Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

jo jeg kan velge alt annet en msn, er det som er litt på "kanten".

 

det at jeg ønsker mailprogrammet er fordi jeg og vil ha kalender fra microsoft. thunderbird er greit nok men jeg er ikke veldig glad i det.

 

men sitter og tester ut litt løsninger her nå så skal si i fra hva som kommer ut av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lastet ned iso-filen av betaen og har veldig lyst til å installere Windows 7, men har et par spørsmål. Jeg mounter iso-filen i Vista og må installere derfra. Trenger jeg å brenne en DVD til å sette inn etter restart eller lignende? Er det slik at Windows 7 er såpass stabil at det går greit å ha det på en pc man bruker daglig?

Lenke til kommentar
Har lastet ned iso-filen av betaen og har veldig lyst til å installere Windows 7, men har et par spørsmål. Jeg mounter iso-filen i Vista og må installere derfra. Trenger jeg å brenne en DVD til å sette inn etter restart eller lignende? Er det slik at Windows 7 er såpass stabil at det går greit å ha det på en pc man bruker daglig?

I følge mange andre så går det fint, og bruker det selv som hoved so på en av pcene i huset. Den pcen ligger litt under minimumspesifikkasjonene så den henger seg ofte og må bare slå den av. Sliter da veldog emd at den henger seg i oppstarten og mp kjøre system restore en del ganger før den starter igjen.

Vet ikke om det er bare meg som har det problemet, men det kan ta en halvtime til en time for ver boot jeg gjør...

 

Selve systemet er stabilt og greit, men som sagt så henger det seg en del for meg.

 

Ikke instaler det over Vista, i og med at du ikke kan nedgradere til Vista /fullversjon av 7 (Mener og ha lest det enn plass), så partisjoner disken og husk backu FØR partisjonering. Dual boot fikser seg selv med Vista.

Lenke til kommentar
Har lastet ned iso-filen av betaen og har veldig lyst til å installere Windows 7, men har et par spørsmål. Jeg mounter iso-filen i Vista og må installere derfra. Trenger jeg å brenne en DVD til å sette inn etter restart eller lignende? Er det slik at Windows 7 er såpass stabil at det går greit å ha det på en pc man bruker daglig?

 

Du må brenne det, eller boote det fra minnedisk. Det funker mye bedre enn vista på min 2 år gamle laptop. Explorer krasjer/låser seg av og til, men den lukker ikke hele explorer vinduet, den restarter bare tab`en rimelig kjapt. Så min mening er at det funker meget bra i det daglige ,men det gjør som regel ny innstalasjoner av windows.

 

Men jeg vil ikke gå tilbake, for maskinen fungerer mye bedre på alle måter så langt, og har ikke opplevd noen ulemper med ha win7. Nå har jeg riktignok bare brukt det et par dager, og egentli ikke lagt inn så mye forskjellige, men kan nevne at avg antivirus, dreamweaver, office 2007 og burnaware free fungerer som det skal. Tror det meste som fungerer på Vista fungerer å win7, men kan langt fra garantere for det, det kan vel ikke MS heller.

 

Har en stasjonær maskin så jeg bruker til de mer private oppgaver, laptopen er mer arbeidsmaksinen min. Men nå bruker den bærebare vell så mye som det stasjonære, for ting fungerer såpass smooth. Stasjonære bruker jeg mer til nedlastning, utpakking og en sjelden gang spill. Quad på den og 8800GT så ganske naturlig det.

Lenke til kommentar
hva er egentli vitsen med aero shake?

For trykkskjermer.

Jeg har tilgang på ei Vista 64bit plate, kan jeg ordne Dualboot mellom XP (Jeg har nå) og Vista 64, for så å innstalere W7 på Vista Delen?

Du kan, men virker fryktelig tungvindt. Hvorfor ikke skaffe deg en minnepenn eller en tom plate?

 

3 ulike OS kan vel kanskje ikke være nødvendig. Hva med detsom en vil ta sikkerhetskopi av alt det? De må i alle fall være tungvint.

 

Jeg skal ikke ha 3 ulike os, bare 2.

 

 

Altså, jeg ordner Dualboot mellom XP og vista siden jeg har tilgang til Vista 64bit på plate, og dette blir lettere en på minnepenn? Ble ihvertfall utrolig mye drit å gjøre når jeg skulle få innstalert XP fra Minnepenn, så det endte med at jeg bare innstalerte 32bit fra plate. Altså, det jeg planlegger å gjøre er å installere Vista nå (Dualboot: XP - Vista) og så innstalere W7 over Vista igjen, så slette Vista filer..

 

Men hvis det finnes en enklere måte, for all del kom med de. (PS: Har ikke tilgang på hverken brenner eller brennplate)

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

fant ut at for å få live mail innstalert må jeg la msn bli oppdatert. men jeg kan avinnstalere msn etterpå for så å innstalere 8.5 igjen.

