Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller ligner windows7 veldig mye på KDE sitt skrivebord?

Får litt sånn mandriva, kubuntu og fedora følelse når jeg bruker det. Ikke det at det gjør noe. Så langt virker OSet greit og det er tiltalende. Tror de vanlige windowsbrukerne kommer til å bli fornøyd. Så langt er jeg det også, men linux ruler.

 

Og poenget ditt er? Her diskuterer man W7.

 

 

Jeg har desverre renset registret før jeg leste det :/ Det eneste minuset jeg har opplevd da er at jeg ikke finner movie maker. Eller var det borte fra før? får ikke installert det engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare meg, eller ligner windows7 veldig mye på KDE sitt skrivebord?

Får litt sånn mandriva, kubuntu og fedora følelse når jeg bruker det. Ikke det at det gjør noe. Så langt virker OSet greit og det er tiltalende. Tror de vanlige windowsbrukerne kommer til å bli fornøyd. Så langt er jeg det også, men linux ruler.

 

Og poenget ditt er? Her diskuterer man W7.

 

 

Jeg har desverre renset registret før jeg leste det :/ Det eneste minuset jeg har opplevd da er at jeg ikke finner movie maker. Eller var det borte fra før? får ikke installert det engang.

Poenget er at det ligner på KDE. Jeg sitter selv å kjører windows7, og har gitt uttrykk for mitt førsteinntrykk. Er ikke det å snakke om W7?

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller ligner windows7 veldig mye på KDE sitt skrivebord?

Får litt sånn mandriva, kubuntu og fedora følelse når jeg bruker det. Ikke det at det gjør noe. Så langt virker OSet greit og det er tiltalende. Tror de vanlige windowsbrukerne kommer til å bli fornøyd. Så langt er jeg det også, men linux ruler.

 

Og poenget ditt er? Her diskuterer man W7.

 

 

Jeg har desverre renset registret før jeg leste det :/ Det eneste minuset jeg har opplevd da er at jeg ikke finner movie maker. Eller var det borte fra før? får ikke installert det engang.

Poenget er at det ligner på KDE. Jeg sitter selv å kjører windows7, og har gitt uttrykk for mitt førsteinntrykk. Er ikke det å snakke om W7?

Hva har linux med W7 å gjøre?

Lenke til kommentar
Den kommer som live movie maker eller, finnes i en veldig preview utgave foreløpig. Men hvis du savner den gamle movie makeren, så den nedlastes fra microsoft sine sider.

 

Mhm takk.

 

Hvordan setter jeg L2 cache? Må vel gjøre det i registret manuelt? Brukte VistaSmoker før :hmm:

 

Skjønner ikke at du gidder ...

 

Myth - "Adjusting the SecondLevelDataCache Registry value to match your CPU's L2 Cache size will improve performance."

 

Reality - "If you do not set this registry value, Windows will use the HAL (Hardware Abstraction Layer) for retrieval of the L2 cache size automatically on boot up. If this fails, a default value of 256KB is used. This is where the myth that XP can only use 256KB of L2 cache comes from. But it's false. The SecondLevelDataCache is designed as a secondary source of cache size information for computers on which the HAL cannot detect the L2 cache. The HAL is able to retrieve the L2 cache size from any CPU using the set-associative cache design (Pentium II or newer), it's only the relatively few older processors with direct-mapped L2 caches that the HAL will not recognize. This tweak only applies to older computers (Pentium I or older) with over 64 MB of memory. On these older systems, this tweak can improve performance by about 0.4%. Pentium II and later CPUs are not affected."

 

Er flere myter her:

http://4peeps.com/ivb/index.php?showtopic=20862

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

En av mange såkalte "tweaks" som ikke gjør noe som helst. Ikke rart slike programmer som samler mange av disse er så populære slik som folk tror alle hjelper.

 

Samme med programmer som CCleaner. Altfor mange som bruker disse uten å tenke seg om. Kommet over flere tilfeller hvor disse programmene ødelegger installasjonen av Windows.

Lenke til kommentar

Til info:

Hver gang jeg har "prøvd" regcleaning med ccleaner har jeg vært nødt til å reinstallere PSP8. PaintShop 8 vil ikke starte etterpå.

Dette har holdt på i flere år , selv etter utallige versjons oppdateringer.

 

At denne også kan fjerne vesentlige register nøkkeler også for selve OSet of "dets" programmer har forekommet. Og som sagt den har kludret til det for Win7 brukere.

 

 

Edit:

Skal det være noen "vits" med å være betatester av Win7 kjører man ikke noen auto tweaks eller register rensere som fjerner ting fra OSet "i blinde".

Man forholder seg til det som er tilrettelagt av verktøy i OSet mtp browser cleaning historikk , kontroll panel for legg til/fjerne programmer osv.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Har Windows XP på partisjon C: og Windows 7 samt fillager på D: Eget lager for speilingsfiler på nyopprettet partisjon E:

 

Planen er videre å lage speilingsfiler med Norton Ghost, en av C: og en av D: . Nå lurer jeg på om det ikke er best å gjøre dette i Windows XP. Det vil si at jeg speiler C: til E: og deretter D: til E: Jeg trenger vel ikke installere Norton Ghost i Win 7 og ta speiling til E: ? Problemet da vil nemlig være at Win 7 ikke har tilgang til C: fordi den kaller stasjon D: for C: . Og på C: ligger oppstartsfilene blant annet for dual boot, regner jeg med.

 

For å unngå problemer med oppstart etc må jeg speile C: også, ellers hadde det ikke vært nødvendig.

 

 

Har nå tatt speiling av C: . Men Norton Ghost hevdet at E: var ugyldig, så den ville bare lagre speilingen på D: . Så den ligger der nå.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor, fordi jeg har tilgang til E: både når jeg er i Win XP og i Win 7.

 

Har ennå ikke installert Ghost i Win 7. Så vet ikke ennå om det da kan tas speiling til E: . Den kan ikke ta til D: , for der ligger jo Win 7. Og den kan heller ikke ta til C: , for den partisjonen vises ikke når jeg kjører Win 7. I stedet kaller Win 7 partisjon D: for C:

 

 

 

Skal ikke være enkelt. Men det viktigste er å ta speiling av Win 7. Bruker Win XP minimalt, siden jeg vil bruke Win 7 for å teste den skikkelig ut.

Lenke til kommentar

Ahhh.. Jeg er lykkelig faktisk, en uventet følelse.

 

Da har jeg endelig blitt kvitt Vista og oppgradert til Windows 7 32bit, HERLIG FØLELSE. Alle som har Vista Home og Pro rekommenderes av meg til å oppgradere til Windows 7 selvom det bare er beta, det er en herlig følelse å bli kvitt Vista. Sitter her og installer CS 1.6, CS CZ og CS S med ett CPU forbruk på 25-30% Med Packard Bell Multimedia PC med 2.10ghz og 2g minne.

 

Windows 7 er anbefalt!

 

(PS: Aero shaken min funker ikke xD Jaja, den er ikke nødvending. Eller så er det bare jeg som ikke klarer å riste fort nok.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...