Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Har et spørsmål jeg ikke gidder å google :p Har hatt win 7 en god stund nå, men ser meg nødt til å ha XP i tillegg pga manglende støtte for diverse eldre programmer i windows 7.

 

Har 1 fysisk disk i pcen med to partisjoner, 1 med win 7 og en som er tom. Hva vil skje hvis jeg nå legger inn XP på den tomme partisjonen? Etter mine erfaringer burde det vel ikke skje annet enn at jeg får opp valget mellom win 7 og XP under boot?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fra 10januar til 12 februar?

nei, jeg hadde tenkt til å laste ned etter ferien kom hjem 14 februar, men da var det tydeligvis for seint. :cry:

 

Du kan prøve å gå på findfiles.com

Legg inn i søkefeltet:

7000.0.081212-1400_client_en-us_Ultimate-GB1CULFRE_EN_DVD.iso

 

Overnevnte er offisiell beta 7000 32bits , size skal være 2.44GB

 

 

For 64bits benytt søkenavn:

7000.0.081212-1400_client_en-us_Ultimate-GB1CULXFRE_EN_DVD.ISO

SSize skal være 3.15GB

valgte den fjerde som var den eneste som funka, men er dette lovlig?

 

En ISO som lå ute for hele verden med nedlastingslenk fra microsofts servere frem til 12/2-09 kan vel ikke akkurat kategoriseres som ulovlig nedlasning fra et annet "levende" ftp mirror.

Det de sier derimot at "sign-up program" som public beta tester er over og det er som resultat av dette at lenken er fjernet.

Lenke til kommentar

Så hvis en helt ny mobilbutikk sier at de gir ut så mange gratis <sett inn navnet på populær telefonmodell> som de greier i løpet av sine fem første åpne minutter, så kan man etter seks minutter komme og forsyne seg fritt? For det var jo gratis/lovlig i sted?

 

February 12th: Starting at 9am Pacific Time all downloads will no longer be available for the Windows 7 Beta. If you have not finished your download, you will be unable to do so.
Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Du kan ikke sammenligne dette med fysiske produkter. MS har alt å tjene på at så mange som mulig bruker et beta-OS da det vil bringe frem flere problemer de kan få løst.

 

vell.. de gjør jo smart i å ikke la folk laste ned en gammel build for å teste. de får feedback på de samme problemene gang på gang om jeg ikke tar feil. det er nok lurt å vente til 10.04.09 for å få en release candidate istede for en beta.

Lenke til kommentar
Du kan ikke sammenligne dette med fysiske produkter. MS har alt å tjene på at så mange som mulig bruker et beta-OS da det vil bringe frem flere problemer de kan få løst.

 

vell.. de gjør jo smart i å ikke la folk laste ned en gammel build for å teste. de får feedback på de samme problemene gang på gang om jeg ikke tar feil. det er nok lurt å vente til 10.04.09 for å få en release candidate istede for en beta.

hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Så hvis en helt ny mobilbutikk sier at de gir ut så mange gratis <sett inn navnet på populær telefonmodell> som de greier i løpet av sine fem første åpne minutter, så kan man etter seks minutter komme og forsyne seg fritt? For det var jo gratis/lovlig i sted?

 

February 12th: Starting at 9am Pacific Time all downloads will no longer be available for the Windows 7 Beta. If you have not finished your download, you will be unable to do so.

 

Lovlighet går på bruk og lisens (key). Ikke selve media kitet (ISO) av en nå foreldet beta.

 

However ..

Quote:

Windows 7 Beta

Sorry, Windows 7 Beta downloads are no longer available. You can still register for a product key or look up the key you've already gotten. To look up your product key, just pick your version and language below, and click Go. From there, sign in with your Windows Live ID, and your product key will appear on the next page.

http://www.microsoft.com/windows/windows-7...a-download.aspx

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Har et spørsmål jeg ikke gidder å google :p Har hatt win 7 en god stund nå, men ser meg nødt til å ha XP i tillegg pga manglende støtte for diverse eldre programmer i windows 7.

 

Har 1 fysisk disk i pcen med to partisjoner, 1 med win 7 og en som er tom. Hva vil skje hvis jeg nå legger inn XP på den tomme partisjonen? Etter mine erfaringer burde det vel ikke skje annet enn at jeg får opp valget mellom win 7 og XP under boot?

 

 

FYI fungerte det ikke å legge inn XP etter windows 7. Prøvde 4 forskjellige CDer og alle gav "Error loading operating system" under boot. Installerte derimot Vista uten problemer så nå funker dualbooten som den skal. Litt synd at det ikke går an å legge inn XP etter man har lagt inn Win 7.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...