Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Ved en eventuell oppgradering fra Vista til RC. Vil da filene mine, dokumenter og bilder forbli urørt? Har kun en disk/partisjon tilgjengelig på laptopen.

Lenke til kommentar
Alltid les første post ;)

så du mener at svaret på alle mine spørsmål ligger i 1 post?

 

eneste nyttige jeg fikk ut av første post akuratt nå er key's , men er de slik at de

er brukt eller kan de brukes på flere maskiner?

 

[tørr sarkasme]Nei de 10 nøklene som er laget for alle som bruker windows 7 kan kun benyttes én gang.[/tørr sarkasme]

Lenke til kommentar
har et par spørsmål ..

 

hvor får jeg tak i beta key?

 

Første post

 

må jeg ha betakey for å få win7 til å fungere?

 

Nei

 

hva er forkjellen med og uten key?

 

Seriøst, er dette et spørsmål?

 

hvor lenge varer prøveperioden uten key \ og med key ?

Ved de nyeste builds så er keyen gyldig til 02.03.2010. Uten key 30 dager fra du installerte.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Build 7100 påstår at den ikke finner driver for CD/DVD Drev, slik at jeg ikke får installert, har heller ikke funnet noen løsning enda.

Både build 7000 og 7075 fungerer fint, og finner den driveren. Lurer på hva fanden Microsoft surrer med her.

 

~ Mortis360

Skjer dette hvis du oppgraderer eller installerer fra en dvdplate?

 

Hvis du oppgraderer, så velg bort at du skal laste ned oppdateringer.

Lenke til kommentar

Grunnen til at de foreslår å gjøre helt clean install, ikke upgrade fra beta, er fordi RC er en ny fase, og da vil de være kvitt ALLE bugs som kan ha fulgt over fra beta-versjonene. Meningen med beta/RC er jo at folk skal rapportere feilene de finner.

Og hvis halvparten av feilene er ting som kunne vært unngått ved å kjøre clean install, foretrekker de såklart det så de ikke drukner i irrelevante bug rapporter.

Lenke til kommentar
Fotmatere disken først? Får jeg valg om hvilken harddisk jeg skal installere på?

 

Hvis harddisken med XP på er tilknyttet når du installerer Vista/Win7 på den andre vil setup modifisere MBR med Win7(Vista) bootloader på XP disken.

 

Hvis du kopler av XP disken når du installerer Win7 il setup legge bootloaderen på denne.

Dual boot (med oppstartsvalg) vil du da IKKE få - og må endre HDD boot priority i BIOS for å veksle mellom hvilken disk det skall bootes fra.

 

PS! Dette er scenario hvis du har to fysisk adskilte disker (ikke to partisjoner på samme disk)

Lenke til kommentar

Bunkbuster og W7

 

Noen som har problem med at "pnkbstrb.exe initialization failed" med denne 7100, har ikke merket problemet med tidligere beta. Spillene jeg har problemer med er Battlefield 2 og Quake Live.

Har gitt både pnkbstrB.exe (og A) rettigheter i MS brannmuren

 

Noen som har tips?

 

:)

Lenke til kommentar
Hva slags score får dere i win 7? Det må da være umulig å få 7.9 i score? Iallefall med den hardwaren som finnes nå.

 

post-42975-1240721844_thumb.jpg

 

Noe som er litt kult er å kjøre fra cmd: winsat formal -v

 

Da får man opp tallene av de forskjellige testene. :)

Får dette med acer 6935g, p8400, 9600gt, 4gb ddr3:

 

 

Fulgte med vista(som jeg hater) så måtte teste win 7, dog har ingen planer å installere på stasjonere, er vel fornøyd med xp x64 på den

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg dualboot da? På den stasjonære maskinen har jeg to fysiske disker, men på den bærbare har jeg to partisjoner. Hvilken av disse maskinene tror du det vil være tryggest å installere på?

 

På den stasjonære har du både XP disken og "musikk disken" tilkoplet.

I installasjonen velger du å installere Win7 på free space (eller forhåndslaget partisjon) på "musikk disken".

Win7 vil da legge oppdatert bootloader i MBR på XP disken (oppstartsdisk).

Du får da dual boot med bootmeny ala' dette:

Windows 7

Earlier version of Windows

 

Om du på et eller annet tidspunkt fjerner XP disken vil ikke Win7 boote og må "repareres" til å få bootloader på sin egen disk.

Lenke til kommentar
Bunkbuster og W7

 

Noen som har problem med at "pnkbstrb.exe initialization failed" med denne 7100, har ikke merket problemet med tidligere beta. Spillene jeg har problemer med er Battlefield 2 og Quake Live.

Har gitt både pnkbstrB.exe (og A) rettigheter i MS brannmuren

 

Noen som har tips?

 

:)

 

http://www.ds-gamesolutions.net/forum/inde...amp;showfile=31

 

Last ned pbsvc, kjør programmet og reinstaller punkbuster med den.

 

Kjører også bf2 som administrator.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Hvordan får jeg dualboot da? På den stasjonære maskinen har jeg to fysiske disker, men på den bærbare har jeg to partisjoner. Hvilken av disse maskinene tror du det vil være tryggest å installere på?

 

På den stasjonære har du både XP disken og "musikk disken" tilkoplet.

I installasjonen velger du å installere Win7 på free space (eller forhåndslaget partisjon) på "musikk disken".

Win7 vil da legge oppdatert bootloader i MBR på XP disken (oppstartsdisk).

Du får da dual boot med bootmeny ala' dette:

Windows 7

Earlier version of Windows

 

Om du på et eller annet tidspunkt fjerner XP disken vil ikke Win7 boote og må "repareres" til å få bootloader på sin egen disk.

Ok. Er det mulig å få til dualboot på den bærbare PCen med to partisjoner også tror du? Eller er det vanskeligere/mer rissikabelt?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...