Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Til info..

Nokia PCSuite 7.1.18.0 virker "tilsynelatende" under Win7.

MEN det lekker "handles".

user registry handles leaked : source "..PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

 

 

Godt å vite! Jeg tror jeg heller bruker en annen PC med Nokia PC Suite, i stedet for å installere den på Win 7-maskinen.

 

Win 7-maskinen er jo kun for testing, så mobiltelefon-suiter og MS Outlook vil foreløpig ikke bli brukt på denne maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må vel egentlig bare ha en Live-ID, hvorvodt du må bruke den til hotmail vet jeg ikke. Har ikke brukt kalenderen, men det er sånn det fungerer med resten av M$ sine Live-ID/Passport avhengige tjenester

 

jeg fikk opp at jeg ikke hadde noen hotmail konto og derfor ikke kunne bruke tjenesten. ( jeg har 3 live kontoer)

 

en annen ting er jo sikkerheten rundt dette, når jeg signa meg inn med live id i mailprogrammet overførte den hele kontaktlista mi til msn uten ett eneste spørsmål om jeg ønsket dette. selvfølgelig ville jeg ikke ha mail lista mi i msn, til det er ikke msn trygt nok til at jeg vil stole på det. og hva med bildene min i gallery, man aner jo ikke hvor synlig eller ikke synlig disse blir for andre, er i hvertfald svert lite som forteller det..

 

jeg har avinnstalert live mail og gallery og erstattet det med thunderbird og solaris ror jeg det het er i hvertfald kalenderen til mozilla. gallery har jeg ikke funnet noe som erstatter enda fordi jeg fant ut at picasa ikke funker så godt over nettverk ( alle filene mine ligger på egen server. )

 

Jeg skulle ønske mail og gallery + kalender var slik dem var i vista med untak av at dem ikke trengte å være forhondsinnstalert. nå er det jo så trykket opp i hotmail og live id mat man blir gal.

 

det er tydelig at microsoft er redde for google og mozilla men å prøve å tvinge brukere over på live shiten syntes jeg blir feil retning men det er jo bare min mening da ...

Lenke til kommentar

En liten advarsel for de som kjører Foxconn hovedkort med ATI 3870 series:

Jeg har testet på 4 maskiner med denne konfigurasjonen (og de kjører forskjellige foxconn kort), men samme skjermkort og samme skjerm g2400 fra Benq:

 

Man får opp noen alternative updates i winupdate (ikke mandatory) hvor man kan oppdatere skjermkortdriverene, dette må du ikke gjøre.

På alle 4 maskinene fikk jeg da problemer med oppløsningen på skjermen, da både skjermkort og skjerm ble "unknown", og max oppløsning ble satt til 1600x1200. Man kan ikke installere atiadrivere fra ati.com, men man må ta systemrestore tilbake til før man installerte disse updatene.

 

Etter å ha rerolla så fungerer alt fint igjen.

Lenke til kommentar
Jeg ser det er mange fordommer mot Norton her i tråden. Norton er ikke hva det en gang var, 2009 utgaven er utrolig nok blant de beste og minst ressurskrevende antivirusløsningene på markedet i dag.

 

 

Jeg kutta sjøl ut Norton for noen år siden, og gikk over til Trend Micro PcCillin. Deretter hadde jeg en liten periode med med AVG.

 

Leste i fjor en omtale av Norton Internet Security 2009, og det var tydelig at de hadde skjerpet seg, ikke minst med hensyn til at det var mindre ressusrskrevende. Har nå brukt denne pakka i noen måneder, og er godt fornøyd!

Lenke til kommentar

Off-topic to the max... Allerede diskutert her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1062883

 

For å være litt on-topic, har andre hatt problemer med utpakking av zip-filer? Det innebygde programmet krasjer da, og jeg blir nødt til å restarte pcen for å få avslutta det. Ikke noe stort problem da, kan jo bare laste ned et annet program.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Hei igjen..

 

Har nå gitt opp Dualboot, da jeg egentlig ikke gidder å prøve det engang. (Mangel på brenner + plate).