 

jeg lurer og veldig på hvorfor jeg MÅ ha en hotmail konto for å kunne lagre kalender online.

jeg syntes live pakka er altfor integrert med hotmail og det ødeleger en del for meg som ikke bruker hotmail.

Lenke til kommentar
hva er egentli vitsen med aero shake?

For trykkskjermer.

Jeg har tilgang på ei Vista 64bit plate, kan jeg ordne Dualboot mellom XP (Jeg har nå) og Vista 64, for så å innstalere W7 på Vista Delen?

Du kan, men virker fryktelig tungvindt. Hvorfor ikke skaffe deg en minnepenn eller en tom plate?

 

3 ulike OS kan vel kanskje ikke være nødvendig. Hva med detsom en vil ta sikkerhetskopi av alt det? De må i alle fall være tungvint.

 

Jeg skal ikke ha 3 ulike os, bare 2.

 

 

Altså, jeg ordner Dualboot mellom XP og vista siden jeg har tilgang til Vista 64bit på plate, og dette blir lettere en på minnepenn? Ble ihvertfall utrolig mye drit å gjøre når jeg skulle få innstalert XP fra Minnepenn, så det endte med at jeg bare innstalerte 32bit fra plate. Altså, det jeg planlegger å gjøre er å installere Vista nå (Dualboot: XP - Vista) og så innstalere W7 over Vista igjen, så slette Vista filer..

 

Men hvis det finnes en enklere måte, for all del kom med de. (PS: Har ikke tilgang på hverken brenner eller brennplate)

 

Hvorfor legge inn Vista om du skal skrive det over med W7?

Kan du ikke bare installere W7 fra minnepenn?

Lenke til kommentar
Har Windows XP på partisjon C: og Windows 7 samt fillager på D: Eget lager for speilingsfiler på nyopprettet partisjon E:

 

Planen er videre å lage speilingsfiler med Norton Ghost, en av C: og en av D: . Nå lurer jeg på om det ikke er best å gjøre dette i Windows XP. Det vil si at jeg speiler C: til E: og deretter D: til E: Jeg trenger vel ikke installere Norton Ghost i Win 7 og ta speiling til E: ? Problemet da vil nemlig være at Win 7 ikke har tilgang til C: fordi den kaller stasjon D: for C: . Og på C: ligger oppstartsfilene blant annet for dual boot, regner jeg med.

 

For å unngå problemer med oppstart etc må jeg speile C: også, ellers hadde det ikke vært nødvendig.

 

 

EDIT:

 

Tok speiling av C: til D: med Norton Ghost, og det gikk helt fint :)

 

Har nå tatt speiling av C: . Men Norton Ghost hevdet at E: var ugyldig, så den ville bare lagre speilingen på D: . Så den ligger der nå.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor, fordi jeg har tilgang til E: både når jeg er i Win XP og i Win 7.

 

Har ennå ikke installert Ghost i Win 7. Så vet ikke ennå om det da kan tas speiling til E: . Den kan ikke ta til D: , for der ligger jo Win 7. Og den kan heller ikke ta til C: , for den partisjonen vises ikke når jeg kjører Win 7. I stedet kaller Win 7 partisjon D: for C:

 

 

 

Skal ikke være enkelt. Men det viktigste er å ta speiling av Win 7. Bruker Win XP minimalt, siden jeg vil bruke Win 7 for å teste den skikkelig ut.

 

 

EDIT:

 

Nå har jeg prøvd Win 7 noen dager og ikke hatt problemer med selve OS'et eller maskinen. Men fikk litt problemer med at jeg hadde Win XP på C: , Win 7 på D og en lager-partisjon på E: . Blant annet ville ikke XP og ikke minst Win 7 helt godkjenne E: .

 

Derfor slo jeg like godt sammen D: og E: (slettet D: og lot E: overta hele plassen, hvoretter jeg kalte hele partisjonen for D:

 

Så installerte jeg Win 7 på ny, og denne gangen formaterte jeg C: under installasjonen, så nå er det kun Win 7 som gjelder som OS. Håper det skal gå greit å ta speilinger av C: til D: :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
hva er egentli vitsen med aero shake?

For trykkskjermer.

Jeg har tilgang på ei Vista 64bit plate, kan jeg ordne Dualboot mellom XP (Jeg har nå) og Vista 64, for så å innstalere W7 på Vista Delen?

Du kan, men virker fryktelig tungvindt. Hvorfor ikke skaffe deg en minnepenn eller en tom plate?

 

3 ulike OS kan vel kanskje ikke være nødvendig. Hva med detsom en vil ta sikkerhetskopi av alt det? De må i alle fall være tungvint.

 

Jeg skal ikke ha 3 ulike os, bare 2.

 

 

Altså, jeg ordner Dualboot mellom XP og vista siden jeg har tilgang til Vista 64bit på plate, og dette blir lettere en på minnepenn? Ble ihvertfall utrolig mye drit å gjøre når jeg skulle få innstalert XP fra Minnepenn, så det endte med at jeg bare innstalerte 32bit fra plate. Altså, det jeg planlegger å gjøre er å installere Vista nå (Dualboot: XP - Vista) og så innstalere W7 over Vista igjen, så slette Vista filer..

 

Men hvis det finnes en enklere måte, for all del kom med de. (PS: Har ikke tilgang på hverken brenner eller brennplate)

 

Hvorfor legge inn Vista om du skal skrive det over med W7?

Kan du ikke bare installere W7 fra minnepenn?

 

 

Nå sa jeg da at jeg hadde problemer med å innstalere XP fra minnepenn. Ser ikke hvorfor det skulle gå noe bedre med W7.

Lenke til kommentar
Det fungerer stabilt eller og merkbare forskjeller?

Jeg sitter med en ekstremt kraftig maskin med Vista Ultimate, noen super viktig grunn til å oppgradere? Jeg har egentlig ingen problemer med Vista så kanskje jeg burde heller la det ligge :p

Nei, du kan egentlig la det ligge. Tror ikke det er den store forskjellen, men krever jo mindre for å kjøre like bra. Men ganske stabilt er det ja. Opplever mindre feil med Win7 enn XP ^^

Lenke til kommentar
Det fungerer stabilt eller og merkbare forskjeller?

Jeg sitter med en ekstremt kraftig maskin med Vista Ultimate, noen super viktig grunn til å oppgradere? Jeg har egentlig ingen problemer med Vista så kanskje jeg burde heller la det ligge :p

Nei, du kan egentlig la det ligge. Tror ikke det er den store forskjellen, men krever jo mindre for å kjøre like bra. Men ganske stabilt er det ja. Opplever mindre feil med Win7 enn XP ^^

 

 

Når vi snakker om mindre: Win 7 tok bare ca 8 GB av harddisken nyinstallert, kontra Win Vista, som tar 14-15 GB. Det er vel blant annet fordi den laster ned drivere fra nettet, og dermed får nyeste versjon i tillegg.

 

For øvrig kjører min Win 7 fint. Har installert følgende:

 

- Oppdateringer via Windows Update

- Adobe Reader

- Norton Ghost 14

- Norton Internet Security 2009

- Adobe Flash

- Microsoft Office 2007 (Word, Excel, Power Point og Outlook).

 

Det er nå brukt ca 12 GB av C: . Maskinen er en Acer Aspire 9300 laptop fra 2006 med 2 GB minne.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
fant ut at for å få live mail innstalert må jeg la msn bli oppdatert. men jeg kan avinnstalere msn etterpå for så å innstalere 8.5 igjen.

 

jeg lurer og veldig på hvorfor jeg MÅ ha en hotmail konto for å kunne lagre kalender online.

jeg syntes live pakka er altfor integrert med hotmail og det ødeleger en del for meg som ikke bruker hotmail.

 

Skjønner jo forsåvidt att MS ønsker att du må han en hotmailkonto.....Selv bruker jeg google sin kalender,der får du faktisk gratis sms varsling om det er noe spesielt du ønske og bli påminnet på!

Lenke til kommentar
Det fungerer stabilt eller og merkbare forskjeller?

Jeg sitter med en ekstremt kraftig maskin med Vista Ultimate, noen super viktig grunn til å oppgradere? Jeg har egentlig ingen problemer med Vista så kanskje jeg burde heller la det ligge :p

Nei, du kan egentlig la det ligge. Tror ikke det er den store forskjellen, men krever jo mindre for å kjøre like bra. Men ganske stabilt er det ja. Opplever mindre feil med Win7 enn XP ^^

 

 

Når vi snakker om mindre: Win 7 tok bare ca 8 GB av harddisken nyinstallert, kontra Win Vista, som tar 14-15 GB. Det er vel blant annet fordi den laster ned drivere fra nettet, og dermed får nyeste versjon i tillegg.

 

For øvrig kjører min Win 7 fint. Har installert følgende:

 

- Oppdateringer via Windows Update

- Adobe Reader

- Norton Ghost 14

- Norton Internet Security 2009

- Adobe Flash

- Microsoft Office 2007 (Word, Excel, Power Point og Outlook).

 

Det er nå brukt ca 12 GB av C: . Maskinen er en Acer Aspire 9300 laptop fra 2006 med 2 GB minne.

 

 

- Norton Internet Security 2009 :!: :sick:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...