Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
beta nøkkel finner du på første siden

 

 

 

har testet 64bit version, flere programmer jeg bruker fungerte ikke, så tilbake til 32bit.........

 

Ehm, hva slags programmer er det snakk om?

En ting er at noen programmer ikke fungerer i Windows7, men at 32bit programmer som virker i Windows 7 32bit ser jeg nærmest ingen grunn til at ikke skal fungere i Windows7 64bit? Det høres merkelig ut?

 

Eneste jeg har vært borti av 32bit applikasjoner som sliter i 64bit Windows er Anti-Virus / Firewall / Anti-Spyware og den slags.

 

Noen som får mindre score i forskjellige 3d applikasjoner?

 

Jeg kjører Windows 7 64-bit. Scorer lavere i 3dmark Vantage på både

grafikkort, CPU og totalsum.

 

Scorte 14768 med Vista 64bit, men bare 13103 med Windows 7 64bit.

Har oppdaterte drivere.

 

Hvilken driver kjører du?

Lenke til kommentar
Finnes det en tråd over programmer som fungerer/ikke fungerer under Win7?..

 

Eller er det spredd over disse 150+ sidene? :)

Det forandrer seg vel etterhvert som flere builds blir sluppet.

Spør heller de som har testet den nyeste builden om hva slags programmer som ikke fungerer, noe jeg ikke tror er et stort problem.

Testen den offisielle betaen som ble sluppet og alt (bortsett fra daemon tools) funket for min del.

 

Du må nok søke på det programmet du lurer på og se hva som således kommer fram. :)

Lenke til kommentar
Finnes det en tråd over programmer som fungerer/ikke fungerer under Win7?..

 

Eller er det spredd over disse 150+ sidene? :)

Det forandrer seg vel etterhvert som flere builds blir sluppet.

Spør heller de som har testet den nyeste builden om hva slags programmer som ikke fungerer, noe jeg ikke tror er et stort problem.

Testen den offisielle betaen som ble sluppet og alt (bortsett fra daemon tools) funket for min del.

 

Du må nok søke på det programmet du lurer på og se hva som således kommer fram. :)

Hehe.. ok..

 

Da har jeg et konkret spørsmål: Fungerer Comodo Firewall?

 

Det sies vel at brannmur til Win7 skal bli bedre, men jeg liker å ha litt bedre kontroll (og sikkerhet) en vanlig brannmur ga på Vista/XP i hvert fall...

 

Evt. noen som har anbefaling på noe som fungerer?

Lenke til kommentar
beta nøkkel finner du på første siden

 

 

 

har testet 64bit version, flere programmer jeg bruker fungerte ikke, så tilbake til 32bit.........

 

Ehm, hva slags programmer er det snakk om?

En ting er at noen programmer ikke fungerer i Windows7, men at 32bit programmer som virker i Windows 7 32bit ser jeg nærmest ingen grunn til at ikke skal fungere i Windows7 64bit? Det høres merkelig ut?

 

Eneste jeg har vært borti av 32bit applikasjoner som sliter i 64bit Windows er Anti-Virus / Firewall / Anti-Spyware og den slags.

 

Noen som får mindre score i forskjellige 3d applikasjoner?

 

Jeg kjører Windows 7 64-bit. Scorer lavere i 3dmark Vantage på både

grafikkort, CPU og totalsum.

 

Scorte 14768 med Vista 64bit, men bare 13103 med Windows 7 64bit.

Har oppdaterte drivere.

 

Hvilken driver kjører du?

 

 

Flere små programmer som jeg prøvde fikk jeg beskjed om ikke støttet 64bit, som hotspot shield

 

også norsk tipping leseren ble det mye tull med....funker klokkerent på 32bit

 

så holder meg unna 64bit version til RTM kommer

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Det er vel strengt tatt ikke lov å dele slik info på diskusjon.no. Men hva vet vel jeg.. :whistle:

 

Hehe, tenkte det samme først, men med tanke på at det er en betaversjon, og fritt for alle å bruke, så er det vel ikke ulovlig? Arrester meg om jeg tar feil? :p

 

I og med at denne versjonen er lekket, så er den ikke fri for alle å bruke ;)

Lenke til kommentar
Det er vel strengt tatt ikke lov å dele slik info på diskusjon.no. Men hva vet vel jeg.. :whistle:

 

Hehe, tenkte det samme først, men med tanke på at det er en betaversjon, og fritt for alle å bruke, så er det vel ikke ulovlig? Arrester meg om jeg tar feil? :p

 

I og med at denne versjonen er lekket, så er den ikke fri for alle å bruke ;)

 

Ah, sant nok. Beklager isåfall :p

Lenke til kommentar

Har hatt noen problemer på min bærbare (Lenovo ThinkPad SL-300) med flere builds nå (fra build 6802 -- 7022, både 32bit og 64bit).

