TCi Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hvordan var Vista mens det forstatt het Longhorn når det gjelder ytelse og sånt? Dårligere enn det vista er i dag? Den var ikke mye å skryte av. Men beta-versjonene av Vista var ikke så værst. Den endelige versjonen av Vista var treg i forhold. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Windows 7 vi prater om.... Er klar over det, men Windows 7 er ganske likt egentlig. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Det å forvente skikkelig kompatibilitet i en Pre-BETA er litt som å tro på Julenissen Når du mener at driveren ikke fungerer, vil den ikke installeres eller fungerer ikke enheten selv etter at driveren er installert? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Windows 7 vi prater om.... Er klar over det, men Windows 7 er ganske likt egentlig. likt ja, men forskjellen er at det fungerer på vista og ikke på windows 7 akkurat nå Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Det å forvente skikkelig kompatibilitet i en Pre-BETA er litt som å tro på Julenissen Når du mener at driveren ikke fungerer, vil den ikke installeres eller fungerer ikke enheten selv etter at driveren er installert? cardman 2020 står som instalert, men når taster inn pin kode får jeg beskjed om at leseseren ikke finnes.... Husker makkverket med å få det til å fungere på vista i begynnelsen, så at det ikke vil fungere på en pre beta er ikke overraskende Ps: jeg sier bare hva som ikke fungerer for å se om kanskje jeg har gjort noe feil og for å informere andre om hva som fungerer og ikke Lenke til kommentar
kent__ Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Siste builden er helt fantastisk. Kjører det på en OCZ SSD Core v2 disk, har INGEN problemer med denne disken som jeg hadde i XP/Vista med at den hang osv (som flere brukere har erfart med disse diskene). Installasjon gikk også unna på under 10-15 min. 22 sekunders oppstart- og 5 sekunders avslutnings-tid er heller ikke galt. Libraries er fantastisk genialt. Legger f.eks bare inn lokasjonen til filmene mine på min Windows Home Server, og de kommer rett inn under "Videos" i libraries. Ikke fått prøvd så mye mer enda, men veldig fornøyd med det jeg har sett. Lenke til kommentar
htaule Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg kunne tenkt meg en fullstendig kopi av mitt nåværende os (f.eks i .iso) før jeg instalerer nyeste build av Windows 7. Med alle driverene jeg har nå instalert og programmene. Hvilket program bør jeg bruke for dette? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg gjør dette atm, så jeg vet ikke hvor godt det funker... Jeg bruker ihvertfall acronis trueimage. Jeg finner vel ut om det funket etterhvert... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Acronis eller Norton Ghost. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Når jeg får mitt nye system så tenkte jeg å kjøre en fresh install av WinXP SP3 og kjøre en full Passmark test og litt sånt, deretter legge inn Vista SP1 og kjøre den samme testen, så Vista med SP2, deretter Server2008 SP1 og SP2 og til slutt siste build av Windows7 og sette opp en sammenligning Om jeg gidder vell og merke Lenke til kommentar
htaule Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hva er forskjellene på build 6801 og 6956? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Noen som har testet 6936 (64 bits) utgaven? Er det noe forskjell på den og 6956? Har så lyst til å teste 6956 frem til beta kommer i januar, men er jo ingen 64 bits versjon av den enda Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg kunne tenkt meg en fullstendig kopi av mitt nåværende os (f.eks i .iso) før jeg instalerer nyeste build av Windows 7. Med alle driverene jeg har nå instalert og programmene. Hvilket program bør jeg bruke for dette? Acronis fungerte ihvertfall feilfritt. Rullet tilbake til winxp på 15 minutter over 100mbit nettverk. Etter 1 dag med windows 7, ser jeg lite fordeler i forhold til XP. Dårligere batteritid oppheves ikke av gadgets, pene farger og sjakk i 3d... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Etter 1 dag med windows 7, ser jeg lite fordeler i forhold til XP. Dårligere batteritid oppheves ikke av gadgets, pene farger og sjakk i 3d... Du kan selvfølgelig ikke bruke alt av effekter når du bruker bare batteri, det sier seg selv. Vista lå omtrent på samme område som XP. Windows 7 vil nok ligge enten på det samme eller noe bedre. http://www.tomshardware.com/reviews/xp-vs-vista,1531-11.html Lenke til kommentar
pxK Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Er installsjon samme som med vista på bærbar pc'er? Den finner alt av drivere selv. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Etter 1 dag med windows 7, ser jeg lite fordeler i forhold til XP. Dårligere batteritid oppheves ikke av gadgets, pene farger og sjakk i 3d... Du kan selvfølgelig ikke bruke alt av effekter når du bruker bare batteri, det sier seg selv. Vista lå omtrent på samme område som XP. Windows 7 vil nok ligge enten på det samme eller noe bedre. http://www.tomshardware.com/reviews/xp-vs-vista,1531-11.html 3d-effektene skrus av automatisk ved batteri-bruk, så det var ikke problemet... Var forsåvidt ikke store forskjellen i batteritid, kanskje 20-30 minutter kortere med win7, aktivt bruk. Ellers hadde jo win7 en del nyttige ting som automatisk dimming etter x antall minutter. Win7 er ikke et dårlig operativsystem. Jeg bare føler at det er bortkastet å gå fra winxp til win7. Jeg ser ikke hva jeg får igjen av det. Det er et nytt (uvant) operativsystem, ikke like stor programkompatibilitet, litt mindre driverstøtte, mindre ytelsesforskjell og mindre batteritid (hittil ihvertfall, i mitt tilfelle). Alt dette er marginalt, men igjen, hva får jeg igjen for det? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Du sammenligner en pre-beta med et oprativsystem som har vært ute i 7 år (?), hva forventer du egentlig? Er ikke meningen at du skal bruke Windows 7 slik det er i dag som et hoved-os. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Du sammenligner en pre-beta med et oprativsystem som har vært ute i 7 år (?), hva forventer du egentlig? Er ikke meningen at du skal bruke Windows 7 slik det er i dag som et hoved-os. Virker som mange har problemer med å forstå at alfa-versjoner er beregnet på programvareutviklere som skal lage drivere og applikasjoner. Du bruker aldri et alfa OS som hoved OS. Aldri! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Nei, og det er egentlig ganske irriterende. Folk burde skjønne at når det står "Windows 7 Pre-Beta Build 6783" elns nede i hjørnet på skrivebordet, så kan man ikke forvente at alt skal gå på skinner, selv om det faktisk har gått relativt bra med W7 da. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Du sammenligner en pre-beta med et oprativsystem som har vært ute i 7 år (?), hva forventer du egentlig? Er ikke meningen at du skal bruke Windows 7 slik det er i dag som et hoved-os. Men for H*. 3 poster på rad om at jeg skal vite at win7 ikke er i beta enda?! Selv i et produkt er i pre-betafase burde det være _noe_ som kan peke i retning av det ferdige produktet. Selv om dette ikke engang er en demo/smakebit av fullversjonen, ville det ihvertfall vært minst en nyhet/forbedring i forhold til tidligere operativsystemer. Jeg la fram posten på en måte, slik at jeg kritiserer win7 for hvordan jeg antar det er ved release. Altså en finpusset versjon av denne prebeta'en, med en og annen nyhet. Jeg beklager hvis dere tok det som en offisiell review av windows 7, med stempel og karakter fra HW.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg