michael691 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hmm W7 eller Vista SP2? Er redd internetten på skolen ikke fungerer hvis jeg installerer W7 siden man må skrive domene navn osv Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Nyeste builden til 7 er det beste operativsystemet jeg noen gang har prøvd! Alle drivere, bortsett fra grafikkdrivere ble funnet selv. Ytelsen kunne ikke vært bedre omtrent, selv med alle visuelle effekter aktivert. Lyden og opptaksenheten som ikke har funket særlig bra i noe OS, funker perfekt i 7. Ikke noe trøbbel med noen programmer. Et stort glis er rundt munnen min i dag! Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Nyeste builden til 7 er det beste operativsystemet jeg noen gang har prøvd! Alle drivere, bortsett fra grafikkdrivere ble funnet selv. Ytelsen kunne ikke vært bedre omtrent, selv med alle visuelle effekter aktivert. Lyden og opptaksenheten som ikke har funket særlig bra i noe OS, funker perfekt i 7. Ikke noe trøbbel med noen programmer. Et stort glis er rundt munnen min i dag! Ja la oss håpe at MS enndelig har fått det til denne gang, selv om det bare er Pre beta og Beta utgaver ute så lover det godt Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 I morra (når tentamen er ferdig), skal jeg såååå formatere til nyeste build! =D Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Denne builden er perfekt. Kan ikke skjønne at den skal bli noe bedre før release... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Denne builden er perfekt. Kan ikke skjønne at den skal bli noe bedre før release... Det blir den nok. La oss bare håpe det ikke skjer det samme som med Vista sin final i forhold til beta. Men jeg tror ikke MS gjør denne feilen flere ganger. Åpenheten rundt Windows 7 med folket er et godt tegn på det motsatte. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 De kan godt fjerne en hel haug med services, og forkorte shutdown og boot-tid masse. De har jo sagt 15 sekunder før, selv om dette er svært lite sannsynlig. Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) De kan godt fjerne en hel haug med services, og forkorte shutdown og boot-tid masse. De har jo sagt 15 sekunder før, selv om dette er svært lite sannsynlig. 15 sekunder? Må vel være på å laste selve operativsystemet etter P.O.S.T det, for PC'en min bruker sikkert 30 sek bare på det ^^ Er det forresten noen som har noen changelog til den nye builden? Endret 9. desember 2008 av LooperNor Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 00:15 - POST 00:16 - 1:30 - Laster inn og slikt 1:31 Desktop er oppe. 1:45 Alle ikoner og alt er klart. Sånn er det nå hvert fall. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Hehe, min POST tar 21sek (7hdd+2brennere) VISTA load 17sek skrivebord 100% klart 9sek etter dette. Edit: Måtte bare prøve en sammenligning med Vista.. Mulig min er kjappere pga 4,3ghz og en ganske så clean vista install... Endret 9. desember 2008 av SLiks Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Denne builden er perfekt. Kan ikke skjønne at den skal bli noe bedre før release... Det blir den nok. La oss bare håpe det ikke skjer det samme som med Vista sin final i forhold til beta. Men jeg tror ikke MS gjør denne feilen flere ganger. Åpenheten rundt Windows 7 med folket er et godt tegn på det motsatte. Jeg håper de fikser nettverksgreia. Jeg får ikke koblet til de delte harddiskene i 7. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Hehe, min POST tar 21sek (7hdd+2brennere)VISTA load 17sek skrivebord 100% klart 9sek etter dette. Edit: Måtte bare prøve en sammenligning med Vista.. Mulig min er kjappere pga 4,3ghz og en ganske så clean vista install... Jeg har en søppel-laptop fra andre verdenskrig, så du ligger jo litt bedre an enn meg. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Da er også jeg oppe og går med den nye builden, og jeg er virkelig imponert over hvor gjenomført alt virker til å fortsatt ikke være i beta! Jeg liker ikke docken i OS X, og iom at den nye oppgavelinjen funksjonsmessig ligner litt hadde jeg ikke trodd jeg kom til å like den. Det tok imidlertid ikke så lang tid før den falt i smak. Den er litt for høy etter min smak, men det kommer vel noen snasne minimalistiske temaer når 7 nærmer seg release. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvorfor har jeg på følelsen at BETA1 blir første builden som passerer build 7.xx?v Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvordan er det tryggest å innstallere win7 egentlig? Uten å risikere at WinXp tar skade. Og med mulighet for å avinstallere win7 etterpå? bootup-program eller noe sånt? forslag? For windows bestemmer jo selv hvilken partisjon den booter på... Og windowsen som bestemmer det, er den nyeste? Så når jeg sletter win7, så...? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvordan er farten her i forhold til XP? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Hvordan er farten her i forhold til XP? Raskere og mye mer stabil. Den viser også riktige tider når den kopierer og overfører filer, i motsetning til XP. Og til Axefjord: Å prøve virtualisering i Vmware er nok det tryggeste da, men da mister du jo utrolig mye ytelse. Så jeg foreslår at du partisjonerer disken din i 2 deler. På C: kan du ha XP, og på D: kan du ha 7. Dette er bare eksempler. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 XP har alltid for min del hatt veldig kjapp oppstart. Kjørte dualboot med xp før, og da var tiden det tok fra jeg trykka knappen på pcen til den var klar på skrivebordet 38sek. Så det er vel bare å trekke fra mine 20-21sek POST.. (POSTen kan bli kortere om man trykker en tast når den søker etter E-sata disker) Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg er faktisk veldig spent på Windows 7. Kan det være versjonen som får brukket XP ut av mine kalde, døde hender? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Så jeg foreslår at du partisjonerer disken din i 2 deler. På C: kan du ha XP, og på D: kan du ha 7. Dette er bare eksempler. Joda, men er redd oppstartsinformasjonen(bootsector?) blir liggende på win7-partisjonen... når jeg formaterer win7, er jeg redd winxp ikke booter lengre... Altså at winxp fortsatt ligger på c, men at maskinen ikke booter fra c? Jeg har endret "primary partition" ellerno før med partitionmagic, men det er jo litt knotete... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg