Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

brant ut x64 7068 buildet for å prøve med bootcamp på min mac. installasjonen starter ikke. stopper i kommandovinduet og det står velg bootmedium 1 eller 2 men jeg kan ikke velge eller skrive noe. kan det være pga at det er 64-bit? platen leses i windows og osx og innholdet skal være i orden.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du må laste ned hele ISO'en for updates. De oppgraderer så mye at windows update hadde blitt fullstendig lammet av all trafikken i så fall når millioner av folk skulle oppdatere samtidig.

 

Finner ISO på torrentsider nå (piratebay f.eks.), siden beta-programmet er lukket. Men ISO'ene er helt safe og helt lovlige å bruke, det er akkurat de samme som betatesterne laster ned, serienumrene som ligger i første post virker helt fint.

 

Kan oppdatere fra 7xxx til nye versjoner ved å mounte iso'en og kjøre setup fra windows, og velge Upgrade.

Har brukt W7 i 2 uker nå og det er fjellstøtt i spill og alt mulig annet. Aldri mere Vista her.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Nei, du må laste ned hele ISO'en for updates. De oppgraderer så mye at windows update hadde blitt fullstendig lammet av all trafikken i så fall.

 

Finner ISO på torrentsider nå, siden beta-programmet er lukket. Men ISO'ene er helt safe og helt lovlige å bruke, serienumrene som ligger i første post virker helt fint.

 

innebærer det at jeg må reinstalere windows? har egen beta key men tror ikke jeg orker å reinstallere win7......

 

tusen takk :)

 

edit 2: var vist bare x86 ute :S

Endret av st0ff3r
Lenke til kommentar

Nei, du bare brenner ut den nye versjonen, putter i DVD'n og velger Upgrade i setup så oppdaterer den seg helt selv, og skriver ikke over noenting du har liggende i desktop eller andre steder. Men du må skrive inn keyen din pånytt, da.

Eller mounter iso'n du lasta ned og kjører setup derfra. Pass på at du ikke laster ned 64-bit versjon hvis du ikke har det fra før, da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
7077 er ute.

Windows_7_RC1_7077.0.090404-1255_x86fre_client

Vet du om det er bekreftet at den er ekte? Er det noen her som har oppgradert til 7077 enda?

 

Edit: Fant bekreftelse på at den er ekte - link. Men spørsmål to lurer jeg fremdeles på, har noen her kjørt upgrade uten problemer? Er litt usikker på om jeg skal kjøre upgrade eller ren install.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Har kjørt upgrade uten problemer, men problemet (lol) var at de problemene jeg hadde med forige build ble med til det nye. Det var dog relatert til installerte programmer og ikke windows så hvis du ikke har noen problemer med den builden du har nå, bør du heller ikke få problemer med neste etter upgrade.

Lenke til kommentar
Kan oppdatere fra 7xxx til nye versjoner ved å mounte iso'en og kjøre setup fra windows, og velge Upgrade.

Har brukt W7 i 2 uker nå og det er fjellstøtt i spill og alt mulig annet. Aldri mere Vista her.

 

Så trenger ikke å føre over til minne pinne eller dvd plate ? kun fra HD?

Lenke til kommentar
Mounta i poweriso og installerte ja.

 

Men husk å ta backup av dokumenter/viktige filer tilfelle rottefelle ;)

 

Nå bør man uansett ikke være så dum at man har dokumenter og viktige filer på OS-partisjonen. Men backup bør man uansett ha, eller nesten enda bedre, bruk Win 7 sitt SyncCenter og ha dokumenter og viktige filer et helt annet sted.

Lenke til kommentar

Bruker 7068 som primært OS nå, fungerer som en drøm. Hadde litt problemer under installasjonen med at skjermen ble svart, men det viste seg at jeg hadde koblet til både pc-skjerm og tv og at tv ble valgt som hovedskjerm.

 

Eneste jeg ikke får til nå er å installere skriveren min. Det er en trådløs HP C4580. Jeg får lurt driverinstallasjonsprogrammet fra HP til å kjøres ved å velge Vista-kompatibilitetsmodus, den finner skriveren, men så påstår den at noen porter er blokkert så installasjonen stopper opp. Ved å velge legg til skriver i Windows laster den ned drivere fra Windows Update. Problemet her er at med en gang jeg printer et dokument og den dukker opp i "spoolern" står det "deleting", også printes det ingenting. Noen som har erfaringer med skrivere over WiFi?

Lenke til kommentar
Har store problemer med Nvidia drivers, har prøvd de Windows update kom med men de funker heller dårlig.

 

Dette er på en bærbar pv med Nvidia 9600.

 

Noen andre som har samme problem eller råd?

 

http://www.laptopvideo2go.com

 

Last ned driver + modded inf. Kjør exe fila for å unpacke, replace .inf fila og legg inn driver. Funker fett.

 

takker, skal teste den vist driveren fra Dell også starter å slurve.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...