Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Har brukt det i 3 uker og har ikke hatt problemer med spill eller andre programmer jeg brukte før. Har fått bedre ytelse fordi selve W7 bruker halvparten så mye minne som Vista gjorde.

Bare pass på å legge inn Windows 7 beta drivern til Nvidia eller ATI Catalyst, ikke vista-drivern. Er vel det eneste å tenke på tror jeg. De er offisielle og autodetekteres når du leter etter driver.

Og ikke last ned 64-bit versjon dersom du ikke har 64-bit CPU.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har en Core 2 Duo prosessor....med 4 gig ram...vil det være fordel for meg å kjøre 64 bit kontra 32 bit ?? For det funker med 64 bit på Core 2 Duo, ikke sant ? Hvordan blir det med programmer da ? Må de også være 64 bit eller funker 32 bit programmer?

Intel Core 2 Duo E6550 for å være eksakt.

Endret av grammasta
Lenke til kommentar
Hvis jeg har en Core 2 Duo prosessor....med 4 gig ram...vil det være fordel for meg å kjøre 64 bit kontra 32 bit ?? For det funker med 64 bit på Core 2 Duo, ikke sant ? Hvordan blir det med programmer da ? Må de også være 64 bit eller funker 32 bit programmer?

Intel Core 2 Duo E6550 for å være eksakt.

64-bit, såklart. Jeg har ikke oppdaget noen problemer med 64-bit ennå.

Lenke til kommentar
Kanskje på tide å teste ut 64-bit da, siden jeg har maskinvare til det. Så jeg kan altså legge inn et 32-bits program når jeg har 64-bit? Det fungerer omhverandre? Var rimelig sikker på at det jeg legger inn må støtte 64-bit, men supert om det ikke må det. :)

Eneste er at man må skille programmer og "programmer".

64bits kan kjøre alle 32bits programmer i 32bits modus via WOW.

Problemet er at mye software mange kategoriserer som programmer faktisk også installerer drivere , et eksempel på dette kan være Antivirus/Firewalls/CD-rom emulator/ osv.

64bit OS vil kreve bruk av kun 64bits drivere.

Lenke til kommentar

Noen som har fått en vista-maskin og en 7-maskin til å se hverandre i nettverk? Homegroup går jo ikke, men skulle tro ting ordnet seg etter jeg mekket på privacy-settings i gpedit.msc

Må jeg stille på noen saker i selve routermenyen? Er så jævla frustrerende siden jeg ser begge maskinene på nettverkskartet.

fikset det ved å bruke map network drive

Endret av Decaux
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har et par spørsmål angående Windows 7.

Jeg bruker PC-en til surfing, skriving o.l. Ingen tunge oppgaver med andre ord. Holder det for meg å oppgradere 32-bits versjonen? (Når den tid kommer). PC-en har 4 GB RAM. Vil jeg merke stor forskjell ved å gå over til 64-bit med denne bruken?

Et spm. til:

Går det like greit å oppgradere som å installere "fra grunnen av?" Vil resultatet bli det samme?

Lenke til kommentar
Hva er "WOW"? Regner med at det her ikke er snakk om World Of Warcraft. :p

WOW står for Windows On Windows.

Og i 64bits OS er det rettere sagt WOW64 som består av tre librarys som lager et 32bits miljø hvor dine 32bits applikasjoner kjører.

Det samme har man i 32bits Windows . WOW32 der dette skaper et 16bits miljø for kjøring av 16bits applikasjoner.

Dvs at med 64Bits Windows kan man kun emulere tilbake et 32bits miljø for 32bits applikasjoner - og ikke tilbake til 16bits.

For å kjøre "gamle" 16bits applikasjoner må du ha 32bits Windows.

Mere om WOW her:

http://en.wikipedia.org/wiki/WOW64

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å prøve Windows 7, men jeg har ett spørsmål:

Er det noe som ikke fungerer under Windows 7 eller er alt kompatibelt med denne utgaven. Er litt kjedelig å legge det inn om jeg ikke kan bruke diverse spill/programmer.

Med alle de tusen/millioner? av programmer som finnes til windows, så er det litt vanskelig å vite :p

Er ikkje så veldig vanskelig å legge inn win7 og teste med de spilla og programmene du bruker. Dualboot er jo genialt :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...