Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jissess, nå har jeg brukt store deler av søndagen på å få w7 opp.

 

Først prøvde jeg alle mulige guides og programmer for å boote fra en ny partisjon på en usb disk, det gikk ikke.

Så prøvde jeg flash drive, det gikk til slutt da jeg fant ut at det var en skjult partisjon fra produsenten der jeg måtte slette via custom programvare fra produsenten.

 

Første restart etter installering klarte W7 å komme seg inn og fullføre installasjonen.

Så satt jeg over den gamle disken til prioritet 1 i boot order for å gjøre noen kontoroppgaver i det gamle OS'et.

Når jeg nå setter W7-disken tilbake til prio 1, er det klin umulig for meg å boote W7 igjen, den bare står og blinker i "dos" uten noen feilmelding. Virker som om den ikke takler at jeg midlertidig bytter til en annen bootloader. Har prøvd å sette W7-disken til "active" igjen osv.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nei du trenger ikke touchscreen.

 

Forøvrig synes jeg nesten exploreren virker litt mer ustabil i 7048 enn 7000. Men kan tenkes det er fordi jeg kjører Spyder3 kalibrerings programmvare i bakgrunnen samtidig. Et program jeg ikke fikk til å funke i 7000.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Høyreklikk en hvilken som helst plass på skrivebordet og velg Gadgets i menyen der. Deretter får du velge hvilke gadgets du vil ha og hvor du vil plassere dem.

Lenke til kommentar
LØST:

 

 

Feilpostet

 

I morgen installerer jeg Windows 7 på en splitter ny firekjernersmaskin med 8GB RAM. Oppdateringer vil komme på hvordan betaen takler slikt, skal teste den godt. :)

 

 

Spennende, har kjørt Vista 64Bit med 8Gb Ram og Quad Core på 3Ghz, funker fett det, tror begrensingene ligger i harddiskene.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Har "problemer" med webkameraet mitt (Acer CrystalEye). Det blir installert, men har ikkje programvare til å køyra det. Dette blei installert automatisk i XP/Vista. Har Win7 nokre smarte løysingar for webcam?

 

Du har jo softwaren som du får lastet ned fra Acer sine sider. Ellers kan du bruke www.cameroid.com

Lenke til kommentar
Har "problemer" med webkameraet mitt (Acer CrystalEye). Det blir installert, men har ikkje programvare til å køyra det. Dette blei installert automatisk i XP/Vista. Har Win7 nokre smarte løysingar for webcam?

 

Du har jo softwaren som du får lastet ned fra Acer sine sider. Ellers kan du bruke www.cameroid.com

 

Fann ingen software på Acer sine sider. Cameroid er jo kun websoftware. Nokon som har ein installasjon å anbefala?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...