Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge det ikke er industri/forsvarshemmeligheter du har på harddisken din så hadde jeg heller driti i å bruke bitlocker og heller bare satt passord på skjermbeskytteren min...

 

Eventuelt så hadde jeg heller brukt et 3parts krypteringsprogram som lar deg kryptere hele driten og bare ha et master password slik at du med det programmet og passordet tilgjengelig kan se filene på hvilken som helst maskin.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Det kan være andre grunner til å bruke det også da.

 

Jeg testet det nå men kun på min pc med win7. Da fikk jeg spørsmål om jeg ville encrypte og bruke et passord for å unlocke. Jeg vil anta at det passordet kan brukes uansett hvilken maskin jeg kobler til disken.

 

Edit: "External hard drives or flash drives encrypted by BitLocker Drive Encryption - BitLocker To Go can be used on any computer you connect them to by unlocking the encrypted drive with a password or a smart card."

 

Er det ingen andre enn meg her inne som kjører Windows Server 2008 R2?

 

R2 er server av win 7 for de som ikkje visste det. :)

 

Tror ikke det siden det nesten bare er du som prater om den :p Er Server 2008 Enterprise edition samme som R2? Den får jeg gratis via MSDNAA hvertfall.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Er det ingen andre enn meg her inne som kjører Windows Server 2008 R2?

 

R2 er server av win 7 for de som ikkje visste det. :)

 

Jeg har lyst, men klarer ikke å finne det.. :O Ligger lite server 2008 ute på webben

 

Jeg lasta det ned fra microsoft.com da win 7 beta først kom ut. De ble lagt ut samtidig :) Om det ligger der nå vet jeg jammen med ikkje. Man kan jo kanskje søke på ms siden :)

Lenke til kommentar

Jeg leita på nytt nå, ser ut til at det har kommt ut litt flere muligheter =) Skal laste ned når jeg kommer hjem. Prøve på min gamle HP laptop med 1,6GHz og 700mb minne ^^ :D

 

Jeg skal gå til innkjøp av server maskin snart, tenkte jeg kunne teste s08 mot linux i mellomtiden...

Lenke til kommentar
Finner ingen vits i å kjøre Server 2008 R2, da W7 ikke har så masse tull og fanteri, slik som Vista. Det er uansett raskt og stabilt nok. Orker ikke styret med S2008 da.

 

Lett å skjønne at du ikkje trenger Server :p Men for de som liker de ekstra serverfunksjonene og ENDA bedre diskytelse, så er R2 et flott os :)

 

Med de største arrayene mine, så fikk jeg ca 100 MB/S høyere lesehastighet :new_woot:

 

En av de største forbedringene på R2 skulle jo være diskytelse også, så jeg er iallefall storfornøyd :p

Lenke til kommentar
Er det ingen andre enn meg her inne som kjører Windows Server 2008 R2?

 

R2 er server av win 7 for de som ikkje visste det. :)

Bruker windows server 2008 som min primære OS idag, og testet ut R2 men tør ikke å bruke det til daglig av flere årsaker men først og fremst pga at det er beta, samt at det er 64bit. Så lenge jeg kun har 3GB minne så skal jeg holde meg til 32bits OS.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...