Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Yay.. Win7 får støtte for Quicktime, altså .mov og dermed er det vel ikke lenge før vi hører om et søksmål fra Apple tenker jeg. Ikke at jeg skjønner hvorfor et eventuelt søksmål skal komme, men i kjent stil, så blir det nok baluba. :ermm:

 

Kanskje det har vært nevnt før, men så ikke noe om det her så.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De var den ledende medieavspilleren med ra, ram, formatene som dominerte nettet på lyd og video men så var programmet deres så bloated at folk unngikk den og samtidig ble windows media player inkludert i windows også har du winamp og mange andre gratis alternativer tok over.

Samme med ICQ. Husker alle brukte ICQ før i tiden, men så ble det så jævla bloatware at alle gikk over til Windows Messenger istedet. Hadde litt håpet at alle hadde gått over til gTalk siden msn begynner å bli litt vel bloaty den og, men ser ikke sånn ut foreløpig.

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Software_bloat

 

Software bloat, also known as bloatware or elephantware[1], is a term used in both a neutral and disparaging sense, to describe the tendency of newer computer programs to be larger, or to use larger amounts of system resources (mass storage space, processing power or memory) than necessary for the same or similar benefits from older versions to its users. Additionally, the term bloatware is used in common language for pre-installed, huge software bundles, mostly consisting of demos and trial ware.

Lenke til kommentar
De var den ledende medieavspilleren med ra, ram, formatene som dominerte nettet på lyd og video men så var programmet deres så bloated at folk unngikk den og samtidig ble windows media player inkludert i windows også har du winamp og mange andre gratis alternativer tok over.

Samme med ICQ. Husker alle brukte ICQ før i tiden, men så ble det så jævla bloatware at alle gikk over til Windows Messenger istedet. Hadde litt håpet at alle hadde gått over til gTalk siden msn begynner å bli litt vel bloaty den og, men ser ikke sånn ut foreløpig.

 

Var vel mer at MSN ble integrert i windows softwaren og det ble mer naturlig å bruke det siden det var rett foran øyene deres....

 

 

samme var det vel med Netscape....tok natten den også når explorer ble windows standard

Lenke til kommentar

Netscape og modem ja. Husker de "gode tidene". Hadde 28.2kbit modem og 386, det var saker det:P

 

Men for morroskyld la jeg inn en rc utgave av vista, Fant igjen en gammel cd jeg hadde liggende. Skal si det var forskjell på beta w7 og den betaen der. Fikk en Windows Millenium følelse av vista :dribble:

 

Har hatt W7 på hovedmaskinen en stund og bytter aldri tilbake til vista igjen. Selv i testfasen føler jeg alt er bedre til mitt bruk. Har enda ikke hatt noen krasj eller feil i min daglige bruk. Har jeg hatt flaks eller opplever flere at W7 kan bli noe bra?

Lenke til kommentar
Netscape og modem ja. Husker de "gode tidene". Hadde 28.2kbit modem og 386, det var saker det:P

 

Men for morroskyld la jeg inn en rc utgave av vista, Fant igjen en gammel cd jeg hadde liggende. Skal si det var forskjell på beta w7 og den betaen der. Fikk en Windows Millenium følelse av vista :dribble:

 

Har hatt W7 på hovedmaskinen en stund og bytter aldri tilbake til vista igjen. Selv i testfasen føler jeg alt er bedre til mitt bruk. Har enda ikke hatt noen krasj eller feil i min daglige bruk. Har jeg hatt flaks eller opplever flere at W7 kan bli noe bra?

 

... og tenk på nedlastingstidene, mann! En fil på 5 MB var big deal å få lastet ned med modem. Jeg brukte vanlig telefonforbindelse, men ble syk ettter å få ISDN da jeg så en nabo surfe og laste ned med ISDN. Men jeg lot være.

 

Så kom kabelselskapet (det som heter Get nå) med bredbånd, og det slo jeg til på, etter å ha latt meg imponere. Dessverre var det ikke alltid så veldig stabilt, og etter en del år med kabel, var jeg så forbanna fed up, at jeg skiftet til NextGenTel, som da var ferdig med "barnesykdommene" de hadde fått mye kritikk for. Da gikk alt så meget bedre. Jeg betalte regningene, og NGT leverte varene. Altså slik det skal være.

 

Tilbake til Win 7: Jeg har hatt ett problem med Win 7; det var da jeg optimerte skjerminnstillingene. Det er jo et eget program for det i Win 7. Da skjærte det seg litt, men jeg gjenopprettet til siste fungerende maskinvarekofigurasjon.

 

Har ikke brukt Win 7 mye, kun noen timer i uka, men det har i alle fall fungert fint. Gleder meg til det kommer i salg. I mellomtiden er det mulig jeg laster ned Release Candidate og prøver den. Den skal visstnok være åpen for alle.

 

Var en stund kjempehypp på å prøve Win 7 på Acer One, men har lagt det på hylla.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Noen som har fått Battlefield 2 til å kjøre på Windows 7? Jeg har prøvd forgjeves å få det til å fungere, men får bare opp denne:

 

Please insert Battlefield 2 Install Disc and select OK to retry.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen som har fått Battlefield 2 til å kjøre på Windows 7? Jeg har prøvd forgjeves å få det til å fungere, men får bare opp denne:

 

Please insert Battlefield 2 Install Disc and select OK to retry.

 

Kjører helt fint BF2 her.

 

Du har selvfølgelig prøvd å sette i CDen og trykke OK? Hva skjer da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...