Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det "safe" å kjøre win7 på daglig basis?

Min laptop kom med Vista, jeg nedgraderte til XP, men nå kjører jeg Win7 og trives best med det hittil. Etter at jeg oppgraderte til build 7057 har jeg ikke hatt en eneste BSOD, og alle drivere fungerer perfekt (selv om x64-driveren til Dell AIO 922 Printer var litt vanskelig å få til, men det er Dell sin skyld).

Lenke til kommentar
Er det "safe" å kjøre win7 på daglig basis?

jeg kjører win 7 til vanlig på min pc, men du bør ha litt kunnskaper og ha en annen pc tilgjengelig vis det skjer noe.

Edit: det fungerer bra

Kunnskap og tilgjengelighet på maskiner skal det ikke stå på. Tenkte mer i retningen om det er oppdaget kritiske hull og/eller feil som i verste fall kan ødelegge mer enn systemfiler/programfiler.

Lenke til kommentar
Om du har en pc fra 2007 er det ganske så sikkert at Vista yter bedre enn Xp.

Merkelig at folk tviholder på xp da. Vista var jo ikke akkurat en suksess :wee:

egentlig så er det ikke så merkelig, et lettere system samt mer stabil om man sammenligner med vista.

billigere, folk gidder ikke å oppgradere siden de ikke har noen behov for det osv...

Lenke til kommentar

Merkelig at folk tviholder på xp da. Vista var jo ikke akkurat en suksess :wee:

Beit meg merke i denne påstanden også, er ikkje akkurat reellt med tanke på populariteten til XP.

Her i gården går det i XP 64-bit og er storfornøyd!

Lenke til kommentar

XP er dårligere enn Vista, og Win7 går over dem alle. Min mening.

Du mener; en PC med hardware fra 2007 har mindre eller ingen problem hva angår ressurstilgjenglighet for å drive Vista optimalt. XP derimot er langt lettere. Helt til slutt må du presisere den siste der. Meg bekjent yter XP like godt til gaming som det Vista gjør. Bedrifter tviholder også fortsatt på XP, av den enkle grunn; lite krevende - ergo kjøres enklere på PC-er med svak hardware slik at bedrifter slipper å bruke kostnader på hardwareoppgradering.

Lenke til kommentar

Jeg har nå kjørt W7 et par dager. Og jeg har litt blandede meninger. Powershell er jo fint at de har klinet med, samt at det merkes på ytelsen at dette er et lettere operativsystem å kjøre.

For min del var ikke hardware ut av boksen. Jeg kjører Wi-Fi, men drivere ble ikke funnet, så jeg måtte pese meg til en kabel for å få lastet ned hovedkort og skjermkort manuelt. Etter dette har den oppdadert drivere rikitg.

Jeg merker en del små bugs i USB-grensensitt. Jeg har slitt mye med responstid og slikt, men fikset meg en patch på dette.

Men med med tanke på at dette er et beta OS er det jo ikke til å tro av MS. Jeg er en av Linux-fanboysa. Jeg misliker Vista (hvem gjør ikke? :p), men når jeg prøvde dette, blir det definitivt å bytte ut dualbooten fra XP til denne.

Heia MS :w00t:. Håper dette går rette veien :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...