Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lurer på en ting. har en hp laptop se signatur. det jeg lurer på er vis jeg oppgraderer til windows 7 isteden for å velge å instalere på en egen partisjon. hvordan får jeg da tilbake vista. har laget hp recovery dvd.

bruker ikke vista uansett så kunne tengt meg mer diskplass til w7.

noen?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg reinstalerte windows 7 idag og det et "program" jeg mangler som jeg håper noen her vet hvor jeg kan finne.

"Programmet" som ikke kan kalles et program, gjorde at når du trykket windowstasten + e så kom man til my computer i stede for Libraries. Håper noen har fått med seg denne lille pluginen.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Hei igjen, ja da har jeg prøvd med deepburner... Fikk samme error opp:

Windows could not collect information for [OSImage] since the specified image file [install.wmi] does not exist.

...

Noen som vet? :/

kanskje det er noe galt med filen din. at det skjedde en feil under nedlasting.

Du finner kanskje svaret her :

http://www.realgeek.com/forums/windows-cou...ile-471617.html

Lenke til kommentar
Hei igjen, ja da har jeg prøvd med deepburner... Fikk samme error opp:

Windows could not collect information for [OSImage] since the specified image file [install.wmi] does not exist.

...

Noen som vet? :/

kanskje det er noe galt med filen din. at det skjedde en feil under nedlasting.

Du finner kanskje svaret her :

http://www.realgeek.com/forums/windows-cou...ile-471617.html

Skjedde det samme med meg. Brente den på nytt, men huka da av for at Roxio skulle sjekke at den brente riktig og da mangla det noen filer. Så tipsa den meg om og lukke alle programmer og brenne på nytt. Prøv det du og.

Lenke til kommentar
Gleder meg til Build 7034 blir lekket, da kan jeg kjøre Business istedenfor Ultimate :)

Ellers så merker jeg ikke store forskjellen på build 7000 og 7022..

Er Ultimate den best utstyrte? Det vil si at man får mindre funksjoner dersom man velger en Home-versjon på den endelige utgaven? Hvis man kan si det på den måten...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

har du skrudd av UAC? den sikkerhets greia?

hvis du har gjort det må du trikse litt i registeret for å få gadgets til å fungere igjen, bruk google..

Lenke til kommentar
The problem is because the CD/DVD drive is too old.

Change The CD/DVD drive by a recent model.

Ja ikke sant... fikk PCen på mandag, og det er så altfor gammelt at det er helt skummelt hva? Det er BD leser på den, men ikke brenner. Bare CD / DVD brenner. Skal prøve med alle programmene lukket.. men VMWare var ikke så interessert i 32 bit versjonen merket jeg...

Lenke til kommentar
Gleder meg til Build 7034 blir lekket, da kan jeg kjøre Business istedenfor Ultimate :)

Ellers så merker jeg ikke store forskjellen på build 7000 og 7022..

Er Ultimate den best utstyrte? Det vil si at man får mindre funksjoner dersom man velger en Home-versjon på den endelige utgaven? Hvis man kan si det på den måten...

Ja, ultimate er "alt i ett utgaven" enkel sammenligning vil være XP home og XP pro, XP home er strippet for en del funksjonalitete som PRO har. Samme som at W7 ultimate f.eks gjerne har innebygd media center ol. som muligens ikke home har. (vet ikke hva de ferdige pakkene til W7 kommer til å innholde, men regner med at innholdet blir rimelig likt slik der er i vista familien)

Andre ting er jo at i Vista så kan du "når som helst" endre til hvilket som helst språk hvis du har en ultimate versjon, dette kan du ikke gjøre (på en godkjent MS måte) med home versjonen. Regner med at dette også kan bli noen av de forskjellene man kommer til å se mellom "topp" og "mellomklasse" versjonen av W7

For min del er det business som er den mest interesange, da det er den jeg kommer til å jobbe med... Kjører build 7000 på jobb nå og er foreløpig fornøyd med oppsettet slik det fungerer.

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

W7 Ultimate kommer til å være ekstremt begrenset opplag.

det som er i ultimate verjonen, er slik vi vanlige folk ikke trenger

Home Premium vil dekke de flestes behov

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

trenger du dette:

ability to join a Windows domain, group policy based management tools, Remote Desktop host capabilities, network-based backup features, and support for the Encrypting file system.

Kjøper du W7 Pro

trenger du BitLock greiene kjøper du

W7 Ultimate/Enterprise

Jeg går nok for Business / Pro, er Vista Business jeg har best erfaring med, minst mulig dilldall som jeg ikke trenger.. Slikt som Media Center :)

det er mest sansynelig mer dilldall i Ultimate/Enterprise enn du trenger

og btw media center følger med i alle utgavene:

Home Premium

Pro

Ultimate/Enterprise

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...