Oppstartstid: Kjør msconfig og under Boot \ Advanced options setter du Number of Processors til maks antall. Det viste jeg ikke om. Er det W7 spesifik, eller fungerer det i Vista også? Er det noen sider som har slike "tweaks"? Ooh dette viste jeg ikke. Senket boottiden på pcen dramatisk! Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Ooh dette viste jeg ikke. Senket boottiden på pcen dramatisk! Hvor stor forskjell ble det? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Oppstartstid: Kjør msconfig og under Boot \ Advanced options setter du Number of Processors til maks antall. Det "trikset" fungerer ikke i det hele tatt. Som standard kjører den på alle uansett. Den brukes bare for debugging for flere kjerner o.s.v. Et av mange tullete "triks" der ute. Du får bare en placeboeffekt. Endret 28. april 2009 av TCi Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Tenkte meg det. Kjørte en test nå: 50 sek til opera var oppe. Omtrent det samme som før. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Legge inn via usb-stick, hvordan? Bruke samme fila eller må jeg ha en egen. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Oppstartstid: Kjør msconfig og under Boot \ Advanced options setter du Number of Processors til maks antall. Det "trikset" fungerer ikke i det hele tatt. Som standard kjører den på alle uansett. Den brukes bare for debugging for flere kjerner o.s.v. Et av mange tullete "triks" der ute. Du får bare en placeboeffekt. Ah, høres logisk ut. Da sitter jeg med mindre og mindre triks for Windows 7. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Hva slags antivirus bruker folket? Panda Antivirus Beta for Win7 selv om action center mener at det ikke er supported. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 i dag morges stod pc'en av , jeg lot den stå på,. jeg starta maskinen , surfa rundt i 30-40 min, gikk på butikken , kom tilbake , da var plutselig maskinen skrudd seg av igjen, ikke restarta eller noe slik, rett og slett AV. får ikke opp noe feilmelding heller, BSOD ect, merkelige greier.. men får vel egentlig si meg greit fornøyd, men går nok tilbake til vista når jeg får x64 dvd'en fra microsoft.. men skal nå bruke win7 noen dager før jeg bestemmer meg.. , den tweaken med å bruke max prosessorer, den funka ikke.. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Har kommet frem til at jeg ikke lenger vil ha Windows 7 beta installert på min maskin, har brukt den 2-3 ganger siden jeg installerte den i februar. Spørsmålet er enkelt; jeg har Windows 7 installert på en egen partisjon, hvordan "avinstallerer" jeg Windows 7 helt, og får tilbake partisjonen på den andre(vanlige) disken? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Ooh dette viste jeg ikke. Senket boottiden på pcen dramatisk! Hvor stor forskjell ble det? Omtrent så mye <----->... Det innlegget var ment som spøk Så lenge den ikke er krysset av og satt til 1 fra før, vil det ikke hjelpe en dritt å sette den til 2 siden som TCi sa bruker den begge by default. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 i dag morges stod pc'en av , jeg lot den stå på,. jeg starta maskinen , surfa rundt i 30-40 min, gikk på butikken , kom tilbake , da var plutselig maskinen skrudd seg av igjen, ikke restarta eller noe slik, rett og slett AV. får ikke opp noe feilmelding heller, BSOD ect, merkelige greier.. men får vel egentlig si meg greit fornøyd, men går nok tilbake til vista når jeg får x64 dvd'en fra microsoft.. men skal nå bruke win7 noen dager før jeg bestemmer meg.. , den tweaken med å bruke max prosessorer, den funka ikke.. Jeg ville sjekket eventloggen til windows, den finner du under administrative tools ellerno i kontrollpanelet. Der vil du antakeligvis se hva som har foregått rett før pcen slår seg av. Kanskje går den i hibernate/sleep også skjer det noe muffins der? Selv har jeg problemer med at pcen henger seg når den prøver å gå i hibernate, kan jo være noe av det samme? Har kommet frem til at jeg ikke lenger vil ha Windows 7 beta installert på min maskin, har brukt den 2-3 ganger siden jeg installerte den i februar. Spørsmålet er enkelt; jeg har Windows 7 installert på en egen partisjon, hvordan "avinstallerer" jeg Windows 7 helt, og får tilbake partisjonen på den andre(vanlige) disken? Det skulle vel fungere fint å bare formatere partisjonen med windows 7 på og deretter kjøre fixmbr fra en windowsinstallasjonscd? /Espen Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 fant ut hvorfor pc'en slår seg av, en titt i bios , mine 1600mhz ram kjørte på 2100mhz, og noen andre instillinger som var horrible.. nå ble oppstarten bedre etter jeg forrandra på hastighet på ram og cpu Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Har kommet frem til at jeg ikke lenger vil ha Windows 7 beta installert på min maskin, har brukt den 2-3 ganger siden jeg installerte den i februar. Spørsmålet er enkelt; jeg har Windows 7 installert på en egen partisjon, hvordan "avinstallerer" jeg Windows 7 helt, og får tilbake partisjonen på den andre(vanlige) disken? Måten jeg ville gjort det på: 1. formater partisjonen med win 7. 2. Åpne control panel (på ditt andre os, vista?) - system - advanced system properties slik at du får opp et vindu kalt "system properties" - under advanced fanen velg startup & recovery - sett defualt operating system til det du skal bruke (xp/vista?). Da unngår du at du får opp den listen når du booter der du må velge OS og den booter rett i det OSet du velger. 3. Last ned et eller annet partisjoneringsprogram og "merge" den formaterte partisjonen med den partisjonen du har ditt andre OS på. Eller bare la det være siden to partisjoner er jævelig smart å ha. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Ok, takk for svar. Var nesten slik jeg tenkte meg å gjøre det selv. Noen anbefalinger av partisjoneringsprogram? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg