Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Oppdaterte fra versjon 7000 til 7068 på en stasjonær maskin her, og systemet føles nå mye tregere enn før. Maskinen har en 2.2 GHz dualcore og 3GB RAM, enda er systemet raskere på laptopen som har Pentium M 2GHz og 1GB RAM. Samme Windows-versjon. Kan forskjellen i ytelse komme av at desktopen ble oppdatert mens laptopen fikk "fresh install"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvordan du kan fjerne "read only" fra folders? Mulig det er en bug på mitt system men jeg kan ikke gjøre det med å hake av.

 

Det du nevner her er helt normal "behaviour" i Vista og nå Win 7.

 

Les nøye den første teksten merket grønt under "Information" her:

http://www.vistax64.com/tutorials/107890-r...-attribute.html

 

 

Se på forskjellene i vedlagt bilde.

Nr1 har en firkantet blå box som kun betyr en "null" verdi , dvs ReadOnly er inaktiv.

Nr2 har en "hake" som betyr at filer inne i denne folderen har ReadOnly aktivisert.

post-35394-1239726429_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Hmm.. noen ganger ser man ikke skogen for bare trær... Plutselig var alle mine desktop ikoner borte... brukte litt tid på feilsøking før jeg så at View->Show Desktop Icons var unckecked... :blush:

Samme her pax1. Ble lettere frustrert en periode..

Ellers vil jeg klappe MS på skuldra. Etter litt tweaking og styring (for egen del) må si meg meget imponert over å fint, enkelt og ikke minst raskt W7 er. Håper de klarer og holde det sånn. Det er ikke så mange timene jeg har prøvd W7 enda, men det har nok blitt et par døgn. Og det sluker alt jeg har av programmer og spill med unntak av ett: Daemon Tools.

Bruker G.Skill sin Titan 128Gb sammen med 2GB med ramdrive til temp ol. Gud så fint det er å jobbe med. Alt er nesten momentant. Og oppstart er jo forgudelig, selv om jeg laster inn 2gb med ramdrive før desktoppen kommer.

Har heller ingen ytelses tap på filoverføringer over nettverk, minnepinner, esata, usb hd eller interne disker. Alt er som det var før i Vista. Heller raskere stort sett.

Superbaren krevde litt tilvending, men gruer meg allerede nå til og vende tilbake til Vista. OM jeg gjør det..... :)

Lenke til kommentar
Superbaren krevde litt tilvending, men gruer meg allerede nå til og vende tilbake til Vista. OM jeg gjør det..... :)

 

Har brukt siden build 7000 og allerede etter 10 min visste jeg at jeg ALDRI noensinne kommer til å gå tilbake til Vista. Herfra er det 7, XP i nød eller nothing :p

Lenke til kommentar
Hva gjør dere når betaen stopper til høsten da? Må dere avinstallere og legge inn Windows XP igjen? Har veldig lyst til å gå over til Windows 7, men orker ikke dersom jeg må gå tilbake til noe i en periode.

 

Når betaen stopper, så kjøper vi det :D

 

Jeg er iallefall ikkje redd for å bruke noen skarve tusenlapper på et os, da det bare er %deler av hardware innkjøpene uansett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...