Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faen, satan!

 

Ett eller annet driver og kødder det til, slik at IE låser seg. Dessuten låste det seg da jeg skulle pakke ut en zip-fil (VGA-driver fra Acer). Når dette skjer er det umulig å logge av maskinen for restart, og eneste mulighet er å bruke av/på-knappen.

 

Før dette har ting fungert fint.

 

For det første, så ville jeg ikke brukte IE. Meen, hvis du liker det. Last ned java, adobe flash og silverlight. Jeg har hørt at det skal hjelpe mot kræsjene.

Lenke til kommentar
EasyBCD fra NeoSmart kan endre navn på oppstartsOS :)

 

Funker supert :)

 

Win7+WinVista 64bit her :)

 

 

Med XP + Win7 synes jeg det er lettere å bruke bcdedit i admin CMD f.eks med:

bcdedit /set {ntldr} description "Windows XP Professional"

 

 

Takker :) Fungerte fint hos meg (Dog, når jeg fant ut at det sto bcdedit)

Lenke til kommentar
Programmer skal du nok ikke ha noen problemer med, men jeg ville sjekket drivere først.

Jeg vet f.eks at mitt trådløse nettverkskort ikke har noen 64bit drivere, so no 64 for me.

 

Sjekka hjemmesiden til Dell. De hadde 64-bit til vista og xp. Skal jeg bruke vista driverene til (det som trengs) hvis Wupdate ikke klarer det? Untatt ATI da, som jeg laster ned fra ati.com

 

edit: Går det ann å ta en upgrade til 64 fra 32?

edit 2, nei man kan ikke.

 

Da laster jeg ned 64-bit på 1400 kB/s. Nice.

Endret av Prometherion
Lenke til kommentar
Noe nytt angående Msn 2009? Sliter fremdeles med at den lager en ekstra rute, samt ikke går ut på høyresiden.

 

Ja, jeg har prøvd å reinstallere, satt den i kompatibelitetsmodus til vista og kjørt som administrator.

 

Det er fordi den viser at du er pålogga. Hvis du går ut av den ruta går du ut av WLM. Det er det samme som å ha det nedi hjørnet minimized.

Lenke til kommentar

Installerte nettop Windows 7 på min Acer Aspire 5930G laptop.

 

Fungerer greit foreløpig. Men det virker som om det ikke er viftestyring, i spill, for eksempel Left 4 Dead blir den veldig varm. Aldri vært så varm før som jeg kan huske, og PCen restarter etter en stund inne i spillet (ingenting hakker, plutselig bare restarter den). Samme problemet er det i Team Fortress 2 og.

 

En annen ting er at jeg ikke får installert chipset driverne siden de ikke er til dette OSet. Jeg vet ikke hvor nødvendige de er, men er det en mulighet for at det er de som styrer viftene og det?

 

 

Forøvrig tror jeg neppe at jeg blir vandt til den nye taskbaren, men skal prøve meg. Har ikke sjekket, men regner med at det er muligheter for det.

Lenke til kommentar
Faen, satan!

 

Ett eller annet driver og kødder det til, slik at IE låser seg. Dessuten låste det seg da jeg skulle pakke ut en zip-fil (VGA-driver fra Acer). Når dette skjer er det umulig å logge av maskinen for restart, og eneste mulighet er å bruke av/på-knappen.

 

Før dette har ting fungert fint.

 

For det første, så ville jeg ikke brukte IE. Meen, hvis du liker det. Last ned java, adobe flash og silverlight. Jeg har hørt at det skal hjelpe mot kræsjene.

 

 

Jeg liker ikke IE særlig, men det er den som viser sidene best. Men den er tregere enn andre nettlesere. Jeg kan utmerket godt gå for en annen nettleser.

 

Har lastet ned og installert Java og Adobe Flash, men ennå ikke Silverlight.

Lenke til kommentar

Planlegger litt frem i tid... Når utgaven av windows 7 beta går ut på dato i juli , hvordan går man frem når man vil gå tilbake til vista. Jeg har nå dualbot med windows 7 som hovedsystem..

 

Er det bare til å endre til vista som hovedsystem, og så fra vista slette windows 7 partisjonen. Eller vil det skape krøll i oppstart og boot filen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...