miCro Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Vet men etter det jeg har sett med 3. party bruker det mer resurser. Får holde meg med Vista til januar Da beta kommer. Hvis du bruker programmer for å endre utseende til Vista vil det kreve noe mer ressurser, men det er ikke nødvendig. Om du åpner for bruk av usignerte visual styles med VistaGlazz kan du kan du bruke mange flotte VS og det vil ikke bruke mer ressurser. Endret 16. desember 2008 av miCro Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Da kan du lage en ny partisjon der nå, eller under installeringen av 7. Så installerer du 7 på den nye partisjonen. Får jeg dual-boot meny under oppstarten da? Nei, fordi det blir bare tull. Sannsynligvis blir det umulig å boote Vista etterpå også, så jeg foreslår at du tar en full backup av systemet ditt. Kan bekrefte 100% at Vista og 7 fungerer sammen med dual-boot. Har kjørt 7 et par timer, og er nå tilbake til Vista. Meeeen, bytter straks tilbake, for viftestyringen i 7 er MYE bedre. Der er maskinen omtrent lysløs, i Vista bråker den. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Viftestyringen er fantastisk. XP og Vista gjorde så vifta vi spinner for fullt i 1 minutt, og stille et halvt minutt, osv, mens 7 gjør at den hele tiden går på et lavt turtall, som nesten ikke er hørbart. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jepp, jeg har de samme erfaringene. Er jevnt over enormt imponert over hvor bra W7 er i pre-beta. Avast fungerer fint. Takk. Skal forsøke å installere Windows Mobile Device Center 6.1 nå, har mine tvil om det fungerer, men får se. Lenke til kommentar
htaule Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Noen som har drivere til trådløs internett til HP Pavillion TX1320eo? Det begynner å bli litt kjipt å ha ethernet kabel i PC'en hele tiden... Driverene som er lagd for Vista fungerte den første dagen, men så sluttet de å virke... Noen som har en grunn for det? - Jeg vet den kun er i pre-beta, så... Kan jo ikke være helt perfekt enda... Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Det høres merkelig ut. Alle mine Vista-drivere har fungert tilnærmet prikkfritt. Den eneste driveren jeg har hatt et veldig lite problem med, var at den første skjermkortdriveren jeg hadde sluttet å svare en gang, og ble resatt automatisk på 2-3 sek. Sjekket versjonen og så at det var en prerelease-versjon som ble installert automatisk, hentet den nyeste versjon av Vista-driveren og da fungerte det igjen. Har du forsøkt eldre Vista-drivere? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Når det gjelder drivere så fungerer ting egentlig bedre for meg når jeg bare bruker default Windows driverne som jeg blir tildelt, enn å installere samtlige drivere manuelt på egenhånd, hvorfor aner jeg ikke.. Opplevde slowdowns og diverse problemer som gjorde Windows7 ubrukelig etter jeg hadde lastet ned alle de siste driverne og installert dem manuelt, når jeg re-installerte og ikke la inn en eneste driver på egenhånd så har det ikke vært noe problem! Når Windows7 BETA kommer, så tror jeg nok at fokuset på driveroptimalisering blant produsenter blir litt mer utbredt også Lenke til kommentar
htaule Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 ...Har du forsøkt eldre Vista-drivere? Jeg har prøvd nettverksdriverene på http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...334&lang=no og Windows 7 tipset meg om at de på http://www.nvidia.com/object/nforce_400_wi...ta32_15.00.html kunne brukes. Begge fungerte til gang nr. 2 jeg slo datamaskinen av... Idèer på noen andre drivere jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Prøv windows update. Lenke til kommentar
htaule Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Prøv windows update. Det har vert en opdatering for Nvidia nForce Networking controller noen ganger nå. Det fungerer å instalere den opdateringen hvær gang, men jeg husker ikke om det fikset problemet sist gang jeg startet på nytt etter instalasjonen. Lå der nå også, så jeg skal prøve å starte på nytt.... Lenke til kommentar
htaule Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 ...skal prøve å starte på nytt.... Hmm. Fungerte ikje i det hele tatt det trådløse nettet nå... Har pleid å fungere til neste omstart. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg bruker en toskjermløsning for laptop med DisplayLink-skjerm på USB-porten, og det fungerte utmerket i to dager. Så sluttet det helt plutselig å virke, og det hjalp ikke å installere drivere på nytt eller noe annet. Skal vi gjette på at det er samme symptomer som andre her har hatt ved visse drivere? I øyeblikket er jeg tvunget tilbake til Vista mot min vilje (for alt annet fungerer bedre på 7!), men jeg får håpe jeg snart får builden fra 12.12., som vel blir den offisielle betaen. Kanskje det er fikset der? Les mer om buildet her. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Noen som har fått daemon tools til å virke i windows 7? Jeg får bare ppc'n må restarte for å fullføre innstalasjonen. Kan jo restarte hele dagen uten å komme videre Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Noen som har fått daemon tools til å virke i windows 7? Jeg får bare ppc'n må restarte for å fullføre innstalasjonen. Kan jo restarte hele dagen uten å komme videre Samme problem. Endte opp med power-iso. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ja, PowerISO funker utmerket. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 PowerIso skal testes Takk Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg får feilmelding 80070422 i windows update. Hjelp? Og nei, ikke referer til første og beste googlesøk. Problemet ligger ikke i services. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Flere enn meg som har fått mail fra MS om at beta 1 kommer i januar for oss offisielle betatestere? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Tok et kjapt søk, men fant ikke noe i farten. Er det fortsatt mulig å forsøke å bli offisiell betatester? Hvor registrerer jeg meg i så fall? http://www.microsoft.com/betaexperience/ ? Så rimelig dårlig ut der. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Du må bli invitert tror jeg, av en MS-ansatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg