Syar-2003 Skrevet 20. april 2009 Rapporter Del Skrevet 20. april 2009 hei jeg har kjøpt meg en pc som jeg hadde tenkt å ha w7 på, men problemet er at jeg også vil kunne bytte tilbake til xp etterpå, men jeg har rota bort xp-cden. hvilket program kan jeg bruke for å få en xp cd? jeg vil helst slippe å dualboote Ta et image med en eller annen egnet software av XP partisjonen. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 21. april 2009 Rapporter Del Skrevet 21. april 2009 hei jeg har kjøpt meg en pc som jeg hadde tenkt å ha w7 på, men problemet er at jeg også vil kunne bytte tilbake til xp etterpå, men jeg har rota bort xp-cden. hvilket program kan jeg bruke for å få en xp cd? jeg vil helst slippe å dualboote Hvorfor vil du ikke ha en dualboot?Det er jo den beste løsningen Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. april 2009 Rapporter Del Skrevet 21. april 2009 Hvorfor vil du ikke ha en dualboot?Det er jo den beste løsningen Hva gjør 7 med bootsektoren, egentlig? Vet at Vista gjorde noe funky, men jeg klarte fint å dualboote 7 og XP før, iallefall. Aner du hva forskjellen er? Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 21. april 2009 Rapporter Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Directory Opus er mye bedre enn total commander.. Bare så synd det ikke er freeware. Endret 21. april 2009 av Dune1982 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. april 2009 Rapporter Del Skrevet 21. april 2009 Heh, brukte Directory Opus på amigaen på 90-tallet, faktisk. Lette etter et program som ligna på det når jeg gikk over til PC. Så fant jeg Total Commander. Var ingen PC-versjon av dopus da. Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 21. april 2009 Rapporter Del Skrevet 21. april 2009 Heh, brukte Directory Opus på amigaen på 90-tallet, faktisk. Lette etter et program som ligna på det når jeg gikk over til PC. Så fant jeg Total Commander. Var ingen PC-versjon av dopus da. dopus har utviklet seg en del siden da, hehe.. Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. april 2009 Rapporter Del Skrevet 21. april 2009 Noen som har sett denne. Var det ikke snakk om nytt UI til Windows 7 for en stund siden? Eller er dette en smakebit på UI til Windows 8? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 21. april 2009 Rapporter Del Skrevet 21. april 2009 Prøvde ut rocketdock og objectdoct en stund, men gikk nå tilbake siden jeg ser hvor glad jeg egentlig er i den nye taskbaren i Windows. Fikk straks et problem etter å ha fjernet dockene: taskbaren legger seg under alle vinduer, og vinduene er i en slags fullskjermmodus. Noen tips til å få det normalt? Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 21. april 2009 Rapporter Del Skrevet 21. april 2009 Egenskaper - Behold altid oppgavelinjen over andre vinduer, tenker jeg. Er hvertfall det i Vista, så jeg regner med det er det samme i W7. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 21. april 2009 Rapporter Del Skrevet 21. april 2009 Nei, er ikke så enkelt. Virker som om objectdock har "ødelagt" noe. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Kan høres slik ut. Den oppfører seg ihvertfall helt likt i 7 som det gjør i vista for meg. Lenke til kommentar
bajsburk Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Kjørte inn 7077 x64 igår. windows ser bare 3072mb ram og mitt linksys wmp300n trådløse nettverkskort fungerer heller dårlig. prøvd 3-4 forskjellige drivere, deriblant noen moddede boradcom drivere som tydeligvis andre har hatt suksess med i win7 x64, har jeg lest på andre fora. noen andre her med wmp300n som har problemer? får innstallert drivere, tilsynelatende. men device manager gir den bare utropstegn og sier drivere ikke er innstallert. ikke veldig gøy å sitte på trådløst USB kort på 40kbps :/ Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 -Kommer rc1 5.mai? -64bit også? -Funker betanøklene til rc1? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Kjørte inn 7077 x64 igår. windows ser bare 3072mb ram og mitt linksys wmp300n trådløse nettverkskort fungerer heller dårlig. prøvd 3-4 forskjellige drivere, deriblant noen moddede boradcom drivere som tydeligvis andre har hatt suksess med i win7 x64, har jeg lest på andre fora. noen andre her med wmp300n som har problemer? får innstallert drivere, tilsynelatende. men device manager gir den bare utropstegn og sier drivere ikke er innstallert. ikke veldig gøy å sitte på trådløst USB kort på 40kbps :/ X64 OS alene er ikke ensbetydende med å få utnyttet all RAM > 4GB. Hovedkortet må støtte memory remapping og "det" må enables i BIOS/CMOS settings . Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 23. april 2009 Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 -Kommer rc1 5.mai?Ja -64bit også? Ja -Funker betanøklene til rc1? så langt har build 7000 nøkler funket på andre builds Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 23. april 2009 Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Kjørte inn 7077 x64 igår. windows ser bare 3072mb ram og mitt linksys wmp300n trådløse nettverkskort fungerer heller dårlig. prøvd 3-4 forskjellige drivere, deriblant noen moddede boradcom drivere som tydeligvis andre har hatt suksess med i win7 x64, har jeg lest på andre fora. noen andre her med wmp300n som har problemer? får innstallert drivere, tilsynelatende. men device manager gir den bare utropstegn og sier drivere ikke er innstallert. ikke veldig gøy å sitte på trådløst USB kort på 40kbps :/ X64 OS alene er ikke ensbetydende med å få utnyttet all RAM > 4GB. Hovedkortet må støtte memory remapping og "det" må enables i BIOS/CMOS settings . Dette stemmer iallefall for ASUS kortene.... Abit bla annet virker som om har denne funksjonen enablet som default og derfor ingen 'switch' i Bios settings... Snabelen Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. april 2009 Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Dette stemmer iallefall for ASUS kortene.... Abit bla annet virker som om har denne funksjonen enablet som default og derfor ingen 'switch' i Bios settings... Snabelen Høres rart ut. Mitt Asus M4A78 PRO viser 8GB RAM både i BIOS, Datamaskin og Task Manager. Jeg har ikke rotet med noe i BIOS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. april 2009 Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Samme gjelder mitt Asus P5E, finner 4Gb ram i både bios, datamaskin og oppgavebehandling. Ikke endret noe som helst i bios, bortsett fra å flashe til nyeste bios slik at CPUen ble støttet. Har bestilt opp 8GB ram til den maskina, skal teste med det så fort det kommer i hus. Lenke til kommentar
bajsburk Skrevet 23. april 2009 Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Kjørte inn 7077 x64 igår. windows ser bare 3072mb ram og mitt linksys wmp300n trådløse nettverkskort fungerer heller dårlig. prøvd 3-4 forskjellige drivere, deriblant noen moddede boradcom drivere som tydeligvis andre har hatt suksess med i win7 x64, har jeg lest på andre fora. noen andre her med wmp300n som har problemer? får innstallert drivere, tilsynelatende. men device manager gir den bare utropstegn og sier drivere ikke er innstallert. ikke veldig gøy å sitte på trådløst USB kort på 40kbps :/ X64 OS alene er ikke ensbetydende med å få utnyttet all RAM > 4GB. Hovedkortet må støtte memory remapping og "det" må enables i BIOS/CMOS settings . glemte å si det, men (selvfølgelig) var det et utgangspunkt som var dekket. som nevnt her, det er default at remap funksjonen er slått på på Asus kort. Har forøvrig asus maximus formula, om noen skulle kjenne seg igjen. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 23. april 2009 Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Noen måte å finne ut om hovedkortet støtter remapping ? Har en Lenovo Thinkcentre maskin og vet ikke helt hva slags hovedkort som sitter i den, men vet den har 4 Gb ram, dual core og skal støtte 64-bit OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg