Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

"Edit: når man skal installere to OSer på forskjellige partisjoner er det beste å installere det eldste først. "

 

Det var det jeg gjorde :) Xp først, så Win7 i går.

 

Altså, akkurat i dette tilfellet betyr det nada for meg om jeg forstår hva boot.ini gjør. Bare jeg får satt det opp skikkelig og fungerende, så er det greit for meg. Så en kjapp guide på dualboot med xp/x7 er alt jeg trenger :)

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, akkurat i dette tilfellet betyr det nada for meg om jeg forstår hva boot.ini gjør. Bare jeg får satt det opp skikkelig og fungerende, så er det greit for meg. Så en kjapp guide på dualboot med xp/x7 er alt jeg trenger :)

Jeg skjønner det, men vanligvis trenger man ikke tenke på dette når man installerer to Windows OSer riktig, som du sier at du har gjort.

Dermed blir det ikke like lett å bare fikse boot.ini, det er litt komplisert, derfor hører egentlig ikke ditt spørsmål inn under denne Windows 7 diskusjonen.

 

Men som sagt, du finner svaret på Google hvis du søker etter den hjelpen du trenger der. :)

Lenke til kommentar

Har både Windows Vista 64bit og Windows 7 64bit (build 7000).

Kan ikke si jeg legger merke til noe raskere maskin i form av verken spilling eller oppstart.

Noen andre som opplever det samme?

 

Kjører Windows(ene) på denne maskinen

 

i7 940 @ 3.66 Ghz

6GB Cas 7 PC 12800 @ 1331 mhz

Velociraptor 300GB HDD

GTX280 (1GB minne)

Lenke til kommentar
Har både Windows Vista 64bit og Windows 7 64bit (build 7000).

Kan ikke si jeg legger merke til noe raskere maskin i form av verken spilling eller oppstart.

Noen andre som opplever det samme?

 

Kjører Windows(ene) på denne maskinen

 

i7 940 @ 3.66 Ghz

6GB Cas 7 PC 12800 @ 1331 mhz

Velociraptor 300GB HDD

GTX280 (1GB minne)

Har Vista Home Premium 64-bit og Windows 7 64-bit (build 7048) og jeg merker heller ingen stor forskjell på disse. Synes nesten at Vistaen fungerer bedre og mer stabilt enn W7. ;)

 

Mine specs:

Asus P5Q SE

Intel P Dual E5200 [email protected]

Kingston HyperX 4gig

Samsung F1 500gig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

har en HP DV5-1095

hadde Vista før, nå W7(7000)

 

merkbar bedere og raskere ytelse, det meste går raskere inkludert oppstart.

eneste er enkelte prog som ikke vil starte, trykker man nok ganger starter det. og at gadget baren klikker ganske ofte, men restarter av seg selv.

 

ellers er alt tipp topp

Lenke til kommentar

Jeg kjører Windows 7 på begge mine PCer nå.

 

Nr1:

 

Dell Inspiron 9400

Intel Centrino Duo @ 2.0

2GB RAM

Nvidia 7900GS

 

Har merket stor ytelseforbedring. Kjører jeg XP på den maskinen begynner den å bli meget seig etter noen uker. Nå har jeg kjørt Win7 på den i 2 mnd tror jeg, og det fugerer fremdeles meget bra. Raskt, og merker stor ytelseforbedring i browsing og åpning av program.

 

Nr2:

Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI 775

Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz Socket775

OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC Dual Channel

 

Ikke brukt denne veldig lenge (kun siden i går), men virker hittil veldig bra. Raskt og har ikke opplevd noen krasj. Satser på å få testet det litt i spill også fremover. PCen booter Lyyyyynkjapt, imotsetning til XP-installen som er kjempetreg, og dette bare noen mnd etter formatering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hadde færre problemer med b7000 enn b7048, så nå er det fram med snippa, så går jeg tilbake til Xp, fram til Win7 kommer ut. Omsider et nytt OS jeg gleder meg til å benytte fullt ut. =)

Lenke til kommentar

Jeg benytter Vista Business 64bit SP2 av en enkelt grunn, kompatibilitet..

Det ble generelt litt for mye trøbbel med Windows7 til at jeg kunne benytte det på min stasjonære maskin, men på min bærbare går det i Windows7 Build 7048, og den vil fortsette å bli re-installert for hver nye build!

 

Må innrømme at forskjellene på Windows7 og Windows Vista er mer merkbare på svakere maskiner, enn på kraftige.

Merket ikke all verdens forskjell på min stasjonære når jeg gikk tilbake til Vista SP2 kontra Windows7, men nå skal det sies at jeg føler Vista må tweakes endel for å nå den samme ytelsen som Windows7 har "out-of-the-box", selv min "super-tweaka" Vista SP2 Business overgår jo ikke Windows7, til tross for Windows7 knapt er tweaket og har alt mulig dilldall aktivert!

 

Nå vil nok Windows7 bare bli bedre og bedre med tiden da, blant annet når drivere blir mer optimaliserte osv..

Lenke til kommentar

På tide å fjerna XP-installasjonen, men eg får det rett og slett ikkje til. Partisjonen kan ikkje slettast/formaterast. Tips til korleis eg skal gå fram?

 

Feilmelding: Windows cannot delete the active system partition on this disk.

 

Dette er altså når eg prøver å sletta XP-partisjonen frå disk management-verktøyet i Win7.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...