Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Browser klarer ikke å opprette forbindelse til mininova.org og thepiratebay.org! Gjelder både IE8 og Firefox.

Testet 10-20 andre adresser, og disse virker.

Jeg hadde problemet med 7057 builden og nå også med 7068 etter et par dagers bruk. Firefox sier "Though the site seems valid, the browser was unable to establish a connection"

Jeg vet dette er et Windows 7 problem, da andre XP maskiner på nettverket mitt kopler opp problemfritt. Hvis jeg browser igjennom en public proxy, kan jeg se de nevnte sidene. Serverene svarer hvis jeg ping'er disse fra commandline.

Har google litt, og det kan se ut som andre har hatt samme problemet, uten å kommer opp med en forklaring/løsning.

Det er sikker undertegnede som har forandret noe, men jeg begynner å gå tom for ideer..

:hmm:

Geir

Lenke til kommentar

Så, er det store forandringer i forhold til Vista når det gjelder problemområdene :

*Filoverføringer fra usb til hd, flash devices etc?

*Filoverføringer / kopiering internt fra hd til hd.

*Netverkshastighet.

Kjekt om noen hadde kunnet oppsummert så jeg slipper å lese 20 - 30 sider bakover.

Lenke til kommentar

Daemon tools støtter ikke beta-OS. Bruk f.eks. PowerISO i stedet.

Jeg bestemte meg for å kjøre ren install med 7077, men nå fungerer ikke Spotify lenger. :/ Det fungerte problemfritt med 7000 og 7022. Er det andre som opplever problemer med 7077 + Spotify?

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Så, er det store forandringer i forhold til Vista når det gjelder problemområdene :

*Filoverføringer fra usb til hd, flash devices etc?

*Filoverføringer / kopiering internt fra hd til hd.

*Netverkshastighet.

Kjekt om noen hadde kunnet oppsummert så jeg slipper å lese 20 - 30 sider bakover.

I vista er det ingen problemer med verken kopiering fra harddisk til harddisk, nettverkshastighet. Usb fra usb bruker jeg skjeldent, så det vet jeg ikkje.

99,26 % av gigabit nettverket står det at jeg bruker når jeg kopierer fra serveren min. Kopiering over nettverket + at jeg streamer mediafiler over nettverket går også helt fint. Ingen slowdowns å se der heller.

Kanskje noen har for treige harddisker? :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
I vista er det ingen problemer med verken kopiering fra harddisk til harddisk, nettverkshastighet. Usb fra usb bruker jeg skjeldent, så det vet jeg ikkje.

Nåda, kanskje du ikke skal være alt for kjepphøy her.

Vista har en del problemer med filkopiering, derav har jeg ofte opplevd at hastigheten har lagt seg på et par minutter når det gjelder mange filer / store filer mens tiden det tar å kopiere de samme filene under xp / linux har vært et titals sekunder raskere (og i noen tilfeller til og med minutter).

Har selvsagt tweaket litt (http://www.articlesbase.com/operating-systems-articles/vista-problems-1-how-to-fix-slow-file-transfer-and-download-351156.html) og prøvd litt forskjellige settings, men fortsatt så er vista betraktelig saktere enn Xp / linux på dette punktet selv med SP1 og alle oppdateringene.

Lenke til kommentar

Nåda, kanskje du ikke skal være alt for kjepphøy her.

Vista har en del problemer med filkopiering, derav har jeg ofte opplevd at hastigheten har lagt seg på et par minutter når det gjelder mange filer / store filer mens tiden det tar å kopiere de samme filene under xp / linux har vært et titals sekunder raskere (og i noen tilfeller til og med minutter).

Har selvsagt tweaket litt (http://www.articlesbase.com/operating-systems-articles/vista-problems-1-how-to-fix-slow-file-transfer-and-download-351156.html) og prøvd litt forskjellige settings, men fortsatt så er vista betraktelig saktere enn Xp / linux på dette punktet selv med SP1 og alle oppdateringene.

Har testet forskjell i Vista og win7/server 2008r2. Fikk 100 MB/s bedere lesehastighet på det ene raid-5 arrayet mitt med Server 2008 r2. Det gikk fra ca 750 MB/s til 850 MB/s :D

En av forbedringene i r2 er nettopp diskytelse i store arrayer. Ellers i vista, så ser det ut som diskene bli makset av det de klarer, uansett om det er single eller om det er raidarrayt.

Kan faktisk huske at jeg hadde noe problemer med noe diskoverføring med vista, men det er lenge før sp1 kom. Nå har ikkje jeg problemer iallefall. Kanskje det hjelper å bruke skikkelige diskkontrollere som er dedikerte. Bruker ikkje ich9/10 brikkene annet til dvdrom.

Lenke til kommentar

Så på forumet til daemontools at de ikke har noe support for beta-OS, siden det ville være pointless når alle bytter til RC senere uansett, og bruker den ferdige versjonen istedet. Alt for mye som endrer seg fra release til release til at de orker å holde følge. De vil heller release en fungerende versjon når Win7 er ferdig og releaset på ordentlig.

Jeg bruker MagicISO sin virtual cd/dvd manager ting til mounting nå.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Kanskje det hjelper å bruke skikkelige diskkontrollere som er dedikerte. Bruker ikkje ich9/10 brikkene annet til dvdrom.

Selvsagt så hjelper det med et par kontrollere til et par tusen, men for oss som faktisk fortsatt sitter på Ich9/10 eller andre Integrerte så er det jo interesant om disse problemene er løst i forhold til Vista.

At man får bedre ytelse på xp eller på Linux på samme oppgave viser jo at det er et problem med filkopieringen (har selvsagt siste sp også). Men det bør sies at sp1 gjorde ting raskere, men fortsatt ikke bra nok i forhold til det jeg mener det skal være.

Men tror uansett at det blir aktuelt med en oppgradering til W7 her i gården.

Husker forresten W7 vinduene og posisjonene riktig nå?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...