Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789
så hvis man laster ned en rc så får man altså et gratis os.

 

neppe, er nok slik det er på betaen at den blir ubrukelig etter en viss dato.

men man kan jo pirate RTM versjoner også

Lenke til kommentar

jeg har fått lasta ned w7 beta 7000, men det jeg lurer på er om det egentlig er w7 for når jeg lasta det ned kom antivirusen med en advarsel om at det var noe virus ellernoe sånt der så da er spørsmålet om noen kan nevne filene man skal ha og navnet på dem og sånt så jeg kan sjekke om det er riktig? vil ikke ta noen sjanser.(kort sagt jeg vil vite om det er det den utgir seg for)

Lenke til kommentar
jeg har lasta ned w7 og lurer på når jeg skal innstallere om jeg kan bruke den andre delen av harddisken som allerede er innpå vista til å installere w7. jeg vil helst også ha tilgang på c med alle program og sånt er dette mulig?

 

Mulig jeg misforstår deg, men...

 

Slik jeg har forstått det, vil du ha Win 7 på C:

 

Win 7 må installeres på C: alene, og dermed betyr det at du enten

1. oppgraderer fra Vista, (og beholder lagrede filer på C:) eller

2. installerer Win 7 ved å formatere C: på nytt (og mister alt som er lagret fra før)

 

Under installasjonen kan du velge mellom det jeg har skrevet i punkt 1 og 2 ovenfor.

 

 

Alternativt kan du installere Win 7 på D: (se under): . Når du da starter Win 7, vil D:-stasjonen hete C:, og du får dermed ikke tilgang til det som er C: når du kjører VIsta.

 

Dersom harddisken allerede er partisjonert (delt) inn i C: og D:, må du sjekke at det er nok plass på D: til å installere Win 7 der.

 

Dersom ikke, må du bruke et partisjoneringsprogram til å dele harddisken i to deler (eller flere, om ønskelig).

Lenke til kommentar
det jeg vil er å installere w7 på en del på 140 gb som var sånn da jeg kjøpte pcen, men jeg vil ikke miste noen ting på harddisk c som vistan er på. det jeg også vil gjøre er å kunne bruke alle programmene og ha tilgang til alle filene og sånt på både w7 og vista

 

Virker ikke som du er særlig datakyndig.

 

1. Du får ikke automatisk alle eksisterende progremmer i din Vista migrert over til et nytt operativsystem som du legger på en alternativ partisjon.

 

2. Windows 7 Build 7000 er et operativsystem i en beta fase uansett hva folk sier om hvor bra og stabilt det er p.t.

 

3. Informasjon om Win7 finner du her:

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/

Les FAQ og "Installing Instructions" og merk deg

 

"What you need to know before installing the Beta"

Thank you for participating in the Windows 7 Beta. To help make sure you have a great experience, please read this section before you install the software—even if you've previously been a beta tester.

 

The Windows 7 Beta is a pre-release version of Windows. While we consider this a stable and high-quality beta, it's not the finished product. It could crash your computer or cause you to lose important files or information.

 

The Beta will stop working on August 1, 2009. To continue using your PC, please be prepared to reinstall a prior version of Windows or a subsequent release of Windows 7 before the expiration date. You won't be able to upgrade from the Beta to the final retail version of Windows 7.

 

 

Please do...

 

Do install the Beta only on a dedicated test computer.

 

Do prepare a recovery disc. A recovery disc restores your computer to its out-of-the-box state. Most computers come with one. If yours didn't, contact your PC maker.

 

Do download the Release Notes. Release Notes provide important information that you should know before installing and using Windows 7. You should familiarize yourself with all of the known issues in this document prior to installing the software. For example, the Release Notes describe a bug in which MP3 files may become corrupted and provide information on mitigating risk.

 

 

Please don't...

 

Don't install the Beta if you're uncomfortable troubleshooting your own PC problems. Microsoft does not provide technical support for the Windows 7 Beta.

 

Don't install the Beta on your primary home or work computer. Microsoft is not responsible for downtime stemming from the Windows 7 Beta.

 

 

 

 

Synes du skal droppe det før du gjør noe du angrer på.

Eller få noen kyndige hjem til deg som kan installere et windows multiboot miljø for deg , og ta nødvendige forholdsregler føre du/dere setter igang.

 

 

Se også viktig installasjons informasjon på betaforumet her:

http://social.technet.microsoft.com/Forums...nstall/threads/

 

Merk deg tråden "Before installing the Windows 7 Beta - Possible corruption of MP3 files"

by Anthony_Mann on 8. januar 2009 03:37:12

Lenke til kommentar
det jeg vil er å installere w7 på en del på 140 gb som var sånn da jeg kjøpte pcen, men jeg vil ikke miste noen ting på harddisk c som vistan er på. det jeg også vil gjøre er å kunne bruke alle programmene og ha tilgang til alle filene og sånt på både w7 og vista

Du har 2 partisjoner, om jeg forstår deg rett. (f.eks C: og D:)

Du har Vista på C:

Du vil ha Win7 på D:

 

Hvis du har noe på D: nå, vil det bli sletta, alt sammen. Ta backup.

Hvis ikke, bare brenn ut ISO fila på en dvd, og start pcn på nytt.

Så installerer du Windows 7, og velger D: partisjonen, når du får spørsmål om det.

 

Installasjonen KAN ta litt tid å starte. Første gang for meg gikk den rett inn, andre, tredje og fjerde gang tok det rundt 15-25min før jeg var helt inne i install options. (der du velger partisjon etc)

 

Men, hvis du ikke vil ha risken i å miste noe, la vær ;)

Lenke til kommentar

Jeg har fått noen store problemer med internet explorer. Den vil plutselig ikke la seg bruke. Jeg bruker Opera men jeg ser at windows update, MSN, WOW installer og Steam er avhengig av IE, finner ingen muligheter for reinstallasjon eller fjerning av IE. Hva i huleste skal jeg gjøre nå? Har nullstilt alle instillinger i ie og ingenting hjelper. Har byttet til Pidgin som msn-klient men sliter med alt annet. Blant annet 4 oppdateringer jeg ikke får lastet ned.

 

Hva nå?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...