 

Problemene er som følger:

 

- Mitt trådløse Intel WiFi 5100 nettverskort sliter med å plukke opp ny IP-adresse, selv om jeg ikke kjører statisk-IP (bare statisk-DNS) så plukker den ikke opp ny IP-adresse på nye nettverk? Jeg må faktisk enten restarte maskinen, eller re-aktivere det trådløse kortet for at den skal plukke ny IP-adresse? Den beholder f.eks min 192.168.0.xxx adresse, selv om jeg kobler den opp til en ny router som deler ut 192.168.1.xxx adresser?

 

- Har hatt helsikes mange problemer med "rettigheter", til tross for at jeg har tatt over hoved-administrator brukeren i Windows7 og benytter meg av denne for å unngå slike problemer (dette fungerer flott i Vista) så opplever jeg ved flere anledninger at jeg ikke kan lagre exe filer direkte på skrivebordet ved nedlasting fra Firefox osv..? Mens to dager etterpå kan det plutselig fungere igjen? Og når jeg tar eierskap av hele disken, samtlige filer osv.. og gir meg alle mulige rettigheter så får jeg tilsynelatende knapt lov til å slette noe som helst på disken lengre?

 

 

Sistnevnte er jo det desidert mest irriterende og gjør at jeg nesten får lyst til å hive maskinen ut av vindu!

Og ja, disse problemene har dukket opp ved flere builds og både 32bit og 64bit og nå senest i build 7022.

 

Tidvis så sliter Media Player Classic noe voldsomt med ytelsen? Hvorfor aner jeg ikke, har samme codec packs osv som jeg alltid har hatt og i Vista og XP har det aldri vært i nærheten av noen problemer ved video-avspilling, mens tidvis er ikke lyd / bilde synkronisert overhode under Windows7?

 

Firefox sliter også tidvis med nedlastinger hvor nedlastingen rett og slett fryser seg, den står der og ser ut til å kjøre, men den beveger seg rett og slett ikke? Trykker jeg på pause knappen og resumer rett etterpå igjen så fortsetter den?

Lenke til kommentar

Forøvrig sliter endel nett-tjenester osv.. med Windows Media Player 12, blant annet får jeg ikke bilde på webtv.tv2.no om jeg forsøker å benytte meg av Windows Media Player som avspiller istedenfor Silverlight? Firefox ser også ut til å tidvis ikke samkjøre seg med Windows Media Player 12.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Noen som får mindre score i forskjellige 3d applikasjoner?

 

Jeg kjører Windows 7 64-bit. Scorer lavere i 3dmark Vantage på både

grafikkort, CPU og totalsum.

 

Scorte 14768 med Vista 64bit, men bare 13103 med Windows 7 64bit.

Har oppdaterte drivere.

 

Hvilken driver kjører du?

 

Skjermkort driver:182.06 Windows Vista 64 bit versjonen.

CPUen skal jo ikke score lavere uansett. Fikk 50 787 med Vista 64bit

og 48 793 med Windows 7 64bit.

Lenke til kommentar

vil ikke si at antivirus er sløs av ressurser, jeg bruker avg å jeg har slått av slik at den søker av seg selv og da bruker den ingen prossesorkravt, kun bittelitt ram. så når jeg søker setter jeg den bare på natta og stiller in at den skal skru seg av når den er ferdig.

 

har w7 32 bit bruker avg fungerer bra det.

Lenke til kommentar
Jeg syns AV er sløs av resurser. Selv har jeg ikke brukt antivirus på 1 år og jeg sjekket (installerte >kjørte antivirus > avinstallerte) jeg pcn. Og jeg hadde null virus :) Skjønner ikke hvordan folk kan få :p i never get..

 

Men Avast er alltid en vinner :thumbup:

Avast har ikke "suite" med antivir og firewall i en

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...