Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du får sannsynligvis ikke mulighet til å installere på PC'n uansett.

 

lov mener du? Jeg har hatt det før. Men siden skolen oppgraderte internett må man logge seg inn på domene i Windows og ikke i nettleseren. Så jeg måtte gå tilbake til Vista igjen.

 

Når RC 64-bit kommer ut skal jeg høre med IT-avdelingen om det er greit å gjøre dette :)

Lenke til kommentar

Jaja...

 

... tror jeg kaster inn håndkledet med tanke på Windows 7 i denne omgang. Har hatt en god del problemer med spill (delvis kjøring i windowed mode, en del starter ikke i det hele tatt, bluescreens osv) og dual-screen.... :(

 

 

Skulle veldig gjerne fortsatt med det, for det ser veldig, veldig lovende ut, men tror kombinasjonen av ganske ny hardware og beta-operativsystem som det jo er (så på ingen måte rart at det er bugs, driverstøtte er begrenset osv) resulterer i at det er litt som å bygge korthus i stiv kuling det å prøve å få alt til å funke bra... Løser ett problem for å oppdage et nytt et osv..

 

Konfigurasjon jeg har testet på:

Windows 7 64-bit build 7048

Asus P6T Deluxe (6GB OCZ DDR3 PC3-12800)

Intel Core i7-920

Gainward GTX 295

WD Velociraptor 300GB

Samsung Spinpoint 1TB

Seasonic M12D 850W

Antec P182

 

Så blir vel Vista Ultimate 64-bit et halvt års tid... vil føles som et skritt tilbake, men kan (forhåpentligvis) eleminere OS som feilkilde i hvert fall. Ser ut som det er nok småting å ta tak i med GTX 295 på Vista.

 

Blir spennende å følge tråden videre og se folks erfaringer fra nyeste build....og veldig interessert i å høre erfaringene til folk med kombinasjonen W7 (64-bit) + GTX 295 + dual-screen.

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Med build 7057 så har det dukket opp noen finurlige problemer, den siste Win7 GeForce BETA driveren mener at jeg ikke kjører et Windows7 32-bit operativsystem? Og det er tilsynelatende ikke mulighet for å stille inn dimming av display, eller lysstyrke under Power Options?

Lenke til kommentar

Til deg som spurte om spillkompatibiliteten i Win 7 Beta, så kan jeg melde at jeg ikke får Football Manager 2009 til å fungere, ei heller The Hunter. Build 7000 32-bit foreløpig.

 

Compal IFL 90+

15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050

Intel Core 2 Duo Mobile T7100 1.80GHZ 2MB Cache

160GB SATA 5400RPM 2.5"

2,5GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM

NVIDIA® GeForce® 8600M GT 512MB

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Jeg regner ikke med det er en "upgrade" funksjon hvis man bare dytter cd'n i PC'n som allerede kjører vista? Må vel reformattere og legge inn pånytt? Er keen på Windows7, men også bekymret for å få trøbbel med drivere e.l. så jeg ikke får spilt WoW eller andre spill jeg har liggende inne.

 

Jeg oppgraderte fra Vista x64 til 7 build 7000 x64 i går på en Lenovo N200 laptop.

Det gikk helt fint. Eneste er Daemon Tools som ikke virker i Windows 7, men det visste jeg jo.

Ble overasket over at alt av drivere og programmer ser ut til å virke. Alt av brukerfiler og instillinger ble beholdt.

 

Jeg skjønner at du blir oppgitt når det kommer en post med nei og en med ja, uten mer info.

 

Du har ikke tilgang på Norton Ghost eller lignende så kan du ta en komplett backup av harddisken så du kan gå tilbake hvis du ikke er fornøyd med Windows 7? Selv var jeg avhengig av å kunne ghoste fordi jeg installerte w7 på en PC jeg er avhengig av på skolen, så skulle det skje noe, er den tilbake til Vista på et kvarters tid.

Lenke til kommentar

Njeh, tror bare jeg kjører inn W7 på den andre disken og dualbooter dem. Litt kjipern å måtte reinstallere alle mulige spill som bruker registeret, men..

 

Edit: hurmm..linkene i første post virker ikke mere. Hvor finne? torrents?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har noen veldig merkelige problemer ved installasjon av Windows på min Lenovo ThinkPad SL-300..

For det første så ser bildet helt mishandlet ut, farger, nyanser og alt er totalt feilplassert? Hvorfor dette skjer aner jeg ikke, er det samme med Windows Vista og Server 2008 installasjon også.. Bildet er jo helt bra etter installasjon? Men et merkelige problem? Windows logoen som skal komme ved oppstart kommer aldri heller, den fryser ved HVER ENESTE anledning, dette har skjedd med alle build jeg har kjørt? Både 32bit og 64bit? Jeg har oppdatert BIOS og alt, men ikke noe ser ut til å forandre dette?

 

 

Dette er jo helt sære problemer som jeg overhode aldri har opplevd tidligere med noen maskiner, og når jeg legger inn Windows7 med samme disk på min Dell Latitude så er det jo ikke tegn til noen av disse problemene?

 

Det største problemet er dog at jeg aldri får opp valget hvor jeg skal velge mellom de forskjellige utgavene av Windows (Ultimate, Professional osv..), dette dukker opp på Dell maskinen, men aldri på Lenovo maskinen? Og dette er altså med samme disk hvor installasjon taes vi boot fra disk?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...