 

Nå skal jeg innstalere W7 fra minnepenn (Over XP) og det er tydeligvis mye enkelere en å innstalere XP fra minnepenn, så det burde gå greit.

 

Format the Apacer Flash Drive

Run CMD.EXE and type the following. Note: This set of commands assumes that the USB flash drive is addressed as "disk 1". you should double check that by doing a list of the disks (type "list disk") before cleaning it. If you have multiple hard drives, like an SDFlash drive or a Multibay drive, you could end up wiping your second drive using this command.

(This was a warning that Josh added to his post along with the following commands that I copied from him, so kudos to Josh)

 

1. diskpart

2. select disk 1

3. clean

4. create partition primary

5. select partition 1

6. active

7. format fs=fat32

8. assign

9. exit

 

Stusset litt på dette punktet, siden XP ikke finner noen USB removable i Diskpart.. Tror dere det går greit å høyreklikke og formatere og gjøre om til FAT32? Ser jo ut som om det har samme funksjon.

 

Edit: Prøvde å Høyreklikke - Formater - FAT32 - OK, pakket ut ISO filen til W7 64bit Beta, og la over på disken. Men neida, den boota aldri opp fra minnepennen..

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Jeg har jobbet med "hjemme pc'er" siden Norton '04 og fram til '07 og 360. Og jeg har merka en utrolig forskjell i ytelse på maskinen. Har faktisk hatt kunder som trodde de hadde virus pga maskinen gikk så treigt. Men det var bare NIS :)

 

Tror ikke det er slik lenger, med forbehold om hva slags HW man har. NIS er mye mindre resurskrevende nå enn det var før. Har NIS 2008 på en maskin og det setter ikke ned ytelsen.

Lenke til kommentar

Hvor stor plass tar Windows 7? Jeg har nå en partisjon på 20 GB som Vista er installert på, som jeg skal formatere og installere Windows 7 på. Er det nok? Jeg merket det ble nokså lite for Vista, det det alene brukte opp over 12 GB.

 

Og hva kaller dere egentlig Windows 7? :p Windows XP kan man jo bare kalle "XP", og Windows Vista kaller jo man bare "Vista". Men det høres så dumt ut å kalle Windows 7 for "7"!:p

Lenke til kommentar
Jeg ser det er mange fordommer mot Norton her i tråden. Norton er ikke hva det en gang var, 2009 utgaven er utrolig nok blant de beste og minst ressurskrevende antivirusløsningene på markedet i dag.

Helt klart. NIS2009 er noe av det beste jeg har prøvd på veldig lenge, og jeg har testet det meste der ute. Foretrekker det faktisk over NOD32 nå.

Lenke til kommentar
Hvor stor plass tar Windows 7? Jeg har nå en partisjon på 20 GB som Vista er installert på, som jeg skal formatere og installere Windows 7 på. Er det nok? Jeg merket det ble nokså lite for Vista, det det alene brukte opp over 12 GB.

 

Og hva kaller dere egentlig Windows 7? :p Windows XP kan man jo bare kalle "XP", og Windows Vista kaller jo man bare "Vista". Men det høres så dumt ut å kalle Windows 7 for "7"!:p

 

 

 

Minimum recommended specs call for:

 

*

 

1 GHz 32-bit or 64-bit processor

*

 

1 GB of system memory

*

 

16 GB of available disk space

*

 

Support for DirectX 9 graphics with 128 MB memory (to enable the Aero theme)

*

 

DVD-R/W Drive

*

 

Internet access (to download the Beta and get updates)

http://www.microsoft.com/windows/windows-7...a-download.aspx

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Har i skrivende stund skiftet Avira til Norton Internet Security 2009 på Win7 64Bit.

 

Dette mest av mangel på noe annen malaware beskyttelse enn Win defender.

Har jo kjørt MBAM (og kjøpt lisens) , men realtime beskyttelsen på MBAM funker kun på 32bits. Så den begrenser seg kun til scanning.

 

Tester ut NIS 2009 nå med full scan i bakgrunn og det funker overbevisende bra (tross alle fordommer fra før etter bruk av tidligere utgivelser).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...