Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har gjort en clean install av Windows 7, men får kun opp svart skjerm når den skal starte. Jeg klarer å boote i safemode, men samme om jeg endrer oppløsningen på skjermen så blir det svart skjerm neste gang jeg booter normalt igjen.

 

Har søkt på nettet og i denne tråden, men jeg finner ingen løsning. Har også prøvd å installere skjermkortdriveren i safemode uten at det hjelper.

 

Noen som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar

Clean install av windows 7, svart skjerm ved oppstart. Første oppstart måtte jeg holde inne F8 for å kjøre oppstarten i low-resolution mode, og windows 7 fikk installert seg ferdig, men uansett hva jeg prøver nå så får jeg svart skjerm hvis jeg booter vanlig. Jeg klarer å komme inn hvis jeg booter i safe-mode, men samme hva jeg velger av oppløsning her og selv om jeg har skrudd av alle oppstartsfilene, får jeg svart skjerm når jeg booter.

 

Noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Clean install av windows 7, svart skjerm ved oppstart. Første oppstart måtte jeg holde inne F8 for å kjøre oppstarten i low-resolution mode, og windows 7 fikk installert seg ferdig, men uansett hva jeg prøver nå så får jeg svart skjerm hvis jeg booter vanlig. Jeg klarer å komme inn hvis jeg booter i safe-mode, men samme hva jeg velger av oppløsning her og selv om jeg har skrudd av alle oppstartsfilene, får jeg svart skjerm når jeg booter.

 

Noen som har en løsning på dette?

Prøvd å lagt inn en annen driver?

Lenke til kommentar

Ja har prøvd med forskjellige drivere, men jeg har en misstanke om at det kan være noe med oppløsningen som skjermen ikke tåler. Jeg har prøvd å starte pc'en uten at lcd skjermen er koblet til, men ingenting hjelper. Får kun bootet i safemode

Lenke til kommentar

Har nå gitt meg i kast med W7 Beta igjen.. 7057.. og fått det meste til å fungere veldig bra... Eneste problemene for øyeblikket er:

 

1) Jeg har et GTX 295 kort og 2 skjermer.... med offisielle Windows 7 64-bit beta drivere http://www.nvidia.com/object/win7_x64_181.71_beta.html er det ikke mulig (i hvert fall får ikke jeg det til) å få til dual-screen mode med extended desktop.. får feilmelding "Cannot save settings" eller noe lignende... Noen som har opplevd det samme?

 

Løsningen for meg var å ta siste 64-bits Vista driver - da fikk jeg satt opp dual-screen, men det er kanskje ikke ideellt for:

2) Ved skjermdimming (som ved UAC-vindu etc) blir det veldig mye "blafring" av vinduer frem og tilbake mellom skjermene, og min BenQ G2400WD får til slutt en "out of range"-melding og må skrus av og på igjen... Kan være noe med BenQ'en, men mistenker at Vista-driverne ikke er helt optimale for W7.

 

Noen andre som kjører lignende oppsett W7 64-bit + GTX 295 + dual-screen som kan dele sine erfaringer rundt dette?

 

For øvrig.. et veldig konkret spørsmål:

I Windows display properties eller nVidia kontroll-panel kan man jo sette hva som skal være "primary display" (med tanke på taskbar, startmeny, logon-vindu osv...).

 

Men under boot så viser i hvert fall mitt GTX 295 kun bilde på én skjerm, og det er forsåvidt helt fint, men hva bestemmer hvilken skjerm som benyttes under boot i et dual-screen oppsett? Er de 2 DVI-ut connector'ene likeverdige? Er en "primær"?

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig som skjer i august når prøveperioden utløper? Popper det opp en melding som sier at man ikke kan bruke Windows Seven Beta lengre?

 

Tipper du får beskjed om at "this beta version license has expired" også vil den ikke fungere lengre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...