Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kompitabelhets modusen i windows er jo bare tull.. det som ikke funker, pleier heller ikke å funke i kompitabelhets modus.. eneste måten jeg fikk spille C&C 95 på var å spille det på en ubuntu maskin med wine. funker ikke i windows, med mindre du har 95/98(se)/millenium.

Har du prøvd å kjøre det med DosBox?

Command & Conquer (1995) er 100% supported ifølge games lista.

Lenke til kommentar

Nero 8.1.1.0 micro funker toppers :D

Eller så kan du innstalere win 7 uten å ha det på dvd også...gjort det selv 2 ganger nå

Bare mounte iso fil i poweriso og innstalere

Tester win7 build 7022 med den key jeg fikk fra beta 1, litt trist at det ikke er noen 64bits versjon av den, men ie8 funker mye bedre i denne builden enn i 7000 og windowsen virker raskere og bedre

Lenke til kommentar
Tester win7 build 7022 med den key jeg fikk fra beta 1, litt trist at det ikke er noen 64bits versjon av den, men ie8 funker mye bedre i denne builden enn i 7000 og windowsen virker raskere og bedre

Hrmf, nå må dere slutte å friste meg med build 7022 når jeg egentlig skulle vente til ny 64bit-lekkasje. Blir vel til at jeg laster ned og installerer 7022 i dag og dermed utsetter oppgaven jeg egentlig skal holde på med noen timer til. Noen gi meg viljestyrke til å la vær. :p

Cleaf: Mulige feilkilder er 1) feil med kildefilen, 2) feil med din fil på grunn av noe galt under nedlastingen, 3) feil med brenning. Hvis du har prøvd å installere ved mounting, så er nr 3 borte, lastet du ned fra MS direkte, så er nr 1 borte, og vi står igjen med nr 2 som er veldig usannsynlig ettersom du har lastet ned flere ganger. Jeg ville derfor ha prøvd å laste ned og brenne med en annen maskin, har du gjort det?

Lenke til kommentar
Tok en tur i bukta og fikk tak i ny "kopi" av Windows 7, men får stadig samme problem med alle brenne programm... Prøvde t.o.m på den andre PCen, blir BARE krøll med install.wim og har sjekka, den er som den er på DVD som i ISO på PC..

Fatter det bare ikke.. :(

Pass på at du får sjekka at du brente plata riktig etterpå. Verify eller sjekk. De flese brenneprogrammer kan dette. Hadde selv de problemet.

Lukk alle programmer å la pcen stå i fred npr du brenner.

Lenke til kommentar
Pass på at du får sjekka at du brente plata riktig etterpå. Verify eller sjekk. De flese brenneprogrammer kan dette. Hadde selv de problemet.

Lukk alle programmer å la pcen stå i fred npr du brenner.

Prøvd, alt var greit sa programmene, men det var jo ikke det... Og PCen står alltid i fred når jeg brenner.

Går fint å installere via minnepenn, gjort det sjølv, kan være eit alternativ.

Eneste "minnepenn" jeg har er på 128mb, ellers er det en 80gb iPod som ikke synkroniserer :p

Lenke til kommentar
noen som vet om det blir mulig og velge hvilkene programmer som installeres på den ferdige versjonen av win7?

fikk mye unødvendige programmer på den bærbare pcen da jeg skaffet den.

så det ble endel sletting av diverse programmer jeg ikke trengte.

På server 2008 R2 som er server av win7, så er det ikkje mye ekstra svada som blir installert. Dette gjør at server blir raskere og man kan installere programmer og features etter behov.

Hvis man vil kan man installere alt det som er på win7 eller la være. Derfor bruker jeg R2 i stedenfor win7

Lenke til kommentar

Har hatt noen jævla mange blåskjermer av en tdx.sys feil av ett eller annet slag. Fant en masse feilmeldinger og mulige løsninger på forskjellige forum. Var mange forskjellige løsninger og noen av dem var nok bare nok ikke tilfellene til de alle blåskjermene. Problemet har også vært i vista. Måtte tilbakestille pcen flere ganger for å bli kvitt det, men virket som en eller annen oppdatering framprovoserte problemene på nytt. Prøvde med en ny wlan driver, siden en del av forumene mente det kom av noe dårlig nettverkshåndtering, rettere sagt dårlig kompibalitet mellom windows versjoner i lokalt nettverk. Har nå prøvd en driver til vista 32bit til mitt 3945abg trådløs kort som kom ut i januar. Og etter noen timer virker det som om det fungerer bra.

Vet jo ikke hva som skjer når det kommer nye oppdateringer kommer. Men kanskje nyttig å vite for noen av dere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...