Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan installerer jeg skjermkortdriver? Jeg har GeForce 9800M GTS, og leste på nvidia.com at jeg skulle ta det i windows update, men når jeg sjekker installerte updates, likker ikke det noe skjermkortdriver der, og jeg finner den ikke andre steder. Jeg finner heller ingen steder å søke etter spesifikke drivere.

Lenke til kommentar

Den pre-release driveren Nvidia legger seg på alternative/anbefalte. Den kommer ikke opp på vanlige updates... Og jeg tror ikke den er laga for M-serien enda.. Jeg fikk den ikke opp på de to laptopene jeg har innstallert Win7 på, men på stasjonære min kom den opp :)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Om jeg installerer windows 7, men finner ut av jeg ikke liker det/drivere ikke fungerer, hvordan går jeg da tilbake til Windows XP? Jeg har ingen recovery cd eller noe i den duren. Å mister jeg noe på maskinen om jeg går over til windows 7? Som bilder, musikk og programmer..

 

Svarene står sikkert tildigere i dette topicet, men var ikke giret på å lese 100+ sider nå :p

Lenke til kommentar
Om jeg installerer windows 7, men finner ut av jeg ikke liker det/drivere ikke fungerer, hvordan går jeg da tilbake til Windows XP? Jeg har ingen recovery cd eller noe i den duren. Å mister jeg noe på maskinen om jeg går over til windows 7? Som bilder, musikk og programmer..

 

Svarene står sikkert tildigere i dette topicet, men var ikke giret på å lese 100+ sider nå :p

 

lag recovery cd!!!!

 

om du skal skifte til xp igjen må du ty enten til pirat, en lisens om du har liggende eller kjøpe en ny lisens

Lenke til kommentar
Om jeg installerer windows 7, men finner ut av jeg ikke liker det/drivere ikke fungerer, hvordan går jeg da tilbake til Windows XP? Jeg har ingen recovery cd eller noe i den duren. Å mister jeg noe på maskinen om jeg går over til windows 7? Som bilder, musikk og programmer..

 

Svarene står sikkert tildigere i dette topicet, men var ikke giret på å lese 100+ sider nå :p

 

Dette er egentlig helt basic!Opprett en egen partisjon på harddisken din som du bruker til installasjon av ett nytt os.Da slipper du noen bekymringer og har tilgang til alt det du før har lagret på maskinen din.

Lenke til kommentar
Om jeg installerer windows 7, men finner ut av jeg ikke liker det/drivere ikke fungerer, hvordan går jeg da tilbake til Windows XP? Jeg har ingen recovery cd eller noe i den duren. Å mister jeg noe på maskinen om jeg går over til windows 7? Som bilder, musikk og programmer..

 

Svarene står sikkert tildigere i dette topicet, men var ikke giret på å lese 100+ sider nå :p

Personlig syns jeg du heller ikke burde gjøre noe som helst om du ikke vet hvordan. Høres kanskje som et dårlig svar, men jeg ser ikke poenget.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått installert Windows 7 selv, og må si meg veldig fornøyd. Har gått lekende lett, selvom jeg måtte knote med litt kompabilitet for å få oppdatert driverene til mitt X-Fi.

Prøvde meg først på en upgrade, men under oppstart fikk jeg beskjed om at iastor.sys var korrupt/kunne ikke leses. Prøvde flere ganger på nytt, men fikk samme feil hver gang. Så bestemte jeg meg for å formatere og begynne fra bunnen, dette gikk mye bedre!

Det meste ble installert automatisk, bortsett fra chipsettet og lydkort (som nevnt tidligere noen kompabilitets-problemer, men ikke noe windows 7 ikke klarte å løse).

 

Men et par spørsmål har jeg:

 

  • - Er det noen mulighet til å godkjenne programmer mot UAC? Har et par program som spør om jeg vil tillate de hver gang maskinen booter (Everest@home og Rivatuner).

  • - Når Steam ligger i systray'et, går ikke skjermkortet ned i energisparings-modus; er dette en bug eller noe jeg må konfiguere? Oppførste seg normalt under Vista.

  • - Minneforbruk ligger på ca 1400MB nyoppstartet. Dette er mer eller mindre nøyaktig det samme som det var under vista. Ser de fleste har et mye lavere minneforbruk; burde ikke jeg også ha det?


Lenke til kommentar
Svarene står sikkert tildigere i dette topicet, men var ikke giret på å lese 100+ sider nå :p

Et tips: Nederst på denne siden finner du et søkefelt der det står "Legg inn søkeord". Trykk på "Søk i emne" og da søker du gjennom hele denne tråden. Bare legg inn et par passende søkeord og se hva du finner.

 

Ellers finnes det også en "Søk" link på venstre side som det også går an å bruke. :yes:

 

Men som TCi sier; ikke gjør noe som helst dersom du ikke er 100% sikker på hva du gjør! :thumbup:

Lenke til kommentar
Om jeg installerer windows 7, men finner ut av jeg ikke liker det/drivere ikke fungerer, hvordan går jeg da tilbake til Windows XP? Jeg har ingen recovery cd eller noe i den duren. Å mister jeg noe på maskinen om jeg går over til windows 7? Som bilder, musikk og programmer..

 

Svarene står sikkert tildigere i dette topicet, men var ikke giret på å lese 100+ sider nå :p

Jeg anbefaler deg å ikke prøve Win7 beta :)

Lenke til kommentar
Hmm... får ikke boota fra CDROM.

Har satt innstillingene rett i BIOS også, men det kommer bare "DISK BOOT FAILURE - PLEASE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"

 

Går ut i fra at du ahr sjekket om Det faktisk er brent noe på dvden? Skjer noen ganger med meg hvertfall at det klikker å ingenting blir brent på. Stapp den i en annen PC;)

Lenke til kommentar
Hmm... får ikke boota fra CDROM.

Har satt innstillingene rett i BIOS også, men det kommer bare "DISK BOOT FAILURE - PLEASE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"

 

Går ut i fra at du ahr sjekket om Det faktisk er brent noe på dvden? Skjer noen ganger med meg hvertfall at det klikker å ingenting blir brent på. Stapp den i en annen PC;)

 

 

Joda, det ble brent på dvd`en.

Var bare noen settings i BIOS, siden tydeligvis bare den ene Dvdrommen ville vise hva som var på platen (Og jeg begynte med å velge den andre som 1. priority)

Lenke til kommentar

Prøv denne løsningen som ga meg feilfri ISO på DVD:

 

Last ned InfraRecorder 0.45 32-bit eller InfraRecorder 0.45 64-bit alt ettersom ditt OS-arkitektur. Pakk filene ut og start InfraRecorder.exe. Når du er inne: File -> Project Properties -> ISO -> Level 3 (files larger than 4GiB).

 

Etter dette klikker du på Actions -> Burn image og brenn så ISO-en på 2x eller 4x. Gunstig med lav hastighet for unngå høyere feilprosent under brenninga.

Lenke til kommentar

Har fått til Dualboot nå, men har 2 spørsmål:

 

1. Jeg har XP 32bit og W7 64bit innstalert. Om jeg innstalerer XP 64bit på partisjonen med Xp 32bit på, hvil dualboot ennå fungere? (Vil dette for å få begge os`ene i 64bit)

2. Kan jeg endre navnet på valgene jeg får i menyen jeg velger hvilket OS jeg skal starte? For XP heter "Eldre versjon av Windows"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...