qeamer Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Har nå lagt inn 7068, dæven det går tungt under filflytting på 250gb , har tweaka den litt også. Ellers går alt godt uten store tunge jobber Lenke til kommentar
Geir68 Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Browser klarer ikke å opprette forbindelse til mininova.org og thepiratebay.org! Gjelder både IE8 og Firefox. Testet 10-20 andre adresser, og disse virker. Jeg hadde problemet med 7057 builden og nå også med 7068 etter et par dagers bruk. Firefox sier "Though the site seems valid, the browser was unable to establish a connection" Jeg vet dette er et Windows 7 problem, da andre XP maskiner på nettverket mitt kopler opp problemfritt. Hvis jeg browser igjennom en public proxy, kan jeg se de nevnte sidene. Serverene svarer hvis jeg ping'er disse fra commandline. Har google litt, og det kan se ut som andre har hatt samme problemet, uten å kommer opp med en forklaring/løsning. Det er sikker undertegnede som har forandret noe, men jeg begynner å gå tom for ideer.. Geir Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Hrmz, kommer ikke x64 leak av 7077 snart, da? Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Har hatt samme problem med XP før, Geir. Greide aldri å løse det, så jeg måtte reinstallere... Prøvde med forskjellige browsere, forskjellige DNS providers, koble til via IP osv... Ingen ting virket. Skjønner enda ikke hva som var feil. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Hrmz, kommer ikke x64 leak av 7077 snart, da? Fingers crossed for at det ikkje tar alt for lang tid. Føler eg tør å sjanse på å skifte primary Os snart.. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Windows 7 7077 x64 er nå ute. Endret 9. april 2009 av Nitrius Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 store forbedringer fra 7068 til 7077 eller? lurer på om jeg skal "gidde" å oppgradere no. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Så, er det store forandringer i forhold til Vista når det gjelder problemområdene : *Filoverføringer fra usb til hd, flash devices etc? *Filoverføringer / kopiering internt fra hd til hd. *Netverkshastighet. Kjekt om noen hadde kunnet oppsummert så jeg slipper å lese 20 - 30 sider bakover. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Kan kommentere på filoverføring mellom usb minnepenn og hdd iallefall. Har ikkje merka problemer på min laptop med build 7057, ting fungerer som det skal. Har dog ikkje samanlignet eksakt ytelse mellom min XP maskin og Win7... Endret 9. april 2009 av Ed Hunter Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 Nå står jeg fast med daemon tools, den installerer seg men kommer ikke opp etter omstart igjen, selv om den står på oppstart i ccleaner. Og Photoshop CS4 står den fast uten å henge seg?? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Daemon tools støtter ikke beta-OS. Bruk f.eks. PowerISO i stedet. Jeg bestemte meg for å kjøre ren install med 7077, men nå fungerer ikke Spotify lenger. :/ Det fungerte problemfritt med 7000 og 7022. Er det andre som opplever problemer med 7077 + Spotify? Endret 10. april 2009 av Peppep Lenke til kommentar
haades Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 (endret) jepp Spotify ser ikke ut til å funke, testa nettopp selv med 7077 i vmware EDIT: virker som det er Themida som skaper problemet Endret 10. april 2009 av haades Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Så, er det store forandringer i forhold til Vista når det gjelder problemområdene : *Filoverføringer fra usb til hd, flash devices etc? *Filoverføringer / kopiering internt fra hd til hd. *Netverkshastighet. Kjekt om noen hadde kunnet oppsummert så jeg slipper å lese 20 - 30 sider bakover. I vista er det ingen problemer med verken kopiering fra harddisk til harddisk, nettverkshastighet. Usb fra usb bruker jeg skjeldent, så det vet jeg ikkje. 99,26 % av gigabit nettverket står det at jeg bruker når jeg kopierer fra serveren min. Kopiering over nettverket + at jeg streamer mediafiler over nettverket går også helt fint. Ingen slowdowns å se der heller. Kanskje noen har for treige harddisker? Endret 10. april 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 I vista er det ingen problemer med verken kopiering fra harddisk til harddisk, nettverkshastighet. Usb fra usb bruker jeg skjeldent, så det vet jeg ikkje. Nåda, kanskje du ikke skal være alt for kjepphøy her. Vista har en del problemer med filkopiering, derav har jeg ofte opplevd at hastigheten har lagt seg på et par minutter når det gjelder mange filer / store filer mens tiden det tar å kopiere de samme filene under xp / linux har vært et titals sekunder raskere (og i noen tilfeller til og med minutter). Har selvsagt tweaket litt (http://www.articlesbase.com/operating-systems-articles/vista-problems-1-how-to-fix-slow-file-transfer-and-download-351156.html) og prøvd litt forskjellige settings, men fortsatt så er vista betraktelig saktere enn Xp / linux på dette punktet selv med SP1 og alle oppdateringene. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 I vista er det ingen problemer med verken kopiering fra harddisk til harddisk, nettverkshastighet. Usb fra usb bruker jeg skjeldent, så det vet jeg ikkje. Nåda, kanskje du ikke skal være alt for kjepphøy her. Vista har en del problemer med filkopiering, derav har jeg ofte opplevd at hastigheten har lagt seg på et par minutter når det gjelder mange filer / store filer mens tiden det tar å kopiere de samme filene under xp / linux har vært et titals sekunder raskere (og i noen tilfeller til og med minutter). Har selvsagt tweaket litt (http://www.articlesbase.com/operating-systems-articles/vista-problems-1-how-to-fix-slow-file-transfer-and-download-351156.html) og prøvd litt forskjellige settings, men fortsatt så er vista betraktelig saktere enn Xp / linux på dette punktet selv med SP1 og alle oppdateringene. Har testet forskjell i Vista og win7/server 2008r2. Fikk 100 MB/s bedere lesehastighet på det ene raid-5 arrayet mitt med Server 2008 r2. Det gikk fra ca 750 MB/s til 850 MB/s En av forbedringene i r2 er nettopp diskytelse i store arrayer. Ellers i vista, så ser det ut som diskene bli makset av det de klarer, uansett om det er single eller om det er raidarrayt. Kan faktisk huske at jeg hadde noe problemer med noe diskoverføring med vista, men det er lenge før sp1 kom. Nå har ikkje jeg problemer iallefall. Kanskje det hjelper å bruke skikkelige diskkontrollere som er dedikerte. Bruker ikkje ich9/10 brikkene annet til dvdrom. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Så på forumet til daemontools at de ikke har noe support for beta-OS, siden det ville være pointless når alle bytter til RC senere uansett, og bruker den ferdige versjonen istedet. Alt for mye som endrer seg fra release til release til at de orker å holde følge. De vil heller release en fungerende versjon når Win7 er ferdig og releaset på ordentlig. Jeg bruker MagicISO sin virtual cd/dvd manager ting til mounting nå. Endret 10. april 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 Kanskje det hjelper å bruke skikkelige diskkontrollere som er dedikerte. Bruker ikkje ich9/10 brikkene annet til dvdrom. Selvsagt så hjelper det med et par kontrollere til et par tusen, men for oss som faktisk fortsatt sitter på Ich9/10 eller andre Integrerte så er det jo interesant om disse problemene er løst i forhold til Vista. At man får bedre ytelse på xp eller på Linux på samme oppgave viser jo at det er et problem med filkopieringen (har selvsagt siste sp også). Men det bør sies at sp1 gjorde ting raskere, men fortsatt ikke bra nok i forhold til det jeg mener det skal være. Men tror uansett at det blir aktuelt med en oppgradering til W7 her i gården. Husker forresten W7 vinduene og posisjonene riktig nå? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Grmz, finner ikke 7077 x64 på noen av "de vanlige" sidene.. Endret 10. april 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 Grmz, finner ikke 7077 x64 på noen av "de vanlige" sidene.. Da har du ikkje plaget google nok Jeg fant den lett iallefall :!: Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. april 2009 Rapporter Del Skrevet 10. april 2009 Liker ikke å google etter torrents, da kommer halvparten av treffene på paysites og trojaner-sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg