kewell79 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Syntes Windows7 har blitt veldig bra når det kommer til å la deg fjerne ting du ikke ønsker, ble positivt overrasket da jeg med build 7022 kunne velge å fjerne Windows Media Player, Windows Media Center osv.. som jeg ikke har behov for hvor finner jeg det valget? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Control Panel --> Programs and features --> Turn Windows Features on or off --> Her har du en liste med mye rart, og i build 7022 ser jeg "Media Playback Applications" som jeg kan sverge på at jeg ikke så der i build 7000? Og under der ligger blant annet Windows Media Player og Media Center Endret 16. februar 2009 av RamGuy Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Installerte windows 7 nå, og la merke til en litt rar ting. Den klarer å finne det trådløse nettverket mitt uten at det er koblet til ett trådløst nettverkskort? Har ett asus m2n32 hovedkort uten den trådløse senderen koblet til, og alikevel klarer den å finne og koble seg opp mot nettverket. Aldri brukt trådløs på den maskinen før, alltid kablet, men dette skjedde verken i xp, vista eller ubuntu. Noen som vet hvorfor? Trodde ikke den lille pluggen i hovedkortet klarte å ta inn trådløse signaler? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det du kopler til er kun ekstern antenne. Det er fullt mulig å ta inn radio signaler (hvis sterke nok) uten. At win7 automatisk finner denne enheten og aut legger inn drivere er jo bare positivt. Siden du har den aktiv (ikke disablet eller tatt ut). USB910_WFGBT addon module (datterkort) på hovedkortet kan du isåfall "plugge ut" om du ikke skal ha den ibruk. Du finner ikke noe i BIOS at den kan deaktiveres der siden kortet/modulen står plugget i USB9_10 port headeren på hovedkortet og blir funnet som en plug&play usb "tingy". Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Viften på min samboers maskin går utrolig mye mer nå med Win7 enn med Vista. På min maskin var det motsatt. Har noen andre forslag enn oppdatering av BIOS og drivere? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Viften på min samboers maskin går utrolig mye mer nå med Win7 enn med Vista. På min maskin var det motsatt. Har noen andre forslag enn oppdatering av BIOS og drivere? Har akkurat det samme problemet, vifta lager lyd som f i W7 forhold til Vista Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Viften på min samboers maskin går utrolig mye mer nå med Win7 enn med Vista. På min maskin var det motsatt. Har noen andre forslag enn oppdatering av BIOS og drivere? Har akkurat det samme problemet, vifta lager lyd som f i W7 forhold til Vista Viftehastigheten øker som regel med CPU-belastningen, dersom det ikke er noen spesiell viftestyringslogikk inne i bildet, da. Noe deres Vista-PC'er har, men som W7 ikke har? Sjekk om det er noen spesielle prosesser eller services som belaster CPU'en mye når dere ikke gjør noe med PC'en; dvs. når den går på "tomgang". Det er vel også slik at W7 vil sette igang med å indeksere alle filene på disken, så kanskje det er dette den holder på med? I så fall vil det avta når indekseringen er ferdig. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Men er det slik at det er kun 32bits versjoner av nye builds? eller er det vi som ikke finner dem til x64... Snabel. bump Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har bare sett 32bit foreløpig, men regner med det kommer med rc1. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Kjipt då for alle oss som har hatt build 7000 64 bit og som vil teste nyere build... Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har 7000 32-bit. Hvordan kan jeg enklest mulig oppdatere til noe nyere? Og er det vits? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Vurder selv: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13099093 Og du oppdaterer enklest mulig ved å formatere din nåværende Win7-partisjon og installere build 7022 der i stedet. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hvis hp recovery dvd inneholder vista, så setter du inn dvd'en under oppstart. takk for svar, kommer til å kjøre w7 som primæroprativsystem når jeg får pcen tilbake forhåpentligvis ut i uka. ja har hp recovery dvd som jeg brente ut med det medfølgende programet. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hvordan formaterer jeg enklest mulig bare en partisjon? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Start -> kjør -> format X: Der "X" er stasjonsbokstaven. Men anbefaler heller start -> kjør -> diskmgmt.msc -> høyreklikk på partisjonen -> formater -> huk av for hurtigformater -> start. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Eller bare åpne min datamaskin, velg partisjon, høyreklikk og velg formater... Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Var da fælt så enkelt vi skulle gjøre det da. Build 7022 er hentet, regner med å oppdatere i ettermiddag. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 leste litt grovt om build 7022, hva er den primære forskjellen? er den blitt enda mer stabil? er den raskere? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Sukk....les lenger oppe på DENNE siden i tråden. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Sukk....les lenger oppe på DENNE siden i tråden. det der viste jeg fra før av, men det jeg retter til er det andre merkbare ting...? Endret 16. februar 2009 av ole_marius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg